שוק היוקרה נכנס לקיפאון, מחירי טסלה צונחים פעם נוספת השנה והחשמליות העממיות שומרות על ערכן, כך עולה מנתוני מחירון לוי יצחק אשר מתפרסמים היום. כזכור, בחודש שעבר (אפריל) הוזילה טסלה את מחיריהן של טסלה 3 וטסלה מודל Y עבור שוק הרכב הישראלי - מדובר בהוזלה שנייה השנה לאחר שטסלה הוזילה את מחירי המכוניות שלה באמצע ינואר האחרון. במסגרת ההוזלה ירד לדוגמה מחירה של טסלה 3 בדגם הבסיס מ־205 ל־193 אלף שקלים. בנוסף, לאחרונה הוצגה בישראל טסלה מודל Y בגרסת בסיס בעלת הנעה אחורית בלבד (עד כה הדגמים היו בעלי הנעה כפולה) במחיר של 224 אלף שקלים, מה ש"חנק" בבת אחת את הביקוש לדגמי טסלה הבכירים שמחירם מתחיל מעל 270 אלף שקלים.
כך, מנתוני לוי יצחק עולה שטסלה 3 סטנדרט ריינג', גרסת הבסיס של טסלה 3 משומשת מודל 2023 אשר היתה שווה במחירון עד אתמול 193 אלף שקל שווה כעת 179 אלף שקל. מחיר טסלה 3 סטנדרט ריינג' מודל 2022 היה עד אתמול 186 אלף שקל, ואילו כעת המחיר הוא 170 אלף שקל. מחירה של טסלה זו מודל 2021 היה עד אתמול 174 אלף שקל, וכעת המחיר הוא 160 אלף שקל.
במקרה של מודל Y התרחש תהליך מעניין: ערכיה של מודל Y במחירון כמעט ולא נפגעו, אך המהלך של הצגת גרסת הבסיס "מחק" את היתרון התמחירי של גרסאותיה הבכירות של המודל Y. כך, על פי המחירון ערכי מודל Y נותרו ללא שינוי, אבל עד כה מחירה של גרסת ה"פרפורמנס" הבכירה של מודל Y חושב לפי מחיר מודל Y בסיסית בתוספת 12%. מהיום מחירה של מודל Y "פרפורמנס" הבכירה מוסיף רק שני אחוזים בלבד למחירה של מודל Y הבסיסית.
יש להדגיש: לפי נתוני לוי יצחק, מכוניות חשמליות אחרות, למשל ג'ילי ג'יאומטרי C, כלל לא איבדו מערכן במחירון. עוד עולה ממחירון לוי יצחק כי שוק היוקרה נכנס לסטגנציה משמעותית. "שוק היוקרה קפא כמעט מיידית בחודש אפריל", מסר
לכלכליסט גורם בענף: "ההלוואות התייקרו, הרבה לקוחות שהחזיקו מכוניות יוקרה מחזירים אותן ולוקחים מכוניות עממיות".
לראיה, מחירון מאי משקף ירידות ערך גם בדגמים אשר נחשבו "חסיני מיתון". לדוגמה, ג'יפ רנגלר רוביקון, דגם השטח הקיצוני של ג'יפ בגרסת הטורבו היה שווה בשנת הדגם 2021 315 אלף שקלים נכון לאתמול. כעת שווי הרנגלר הוא 306 אלף שקל. רנגלר רוביקון טורבו מודל 2020 אשר היה שווה 296 אלף שקלים שווה כעת 287 אלף שקלים.
חדשות קשורות