בטוח שזה מישראל: משרד התחבורה יתעדף מערכות בטיחות מפיתוח מקומי

לפני שנה, 10 חודשים - 6 יוני 2022, כלכליסט
בטוח שזה מישראל: משרד התחבורה יתעדף מערכות בטיחות מפיתוח מקומי
המשרד יעדכן את טבלת זיכויי המס למערכות בטיחות לרכב תוך דגש על פיתוחים ישראליים. לדברי המשרד, סטארט־אפים רבים פועלים מול יצרני רכב והיבואנים נדרשים לבדוק אילו טכנולוגיות יותקנו במכוניות

משרד התחבורה יעדכן בתחילת השנה את טבלת זיכויי המס למערכות בטיחות לרכב עם דגש על שימוש במערכות תחבורה חכמה מפיתוח ישראלי. כך עולה ממסמכים של משרד התחבורה שהופצו השבוע בקרב יבואני הרכב.

כיום המדינה מעודדת את יבואני הרכב לייבא מכוניות בטיחותיות באמצעות שיטה שקיימת מאז 2013. לפי שיטה זו, מערכות הבטיחות שמותקנות במכוניות חדשות מקבות נקודות זיכוי במס. סכום הזיכוי המרבי שמכונית יכולה לקבל הוא 2,400 שקל. רשימת מערכות הבטיחות כוללת בין היתר מערכות בקרה אקטיביות, מערכות התראה על שכחת ילדים ועוד. טבלת הזיכויים מתעדכנת מדי כמה שנים כך שהזיכויים הגדולים ביותר ניתנים למערכות החדישות ביותר ואילו מערכות בטיחות מיושנות יוצאות ממחזור הזיכויים. 

שיטת הזיכויים למערכות בטיחות צפויה להישאר בתוקף עד סוף השנה הבאה. ממסמכי משרד התחבורה עולה כי העדכון האחרון יהיה מקיף במיוחד, עם דגש על המישור הטכנולוגי ובמיוחד  על פיתוחים מתוצרת ישראל. 

אנשי משרד התחבורה נפגשו בשבועות האחרונים עם מאות חברות סטארט־אפ, בהן גם חברות שמפתחות מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות בשלבי פיתוח שונים. לפי משרד התחבורה, חלק מהחברות "אף פועלות מול יצרני הרכב בעולם לקידום והכללת המערכות בקו הייצור". 

יבואני הרכב התבקשו על ידי משרד התחבורה "לפנות ליצרני הרכב ולבדוק אילו מערכות אקטיביות עשויות להיות כסטנדרט או כאופציה בכלי הרכב המיוצרים על ידם". 

במשרד התחבורה מפרטים גם אילו מערכות צפויות לקבל זיכוי מס, למשל מערכות בטיחות אקטיבית ש"יכולות לפעול בתנאי ראייה קשים, חושך, ערפל ותנאי מזג אוויר סוער". בנוסף מתבקשים יבואני הרכב להשיג מיצרני הרכב מחקרים על היקף יעילות המערכות.

Support Ukraine