משרד התחבורה יאפשר לחברת המכוניות טסלה להפעיל את האוטופיילוט, מערכת הנהיגה הסמי־אוטונומית שלה, בישראל, אבל ידרוש ממנה לבטל חלק מהרכיבים שלה שמוצעים בחו"ל, וכוללים נהיגה אוטונומית.
כך הוחלט בימים האחרונים לאחר בחינה נוספת של יכולות הנהיגה האוטונומית של רכבי יצרנית המכונית החשמלית האמריקאית ושיחות עם צוותה בישראל.
נציגי החברה הבהירו לאנשי המשרד כי זו מערכת עזר לנהג, שלא מחליפה אותו, ובכל שלבי ההפעלה על הנהג להיות אחראי על תפעול הרכב, ולאחוז בהגה בשתי ידיו.
טסלה ממתגת את מערכת בקרת השיוט האדפטיבית החכמה שלה - המסוגלות לבלום ולהאיץ את הרכב, לשלוט על ההגה ולשמור על הרכב במרכז הנתיב - כ"טייס אוטומטי" אולם רבות מהיכולות שלה מוצעות גם בידי יצרני מכוניות אחרים, ומאושרות למכירה גם בארץ. משרד התחבורה מתיר רק מערכות עזר לנהג, כמו הפעלת בלימת חירום אוטונומית כאשר הנהג לא מגיב, אך לא כאלה שמחליפות אותו גם במצבי נהיגה רגילים.
היכולות שעדיין לא מאושרות בארץ הן שליטה וכיוון של הרכב מבחוץ בשלט רחוק; והרכיב שמאפשר למכונית "לזכור" את 100 המטרים האחרונים שנסעה בחניה, כך שהנהג יכול לזמן אותה אליו באמצעות השלט.
עם זאת המשרד בוחן שינויי חקיקה שיאפשרו חניה ללא נהג שמציעים כיום גם יצרני רכבי יוקרה אחרים, אם כי המהלך נמצא רק בראשיתו ויקח עוד זמן עד שינוסחו התקנות הקשורות בו ויאושרו בכנסת. עם זאת אין כרגע כוונה לבטל את הדרישה מהנהג לאחוז בכל עת את ההגה בשתי ידיו, גם בעת הפעלת מערכות בקרת שיוט אדפטיביות.
כפי שנחשף ב"כלכליסט", טסלה היתה מיועדת לחשוף את מכוניותיה בקניון רמת אביב עוד בחודש שעבר אולם הקפיאה את תוכניות ההשקה בישראל, לפחות עד תחילת מרץ.
עקב כך דרשה הנהלת הקניון מנציגי טסלה לפנות את המקום והמועד שקיבלה לתצוגה במקום, נושא שטרם נפתר. בהנהלת קניון רמת אביב סירבו להגיב לדברים. בינתיים נוסעות שלוש מכוניות טסלה בכבישי הארץ ולדברי גורמים המקורבים לחברה, הן משמשות להצגה לפני לקוחות פוטנציאליים וגם לצורך בדיקה.
חדשות קשורות