סוני והונדה מתקדמות לייצור: חושפות מפת דרכים למכונית המשותפת

לפני שנה, 6 חודשים - 17 אוקטובר 2022, כלכליסט
סוני והונדה מתקדמות לייצור: חושפות מפת דרכים למכונית המשותפת
החברות הודיעו כי המכונית החשמלית שלהן תיוצר בארה"ב החל ב-2025 - בשלב הראשון היא תימכר רק במדינה, ובהמשך תסופק גם ללקוחות ביפן; הרכב יוגדר ברמת פרימיום

סוני והונדה שהודיעו לפני כארבעה חודשים על תכנית לייצר מכונית חשמלית משותפת, חושפות את תוכניות הייצור של המכונית החדשה – שתגיע בשלב ראשון לשוק האמריקאי. לפי תוכניות הייצור והשיווק שהוצגו על ידי שתי היצרניות באופן רשמי, המכונית הראשונה של סוני הונדה מוביליטי (SHM) תיוצר במפעל הונדה בארה"ב. לאחר מכן תבחן היצרנית גם הקמה של מפעל ביפן. 

הסיבה העיקרית להחלטה לייצר את הרכבים במפעל האמריקאי של הונדה היא תוכנית התמריצים שהציג נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, אשר מעניקה הטבות לרוכשי מכוניות חשמליות המיוצרות בארה"ב.

לפי עיקרי התוכנית, פתיחת הזמנות תתאפשר בשלב ראשון בארה"ב בשנת 2025, כאשר ההזמנות הראשונות יסופקו ללקוחות במדינה באביב 2026. בקיץ 2026 יסופקו מכוניות גם ללקוחות ביפן, כלומר באופן נדיר המכוניות החשמליות של סוני והונדה ייוצרו בארה"ב ואז ייוצאו ליפן. לפי SHM, שיווק באירופה "נבחן על ידי היצרניות". 

השיווק של המכונית המשותפת של סוני והונדה יבוצע, לפחות בשלב הראשון, באמצעות הזמנות מקוונות ולא באולמות תצוגה.
במסגרת האירוע חשפו הונדה וסוני בסרטון קצר את אב הטיפוס הראשון של המכונית אשר יוצג באופן רשמי בינואר. 

באשר למכונית עצמה, SHM טרם חשפה מידע טכני אודות טווח נסיעה או מחיר אך ציינה שמבחינה מיצובית המכונית תוגדר כמכונית פרימיום (כלומר לא עממית), תכלול כצפוי מערכות מולטימדיה ובידור של סוני, כולל שירותים בתשלום, ותהיה מסוגלת לנסוע נסיעה אוטונומית ברמה 3. כיום קיימות חמש רמות של נסיעה אוטונומית כאשר הרמה החמישית מייצגת נהיגה אוטונומית מלאה ללא נהג. ברמה השלישית הנהג יכול לשבת ברכב בכביש מהיר בלי לגעת בהגה, אך עדיין נדרש להשתלט על הרכב במקרה חירום.

Support Ukraine