ראש עיריית תל אביב עובר לרכב חשמלי

לפני שנתיים, 5 חודשים - 9 נובמבר 2021, גלובס
ראש עיריית תל אביב עובר לרכב חשמלי
לגלובס נודע כי חולדאי החליף לאחרונה את רכבו מסוג סקודה עם מנוע בנזין ברכב חשמלי חדש מדגם איוניק 5, שאמור להימסר לו בקרוב

עיריית תל אביב מאמצת בשנים האחרונות קו אקטיביסטי בנושא יישום התחבורה הירוקה, וכעת נראה שהגיע תורו של ראש העיר, רון חולדאי, לתת דוגמה אישית. לגלובס נודע כי חולדאי החליף לאחרונה את רכבו מסוג סקודה עם מנוע בנזין ברכב חשמלי חדש מדגם איוניק 5, שאמור להימסר לו בקרוב.

הרכב החדש, שנחת הקיץ בישראל, מתחרה ישירות בטסלה, מציע טווח נסיעה של עד כ-481 ק"מ בין טעינות, ועולה בין 190 אלף ל-217 אלף שקל, בהתאם לדגם. החברה מספקת אותו עם עמדת טעינה, שכנראה תותקן גם בחניון העירייה.

שוק הרכב החשמלי הפרטי צפוי להגיע השנה לכ-10,000 יחידות, מתוכן קרוב ל-70% רכבי טסלה. מדובר בצמיחה של יותר מ-500% לעומת 2020, כאשר הצפי הוא שבשנה הבאה הקצב אף יואץ. כיום המגבלה העיקרית של צמיחת השוק נובעת מקשיי הייצור בחו"ל ועודפי ביקוש, שמביאים לתקופת המתנה ממושכת. לדגם האיוניק 5, שבו הצטייד חולדאי, קיימות כיום אלפי הזמנות - אולם עד סוף השנה צפויים להגיע רק כ-400 כלי רכב לישראל.

הצטיידות ברכב חשמלי בתור רכב שרד צמוד של בכירים במגזר הציבורי היא עדיין נדירה מאוד. עם זאת, היא עשויה להתרחב משמעותית בשנה הבאה, ככל שעוד ועוד עיריות וחברות ממשלתיות יצרפו כלי רכב כאלה למכרזים שלהן, וככל שחברות הליסינג בישראל יתחילו להציע תוכניות תפעוליות לרכב חשמלי. לעומת זאת, בעולם כבר מצטיידים כיום פוליטיקאים וממלאי תפקידים ציבוריים בכלי רכב חשמליים ייצוגיים.

מעיריית תל אביב-יפו נמסר בתגובה: "ראש העיר אכן החליף את רכבו לרכב חשמלי שאמור להגיע בימים הקרובים. ראש העיר מעודד ופועל לקדם מעבר לתחבורה ירוקה בת-קיימא, שהיא גם חשמלית, במטרה לצמצם את זיהום האוויר והרעש בעיר".

Support Ukraine