קבוצת סמלת תייבא את כלי הרכב של FAW הסינית

לפני 3 שנים - 5 אפריל 2021, גלובס
קבוצת סמלת תייבא את כלי הרכב של FAW הסינית
היצרנית הסינית, שבבעלות ממשלתית, פועלת להיכנס לאירופה באמצעות רכבי פרמיום חשמליים ומיזוגים ורכישות

קבוצת סמלת, בבעלות איש העסקים מיכאל לוי צפויה לייבא לישראל את כלי הרכב של חברת FAW הסינית. FAW, שבבעלות ממשלתית, היא אחת מחמש יצרניות הרכב הגדולות בסין ובשנה החולפת ייצרה כ-3.71 מיליון מכוניות, עליה של כ-7.6%, חלקם תחת המותג העצמאי שלה ורובם תחת שיתופי פעולה שלה עם יצרנים מערביים דוגמת פולקסווגן.

החברה מספקת בין השאר רכבי שרד מפוארים לממשלת סין ויש לה פעילות נרחבת גם בייצור משאיות ורכב כבד. בשנתיים האחרונות היא מנסה להרחיב את פעילותה באירופה בשני תחומים עיקריים. הראשון הוא מיזוגים ורכישות ועל פי העיתונות האיטלקית כיום נמצאת הקבוצה במו"מ מתקדם לרכישת יצרנית המשאיות האיטלקית "איווקו" בכפוף לאישור ממשלת איטליה.

התחום השני הוא ייצוא כלי רכב חשמליים של מותג הפרמיום "HONGQI". החברה מתכננת כניסה לשוק האירופאי עם שני דגמים עיקריים בשלב הראשון: רכב כביש-שטח חשמלי אולטרה מפואר באורך של כחמישה ורבע מטרים, עם סוללות של עד 120 קילוואט וטווח של מעל 600 קילומטר. מחירו באירופה צפוי לעמוד על כ-70 אלף יורו.

בנוסף ישווק קרוס-אובר חשמלי בממדים של יונדאי טוסון לערך עם טווח של מעל 400 קילומטר ומחיר יותר נגיש. הדגמים הללו עשויים להגיע לישראל החל מהשנה הבאה בכפוף להשלמת הליך התקינה האירופאי.

סמלת מייבאת כיום את מותגי הרכב של קבוצת פיאט-קרייזלר, כיום חלק מקבוצת "סטלנטיס", ומייבאת גם את רכבי סובארו, פרארי, משאיות איווקו. בסמלת בחרו שלא להגיב על הידיעה.

Support Ukraine