"סליחה על העיכוב": טסלה החלה בביצוע משלוחים של המשאיות החשמליות שלה

לפני שנה, 5 חודשים - 6 דצמבר 2022, כלכליסט
"סליחה על העיכוב": טסלה החלה בביצוע משלוחים של המשאיות החשמליות שלה
אף שהעיצוב של הסמי-טראק החשמליות של טסלה הוצג כבר בדצמבר 2017, הייצור נדחה בשל התפרצות הקורונה והמחסור בסוללות. שלשום הכריזה החברה על המשלוחים הראשונים של המשאיות ללקוחה הראשונה - פפסיקו. בשל העיכובים טסלה תיאלץ להתחרות עם דגמים של משאיות חשמליות שייצרו רנו ודיימלר

מנכ"ל טסלה אלון מאסק השיק שלשום (ה') את המשלוחים של משאיות הסמי טריילר החשמליות הראשונות שלו מהמפעל בנבאדה. 

בטסלה הציגו לראשונה את עיצוב המשאית כבר בדצמבר 2017, אך הייצור נדחה בשל התפרצות מגפת הקורונה והמחסור בסוללות. במהלך אירוע ההשקה אתמול התייחס מאסק למהמורות וביקש "סליחה על העיכוב". בהמשך הוא העביר את המיקרופון לנציגים של חטיבת החטיפים Frito Lay של פפסיקו, שהיא הלקוחה הראשונה של טסלה שתקבל את המשאיות. 

אחד ההבדלים הגדולים בין המשאית של טסלה ובין משאיות כבדות אחרות הוא המיקום של ההגה ומושב הנהג. במקום למקם אותם בצד שמאל כנהוג, בטסלה עיצבו את המשאית כשההגה במרכז המושב הקדמי ומסך המגע ממוקם בשני הצדדים של הנהג. 

בשל העיכובים בייצור טסלה תיאלץ כעת להתחרות עם דגמים של משאיות חשמליות שייצרו חברות רכב כמו רנו ודיימלר, שכבר החלו בביצוע משלוחים של המשאיות שלהן. אך המשאיות של טסלה כוללות מספר מאפיינים מתקדמים שלא קיימים בדגמים האחרים, כולל מערכת הטענה מהירה חדשה וסוללה עם טווח ארוך יותר מהמתחרים. 

אירוע ההשקה עשוי להרגיע את מעריצי טסלה, שחששו שמאסק זונח את החברה לטובת המיזמים האחרים שלו. מאסק רכש לפני כחודש את טוויטר ב-44 מיליארד דולר ועורר סערה מאז ברשת החברתית. כדי לממן את העסקה הוא מכר חלק ממניות טסלה שלו. 

בכל זאת שלשום הוא חזר לדבר על המשימה הסביבתית של טסלה. "משאיות אחראיות לחלק גדול מפליטות הגזים המסוכנות של כלי הרכב בגלל הגודל והמשקל שלהן והעובדה שנוהגים בהן מסביב לשעון", אמר. לפי מאסק, המשאית של טסלה תעזור להילחם בשינויי אקלים, ומעבר לכך "היא שקטה, תשפר את איכות האוויר ותשפר את הבריאות של אנשים המתגוררים בסמוך למחלפים". 

Support Ukraine