הגולשים חזרו לים אחרי סגר הקורונה, וגנבי הרכב בעקבותיהם

לפני 3 שנים, 10 חודשים - 18 מאי 2020, כלכליסט
הגולשים חזרו לים אחרי סגר הקורונה, וגנבי הרכב בעקבותיהם
מתחילת החודש נגנבו עשר מכוניות של גולשים ושחיינים; כיוון שאת המפתח החכם לא ניתן להכניס למים, הם מחביאים אותו בגלגל, באגזוז, בתיק או מתחת אבן; אולם הגנבים מתצפתים, מחכים שבעל הרכב ייכנס למים, וגונבים אותו בקלילות

עד שמשרד הבריאות כבר אישר להם לחזור לים לאחר סגר הקורונה, לגולשים ולשחיינים יש בעיה חדשה: גנבי הרכב סימנו אותם כמטרה קלה.

מאז ה-1 במאי נגנבו מחופי ישראל עשר מכוניות של ספורטאים ימיים, בזמן שאלה שהו במים. בשבת נגנבו מחוף מכמורת שתי מכוניות ואתמול (ג') נגנבה מכונית מחוף הצוק בתל אביב. כולן הגיעו תוך זמן קצר לשטחי יהודה ושומרון. כך עולה מנתוני חברת איתור והשבת כלי הרכב הגנובים "פוינטר", שהוציאה אתמול אזהרה בנושא.

השיטה קבועה: הגנבים מגיעים בשעות הבוקר המוקדמות – שבהן מגיעים לים גם גולשים רבים, אורבים במגרשי החניה וממתינים לראות היכן הגולש משאיר את מפתחות הרכב כדי שלא יירטבו במים. לרוב, המפתחות מוסתרים באחד הגלגלים או באגזוז, בתיק על החוף, בתוך מגבת או מתחת אבן. וכך, בקלות, בזמן שהגולש נכנס למים הגנב לוקח את המפתחות וגונב את הרכב. בין החופים המועדים לפורענות: חוף סידני עלי וחוף הגולשים בהרצליה, חופי קיסריה, חיפה ונתניה וחוף הדולפינריום בתל־אביב.

"כבר נתקלנו במקרים כאלה בעבר, אבל לא בממדים שאנחנו רואים בשבועות האחרונים", סיפר אתמול גולש מיואש, "מפתחות חכמים של מכוניות מודרניות רגישים למים, ואי־אפשר לקחת אותם איתנו בכיס למים. יותר ויותר חברים יוצאים מהמים מבסוטים – ומגלים שהלך האוטו".

חלק מהגולשים כבר אימצו פתרון: נעילת הרכב באמצעות מפתח מתכת פשוט שאותו כן ניתן להרטיב, והשארת המפתח המתוחכם מוחבא בתוך הרכב הנעול. "פוינטר" ממליצה להשאיר את המפתחות בכספות זעירות ייעודיות עם קוד, שאותן ניתן לנעול אל ידיות הדלתות או לחישוקי הגלגלים, ומתריעה כי בכל מקרה אסור להשאיר את מפתח המכונית ללא השגחה.

Support Ukraine