החל מהשבוע לא יחולקו מדבקות בסיום הטסט

לפני 11 חודשים - 5 יוני 2023, כלכליסט
החל מהשבוע לא יחולקו מדבקות בסיום הטסט
אף שבשנים האחרונות לא הייתה חובה להדביקן על הרכב, מכוני הרישוי המשיכו לחלק מדבקות בסוף הטסט. כעת המדבקות שייכות להיסטוריה

בשקט יחסי, ועם מעט מאוד פרסום, ביום שישי האחרון אחד מסימני ההיכר המזוהים ביותר של משרד התחבורה נעלם. החל מיום שישי הפסיקו מכוני הרישוי בישראל להעניק לנהגים את מדבקת הטסט השנתית המיועדת להדבקה על חלון הרכב. גם אצל יבואני הרכב החדש התקבלה הוראה ממשרד התחבורה: אפשר להפסיק להנפיק את מדבקות הטסט למכוניות החדשות.

בפועל, סיפור ביטול מדבקות הטסט של משרד התחבורה הוא מעט תמוה: לפי החוק בישראל, זה עשרות שנים שבעלי מכוניות אשר עוברות את מבחן הרישוי השנתי מקבלים מדבקה וספח ממוספר ביחד עם הרישיון. הספח מוצמד לרישיון והמדבקה מיועדת להדבקה על חלון הרכב על ידי הבוחן. אלא שעם השנים חלו שינויים: החל משנת 2016 נשארה החובה להנפיק את המדבקה, אבל למרבה האירוניה לא הייתה כל חובה להדביק אותה פיזית על החלון, מה שכנראה ישראלים רבים לא ידעו. כך שלמעשה, השינוי אשר בוצע כעת בתקנות התעבורה הוא שינוי שמבחינה טכנית מבטל בכלל את חובת ההדבקה. כך לפי הנוסח החדש של תקנות התעבורה, המילים “ידביק בצידו הימני של החלון הקדמי של הרכב תווית שבה יצוין החודש לחידוש הרישיון” - יימחקו. כלומר עצם אקט הדבקת התווית יבוטל - מה שיבטל מלכתחילה את הצורך בהנפקת התווית. אגב, שווי המדבקה הוא כמה אגורות. למרות הביטול – אלה לא יתבטאו במחיר הטסט.

Support Ukraine