מס היוקרה על מכוניות חדשות יוארך – אבל רק עד סוף 2025. כך קבעה היום (ב') ועדת הכספים.
מס היוקרה על מכוניות חדשות הוא מס דיפרנציאלי שמוטל על כל מכונית חדשה, שמחירה הוא מעל 300 אלף שקל.
במקור היה אמור מס היוקרה להפוך לקבוע בחוק, אבל וועדת הכספים קבעה כי בשל התנודתיות בשוק הרכב לא יהפוך מס היוקרה לקבוע.
על פי עיקרי מתווה מס היוקרה (אשר יחגוג בשנה הבאה עשור מאז נכנס לראשונה לתוקף בישראל – ומתחדש באמצעות הוראת שעה) שיעור מס היוקרה נע בין כ-3% לכ-20% בהתאם למחירה של המכונית. זאת לצד מס הקנייה המוטל על מכוניות חדשות בישראל, מס שמגיע עד 83% בהתאם לסוג הרכב ולסוג ההנעה.
יש להדגיש כי מס היוקרה אינו מתייחס בהכרח למכוניות יוקרה, זאת בין היתר בגלל הקושי לקבוע למשל מהי "מכונית יוקרה". לכן בחלק מן המקרים, למשל של רכבי שטח כדוגמת גרסאותיהם המאובזרות של טויוטה לנד קרוזר וג'יפ רנגלר או אפילו של טסלה מודל Y, מס היוקרה תקף למרות שלא מדובר במכוניות פאר או יוקרה.
חדשות קשורות