טסלה Y מצטיינת, הסיניות מפתיעות לטובה - מבחני הבטיחות החדשים לרכב

לפני שנה, 7 חודשים - 12 ספטמבר 2022, כלכליסט
טסלה Y מצטיינת, הסיניות מפתיעות לטובה - מבחני הבטיחות החדשים לרכב
ארגון הבטיחות האירופי EURONCAP פרסם היום את תוצאות מבחני הריסוק למספר דגמים חדשים שחלקם כבר משווקים בישראל. ג'נסיס 60 GV זכתה לציון טוב, וקיה נירו החדשה שחסכו ממנה מערכות בטיחות קיבלה פחות כוכבים

ארגון הבטיחות האירופי EURONCAP פרסם היום (ד') את תוצאות מבחני הריסוק למספר דגמים חדשים שחלקם כבר משווקים בישראל. המכונית הראשונה שנבחנה היא טסלה מודל Y המשווקת בארץ– שקיבלה ציון מצוין של חמישה כוכבים מתוך חמישה במבחן הריסוק. יתרה מכך, לפי הנתונים שמנתחים את תוצאות המבחן לעומק זכה רכב הכביש-שטח של טסלה לציון גבוה של 97% בסעיף ההגנה על יושבי הרכב, ו-98% בסעיף הנוגע למערכות הבטיחות האקטיביות. לצד הטסלה נבחנה גם ג'נסיס 60 GV שזכתה גם היא בציון גבוה של חמישה כוכבים מתוך חמישה במבחן הריסוק. מניתוח הנתונים עולה שהג'נסיס קיבלה ציון של 89% בסעיף ההגנה על הנוסעים ו–88% בסעיפים המתייחסים למערכות הבטיחות.

לצד הטסלה והג'נסיס נבחנו גם מכוניות סיניות מתוצרת גרייט וול, כאשר בסיבוב הנוכחי הן זוכות לציונים הרבה יותר מרשימים מהפעם האחרונה בה EURONCAP בחן מכוניות סיניות. כך, ה-FUNKY CAT של ORA, שתיובא ארצה על ידי כלמוביל זכתה לציון מרבי של חמישה כוכבים כאשר בסעיף ההגנה על יושבי תא הנוסעים התקבל ציון של 92% ואילו מערכות הבטיחות קיבלו ציון של 93%. ה-COFFEE של WEY, שעל יבואה הכריזה סמלת השבוע, קיבלה גם ציון גבוה של חמישה כוכבי ריסוק עם 91% הגנה על תא הנוסעים וציון של 94% בסעיף מערכות הבטיחות. 

לצד אלה נבחנה גם קיה נירו המחודשת שזכתה לציון מפוצל. ציון זה הונהג על ידי EURONCAP בשנת 2016 וקובע כי במכוניות שאינן מצוידות במערכות בטיחות אקטיביות כציוד סטנדרטי יגרע כוכב אחד מדירוג הרכב. כך, בגרסה הבכירה זכתה הנירו לחמישה כוכבים ואילו בגרסה שהאבזור הבטיחותי נגרע ממנה קיבלה רק ארבעה כוכבים.

Support Ukraine