ההכרזה הייתה בכנס הבטיחות בדרכים השנתי של עיריית תל אביב-יפו, שהתקיים היום (שלישי) במרכז ברודט לתרבות יהודית, בהשתתפות סגנית ראש העירייה ומחזיקת תיק התחבורה והבטיחות בדרכים, מיטל להבי וסגן מפקד מחוז תל אביב, תת ניצב גהאד חסן.
מדובר על שינוי מהותי, אשר בחלק מן הרחובות יתרחש כבר השנה, כאשר כבר בחודש הבא יהפוך מרכז-מערב העיר כולו - בין הרחובות אבן גבירול במזרח להרברט סמואל במערב, ובין נחל הירקון בצפון לדרך יפו בדרום - ל-30 קמ"ש.
"הפיכת רחובות העיר לממותני תנועה עם הגבלת מהירות של 30 קמ"ש תתרום משמעותית לבטיחות הציבור, שכן, היא מפחיתה את הסיכון לתאונות קטלניות ומשפרת את הבטיחות למשתמשים הפגיעים. המצב החדש יאפשר לרוכבים להשתלב בבטחה בתנועה על הכביש ביחד עם הרכבים, כך שהולכי הרגל יחשפו פחות לרכיבה בלתי חוקית על מדרכות", נמסר מהעירייה בתגובה להחלטה.
ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי: "המהירות הורגת - ולכן אנו ממשיכים לפעול בנחישות לשיפור הבטיחות בדרכים, בין היתר על ידי תיעדוף הולכי רגל, רוכבים ותחבורה ציבורית. צעד משמעותי נוסף עליו הכרזתי היום הוא שעד סוף השנה יהפוך כל מרכז העיר לאזור מיתון תנועה עם מהירות מרבית של 30 קמ״ש. במהלך השנה הבאה נרחיב לכל רחבי תל אביב-יפו, למעט הצירים הראשיים, ובכך נהפוך לעיר העברית הראשונה שמיישמת מדיניות מתקדמת, הנהוגה בערים מובילות ברחבי אירופה".
בעירייה הוסיפו והציגו כי נתונים בינלאומיים מהשנים האחרונות מצביעים על כך כי הגבלת מהירות הנסיעה ל-30 קמ"ש ברחבי העיר מביאה לירידה של 30% בכמות התאונות, כמו גם להפחתת חומרת הפגיעה וסיכוי הישרדות של 90% לעומת 10% להולכי רגל ורוכבים, וזאת לעומת עיכוב ממוצע של כ-45 שניות בהגעה ליעד.
חדשות קשורות