המועצה לבטיחות בתחבורה של האיחוד האירופי קבעה לאחרונה שכל רכב חדש שיוצג החל מהחודש (יולי 2022) יהיה חייב להיות מצויד במערכת הגבלת מהירות חכמה ISA והחל משנת 2024, כל הרכבים החדשים הנמכרים במדינות האיחוד יהיו חייבים להיות מצוידים במערכת כזו. הרעיון הזה לא מגיע בהפתעה גמורה עבור יצרני הרכב שכן המועצה החלה בקפיין בנושא עוד בשנת 2016.
בשלב זה לפחות דרישת המינימום היא למערכת הגבלת מהירות המבוססת על מערכת לזיהוי תמרורים המייצרת התראה קולית במידה והנהג עבר את המהירות המותרת. המערכת תיכנס לפעולה אוטומטית עם התנעת הרכב, זאת בניגוד למצב כיום בו מערכות מסוג זה מנוטרלת כביררת מחדל והנהג צריך להפעיל אותן באופן אקטיבי. יחד זאת לנהג תהיה אפשרות לנתק את המערכת שכן מערכת כזו לא תמיד תוכל לזהות את המהירות המותרת בדרך.
מסיבה זו המועצה דוחקת ביצרני הרכב לשלב במערכת מידע על המהירות המותרת ממערכת הניווט, כך שהמערכת תהיה מדויקת יותר בפעולתה. חלק מיצרני הרכב למעשה כבר החלו בניסויים עם ערים מרכזיות באירופה בכדי לספק להם גישה לעדכון אונליין למערכת הניווט ברכב לגבי אזורים עם הגבלת מהירות מיוחדת כך שהמידע הזה יהיה עדכני. במקרה של רכבים מסחריים קלים/רכבי חלוקה עירוניים, המערכת לא רק תייצר התראה אלא תמנע מהנהג את האפשרות לעבור את המהירות המותרת ותאט את הרכב אוטומטית בהתאם למהירות המותרת.
חלק ממערכות הגבלת מהירות מונעות מהנהג להאיץ מעבר למהירות המותרת או למהירות שנקבעה במגביל המהירות (בגרסה הפשוטה יותר) אך בכל המערכות האלו לחיצה מלאה על דוושת התאוצה מבטלת אוטומטית את המגביל.
יש לציין שיצרני הרכב כבר מזמן מציעים מערכות כאלו ואף מתקדמות הרבה יותר, כגון מערכות המתאימות את מהירות הנסיעה לפני כניסה לעיקול, התקרבות לצומת, התקרבות למקום תאונה (בהתאם למערכת דיווחי תנועה) ועוד.