אלפא רומיאו סטלביו - תחילת שיווק בישראל

לפני 6 שנים, 10 חודשים - 23 מאי 2017, Walla!
2017 Alfa Romeo Stelvio
2017 Alfa Romeo Stelvio
אחרי הג'וליה, מגיע השלב השני והחשוב מאוד עבור אלפא רומאיו בכלל ובישראל בפרט - הסטלביו. ראשונה להימכר בישראל - מהדורת ההשקה המאובזרת והחזקה במחיר 385 אלף שקלים

אחרי שהקאמבק העדכני של אלפא רומיאו הוכתר בהצלחה עם הג'וליה המוערכת, מפנה החברה ממילאנו את הזרקורים לאווזה מטילת ביצי הזהב הנוכחית של עולם הרכב - הג'יפונים היוקרתיים.

כאשר היא מוזגת לתוך ה-DNA שלו את סממני העיצוב של הג'וליה, הפלטפורמה והמנועים שלה, הסטלביו יוצא להתחרות בשמות וותיקים בקטגוריה כמו אודי Q5, ב.מ.וו X3 ומרצדס GLC.

סטלביו מציג עיצוב מזוהה מאוד עם המראה העדכני של החברה בחזית, וקו גג, חלונות וזנב שנמצאים בין המראה המקובל והגנרי של קבוצתו לבין מעיין סטיישן ספורטיבית.

בצירוף המימדים שלו, עם 467 ס"מ לאורך, רוחב של 190 ס"מ, גובה של 165 ס"מ וכן היותו SUV ראשון למותג - סטלביו מציג תוצאה שקשה מאוד לא לשים לב אליה.

מתחת לעיצוב נמצאת כאמור פלטפורמת ג'יאוג'רו החדשה של אלפא וכמו בג'וליה, הוא מציג שימוש נרחב בחומרים קלים הן במרכב והן במכלולי ההנעה. כך למשל עצמות העצה במתלים הקדמיים העשויות 80 אחוזי אלומיניום ו-45 אחוזים מאחור, מכסה המנוע, דלת תא המטען גם הם עשויים מאלומיניום וגל הינע עשוי סיבי פחמן. כל זה מעמיד את המשקל על 1,660 ק"ג, בין 150 ל-200 ק"ג פחות ממתחריו.

בשלב הראשון לשיווקו בארץ מגיע הסטלביו ברמת הגימור First Edition ולה מנוע ה-2.0 ליטרים בהספק 280 כ"ס ו-40.8 קג"מ. ההנעה היא כפולה, מהדור האחרון של מערכת ה-Q4 של אלפא, המעבירה במצב נהיגה רגיל 100 אחוזים מהכוח לגלגלים האחוריים ומשלבת את הגלגלים הקדמיים בעת הצורך בהעברה של עד 50 אחוזים מהכוח.

ההנעה הכפולה ותיבת ההילוכים בת 8 יחסי העברה של ZF מביאה בגרסה זו את הסטלביו למהירות של 100 קמ"ש ב-5.7 שניות בלבד. המהירות המירבית

עומדת על 230 קמ"ש.

מהדורת ה-First Edition כוללת רמת גימור גבוהה המכילה בין השאר חישוקי 20 אינץ', חלונות אחוריים כהים, קאליפרים אדומים או שחורים, מסך מולטימדיה בגודל 8.8 אינץ', 10 רמקולים וסאב וופר, דוושות אלומיניום, מושבים חשמליים מחוממים, ריפודי עור ודיפוני עץ ועוד. גג פנורמי מוצע כאופציה. גרסה זו מוגבלת בישראל ל-40 יחידות בלבד.

מערכות הבטיחות כוללות התראת הולכי רגל, בלימה אוטומטית, התראת סטייה מנתיב, שליטה על עוצמת התאורה, התראת "שטח מת", בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.

מחיר הסטלביו בגרסה זו עומד על 385 אלף שקלים, הוא אמנם יקר יותר ממתחריו הישירים כמו ב.מ.וו X3 בגרסת ה-28 עם 245 כ"ס (352 אלף שקלים), אודי Q5 עם מנוע ה-2.0 ליטרים בנזין 255 כ"ס (355 אלף שקלים) ולא רחוק ממחירו של מרצדס GLC250 עם 211 סוסים (370 אלף שקלים), אך על הנייר מציע ביצועים עדיפים וכן רמת הגימור גבוהה יותר מאשר אצל האחרים. באוקטובר צפוי להגיע לישראל הסטלביו בגרסת ה-200 כ"ס, שמחירה עשוי לעמוד על כ-330-350 אלף שקלים וגם באופן טבעי תהווה את עיקר המכירות של הדגם.

הבית החדש של ג'יפ ואלפא

מסיבת העיתונאים שבמרכזה עמד הסטלביו נערכה באולם התצוגה החדש של היבואנית סמל"ת בהרצליה פיתוח. איתו היא המצטרפת האחרונה לשורת מותגי הפרימיום כמו לקסוס, פורשה, אינפיניטי, מרצדס, אסטון מרטין ואחרים שקבעו את מושבם בלב המתחם העסקי הזה.

אולם התצוגה גם מציג את האופן בו ממוצבים שני המותגים האייקונים האלו - אלפא וג'יפ זה בצד זה תחת קורת גג אחת בצורה שכנראה ייקח לנו זמן לעכל את החיבור בין שני העולמות הכל כך שונים האלו. מספיק לראות את הרנגלר בצד אחד שלו ואת ה-4C בקצה השני כדי להבין עד כמה זה מוזר. מהלך החיבור בין שני המותגים ייעשה בכל אולמות התצוגה בארץ, כמו גם באירופה. כחלק מהחיבור הזה, לקוחות ג'יפ יצורפו לשירות ה-VIP שהציעה היבואנית עד כה ללקוחות אלפא רומיאו.

Support Ukraine