+ פרסום מודעה חינם !
מודעות: לא נמכר - 676, סה"כ - 24093

מבחן דרך: סקודה אוקטביה RS

10 פברואר 2021 - Walla!

מבחן דרך: סקודה אוקטביה RS

אוקטביה RS החדשה שומרת על כל מה שאהבנו בדור היוצא, מוסיפה טכנולוגיה ומציעה לאיש המשפחה הנוהג ליהנות חבילה ספורטיבית ושימושית והיא אפילו זולה יותר בעשרת אלפים שקלים

בואו נדבר רגע על כנות. כנות היא דבר חשוב בחיים, חשוב מאוד, טוב אולי לא במערכות יחסים (השמלה הזו תמיד נראית עליה מצוין!) - אבל בגדול - כנות תמיד לוקחת. וסקודה אוקטביה RS היא אחת המכונית הכנות ביותר שיצא לי לפגוש לאחרונה.

בבסיס, זו מכונית שבה סקודה לוקחת את המכונית שבעיני היא הכי טובה שלה, הולכת למדף החלקים של אמא פולקסווגן ולוקחת משם את אחד המנועים היותר מוצלחים, תיבת הילוכים מהירה, דיפרנציאל מוגבל החלקה ושאר תופינים ומגישה את זה חם לשולחן.

ימי הגשם היו תפאורה פחות אידיאלית לנהיגה במכונית כזו, אבל הם היו רקע מצוין לאיך שהמכונית הזו נראית, וזה גם קשור למסר שלה. במשאל לא מחייב, רוב האנשים שהסתכלו עליה ראו משהו שונה מהרגיל, אבל לא באופן שבו מכוניות ספורטיביות אחרות מנופפות בנוצות הקרב שלהן. לעומת זאת, עבור מי שקצת מכיר, הרמזים בהופעה שלה סיפרו את הסיפור הגדול. החצאיות, לוגו ה-VRS מלפנים ומאחור, החישוקים הגדולים, הספוילר הקטן על הזנב הם גירויים קטנים שמתחילים ללחוץ על הנקודות לפני שיוצאים לדרך. בתא הנוסעים המסר כבר ברור יותר, חיפויי האלקנטרה, התפרים האדומים שרצים לרוחב ואורך התא, גימורים דמויי סיבי פחמן, תאורת האווירה, ההגה הקטום בחלקו התחתון ועד הדוושות המתכתיות. הכל מתחבר פיקס.

שני דברים שפחות מתחברים מצאתי במושבים ובהגה. אצל הראשונים זה היה ריפוד הבד, כי המבנה והנוחות המצוינים שלהם היו מושלמים עם אלקנטרה או כל אריג אוחז יותר בשדרה המרכזית שלהם (תוספת בתשלום של 7,900 שקלים). הדבר השני היה ההגה, אני לא אוהב הגאים קטומים, פוזה מיותרת, אבל בהגה הזה גם המגע עצמו היה טיפה נוקשה יותר מזה שאני מעדיף לכרוך סביבו אצבעות, פלסטיקי משהו. אגב פלסטיקה, יש פה כמה פינות שמתקשות להסתיר את המוצא שלה, מקומות שהידיים נודדות אליהם ומוצאות תזכורות לכך שהיא יושבת על האוקטביה הרגילה, מכונית שמתחילה במחיר נמוך בעשרות אלפי שקלים מתחת לזה שלה.

רמת האבזור ב-RS גבוהה מאוד, לא נעשה פה רשימת מכולת, אבל יש טעינה אלחוטית לנייד, אותם חמישה שקעי USB, תצוגה עילית, מסך מולטימדיה 10 אינץ' (פחות נחמד הקטע של שליטה על עוצמת השמע על הסלייד - יוחזר כפתור הווליום), יש תמיכה מלאה בעברית שהיא משעשעת לפעמים "אחיזה אוטומטית" היא התרגום שלה לפונקציית ה-auto hold. מערכת שמע של CANTON עם סאב וופר, יציאות מיזוג עם שליטה נפרדת ליושבים מאחור, פתיחה חשמלית לתא המטען ועוד.

גם מערכות הבטיחות מסמנות V על כל הדברים החשובים שאתם מכירים, מניטור מרחק ובלימה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית ותיקון סטייה מנתיב, התרעה על תנועה חוצה מאחור וכו', יש גם כרית אוויר שמינית שממוקמת בין הנהג לנוסע.

הנדסת האנוש ברובה המוחלט כמו ברוב הדגמים של החברה פשוטה וטובה מאוד, על אף ריבוי התפריטים והאפשרויות הגלומות בהם קל מאוד להתמצא ולהבין מה עושה איך ולמה. להיעדר כפתורים פיזיים למערכת בקרת האקלים יש נסיבות מקלות בכך שסרגל התפעול שלה מופיע באופן קבוע בתחתית המסך. לפתחי המיזוג המרכזיים הנמוכים מדי - אין כאלו. בימי החורף זה פחות קריטי, אבל בזהירות המתבקשת נציין שבדגמים אחרים עם הסידור הזה הסיפור לא מתפקד באופן מרשים. המרווח והנוחות במושבים האחוריים מעולים, גם האיכות לא מחופפת פה והם מקבלים פחות או יותר את אותה רמת חומרים של היושבים מלפנים. תא המטען, הו, תא המטען הוא מראה מרחיב לב בכל אוקטביה ובזו ספציפית, לכל אחד מהתקני העיגון, ריסון, תלייה ואחסון יש ממש משמעות. כי במכונית שיודעת לזוז מהר ולפנות היטב - אתם רוצים שכל הקניות יישארו במקום גם בדרך מהסופר.

על ה"לנסוע מהר" אחראי מנוע 2.0 ליטר ארבעה צילינדרים מוגדש הטורבו שממשיך פה מהדור היוצא. יש לו 245 סוסים ב-5,000 סל"ד ו-37.7 קג"מ ולמרות שאינו הווריאציה החזקה ביותר שהחברה האם יודעת להוציא מהחבילה הזו, הוא הולם בהחלט את המכונית הזו ונגיע לזה בהמשך. הביצועים גם הם מה שתצפו ממשפחתית מפולפלת. 6.7 שניות ל-100 ויכולות שיוט וכיסוי מרחקים בהם תאורטית תוכלו להעפיל ל-250 קמ"ש מירביים.

השילוב שלו עם תיבת הילוכים כפולת מצמד בת 7 יחסי העברה מסדרת לו בת זוג נהדרת לשוד הכבישים אליו אנחנו יוצאים. היא מהירה להגיב (למעט יציאה מהמקום שבו היא המבוגר האחראי שמרגיע את כל הסוסים) ותמיד שולפת את יחס ההעברה המדויק כדי לסחוט מהמנוע את הכוח. השניים האלו עובדים גם די טוב כדי לאפשר לה גם צריכת דלק לא מטורללת מדי - 11.8 ק"מ לליטר אוקטן 98 בנהיגה רגועה ו-10.2 בשקלול של נהיגה מנהלתית עם פרצי כביש מפותל.

על ה"לפנות היטב" אחראים כמה רכיבים אחרים שסקודה שמה פה. היגוי פרוגרסיבי ויחס העברה קצר יותר, מתלה רב חיבורי מאחור, דיפרנציאל מוגבל החלקה מכאני, הנמכה של המרכב ב-1.5 ס"מ, בולמים אדפטיביים ובורר מצבי הנהיגה שמחבר בינם לבין המנוע, תגובת המצערת ותיבת ההילוכים כדי להתאים למצב הנהיגה הנבחר.

ואיך כל זה נוסע? על מצב הנוחות וביום יום היא בהחלט מכונית שלמעט זה שיש לה הרבה כוח יחסית למשפחתית, קל מאוד להתנהל איתה. המחיר שגובה ההקשחה שלה וחישוקי ה-19 אינץ' בהחלט מתקבלים על הדעת ואתם פשוט נוהגים במכונית שצריך לשים לב למד המהירות בה, כי על כביש טוב היא שקטה באופן מטעה מאוד ותודה לאל על התצוגה העילית (הערה למתכנתים: להוסיף פיצ'ר שמחשב את גובה הקנס שתחטוף ומציג אותו לצד המהירות). בכביש המפותל למכונית הזו אין שום בעיה לטפל בכל מה שתזרקו עליה, מקטעים טכניים של שינויי כיוון מהירים ופניות צפופות בהן להגה יש משקל טוב ותגובות מדויקות להפנייה, ועד סוייפרים מהירים מאוד שבהם ההגה באזימוט קבוע ורק הרגל שמרפרפת על המצערת קובעת את רוחב הפס, מרחיבה אותו בלחיצה, מהדקת בהרפייה.

לאופן הנטוע הזה יש גם צד אחר, היא פחות בעניין של לרקוד על מגבלות האחיזה, כשמגיעים אליהן בקרת היציבות יודעת להתערב באופן מאוד מתון ובניתוק שלה היא משוחררת יותר, אבל היא לא באיזור הנוחות שלה ואתה לא באיזור הנוחות שלך. היא פשוט לא עושה את זה טוב מספיק בהיבט של תקשורת בכל התהליך הזה כולל זה מהבלמים שנותנים עוצמה, אבל פחות רגש כדי לכמת במדויק כמה משקל אתה שם על הגלגלים הקדמיים בכל רגע.

יש מכוניות קומפקטיות ספורטיביות הרבה הרבה יותר טובות, מתנהגות ומערבות מסקודה אוקטביה RS. רנו מגאן RS, יונדאי i30N או אפילו סיאט לאון קופרה - אבל הן גם מכוניות שדורשות הרבה יותר תשומת לב. ברגעים המסוימים, בנקודות המסוימות, בכבישים הנכונים הן ייתנו לך את הנשמה, אבל אתה צריך לעבוד אצלן שאר הזמן. היא לעומת זאת פרשה הצידה ממירוץ החימוש של קומפקטיות חמות שכבר מפלרטטות עם 300 הסוסים לטובת דברים אחרים, היא לגמרי מכונית שתוכלו להשאיר אצל בן או בת הזוג כדי להקפיץ היום את הילדים לחוג, בלי שיצטרכו לסגל לעצמם שום יכולות שליטה בחיות פרא מוטוריות.

כי לאוקטביה RS יש את הגמישות הזו לפרק לגורמים כביש טכני מפותל ברמת ביצוע פנטסטית ואז אתה מסתובב אחורה, מסתכל על המושב האחורי ותא המטען הענק ואומר "בואנ'ה, ויש לי פה גם אחלה משפחתית סופר שימושית בלי שום פשרות".

במחיר של 210 אלף שקלים היא מקזזת 10,000 שקלים ממחיר הדור היוצא. אני יכול להבין את מי שהיעדר גג שמש, כפי שהיה כסטנדרט בדור הקודם עשוי לאכזב, אבל בשורת הסיכום היא מעניקה יותר ביותר סעיפים מאשר הדור הקודם. זה מאוד אישי, אבל עבורי היעדר גג שמש הוא לא פונקציה ברמת סיכול עסקה במכונית עם דגש ספורטיבי.

זוכרים את מה שאמרתי לגבי העניין הזה של כנות? אז יש במכונית הזו כנות. "אני משפחתית ספורטיבית" היא אומרת לך - בדיוק בסדר הזה וממנו נגזרת גם המשמעות של כל אחד מהרכיבים בה. וכנות, היא דבר חשוב בחיים, חוץ מהשמלה ההיא, באמת

על הצד הטכני: סקודה אוקטביה RS

מנוע, הנעה: בנזין, טורבו, 4 צילינדרים, קדמית
נפח: 1,984 סמ"ק
הספק/סל"ד (כ"ס): 5,000/245
מומנט/סל"ד (קג"מ): 1,600/37.7
תיבת הילוכים: כפולת מצמד, 7 הילוכים

מידות:
אורך (ס"מ): 470
רוחב (ס"מ): 183
גובה (ס"מ): 146
בסיס גלגלים (ס"מ): 268
תא מטען (ליטרים): 553

ביצועים:
תאוצה 0-100: 6.7 שניות
מהירות מירבית: 250 קמ"ש

מתחרות (לא ישירות):
סיאט לאון קופרה, הונדה סיוויק טייפ R, רנו מגאן RS, יונדאי i30N פאסטבק

מחיר:
210 אלף שקלים

חדשות לפי תגיות

accidentsacuraadvertisingAIairbagairbagsairportalfa romeoamazonAmnon Shashuaandroidandroid autoappappleApple Carplayappsapriliaaston martinaudiAudi e-tronAustraliaauto industryAutoMotorautonomous carautonomous carsautonomous vehicleAutonomous Vehiclesautonomus carAutopilotAutotechAvisavtoVAZawardsAyalonBaidubatterybentleybicyclebikebikesbirdbitcoinbmwBMW X5BoschBubblebugattiBuickbusesCadillacCadillac EscaladeCaliforniaCanadacar insurancecar marketcar sharingcar theftCarasso MotorsCarlos GhosncarpoolCESChampion MotorschargingchevroletChevrolet BoltChevrolet SparkChevrolet SuburbanChicago Auto ShowchinaChryslerchrysler pacificacitroencitroen C4class actionclassic carconsumer reportscoronavirusCOVID-19crash testcrash testscrossoverdaciaDacia DusterDacia SanderoDaihatsuDaimlerDanDelekDensoDetroit Auto Showdieseldiesel scandaldieselgateDodgeDonald Trumpdrag racedriverless cardriverless carsdriving tipsDSDS3ducatie-scooterE-ScooterseggedEICMAElbitElectraElectreonelectricElectric VehiclesElon Muskemission scandalemissionsEUeuropeevfcaferrarifiatFiat 500fordFord BroncoFord ExplorerFord F-150Ford FiestaFord FocusFord PumafranceFrankfurt Motor Showfuelfuel economy scandalfuel pricefunnyGACgeargeelygenesisGeneva Motor ShowgermanygettGetTaxigmGMCgooglegoogle mapsgovernmentgreenhackersHaifaharley-davidsonhealthhondaHonda Civichonda cr-vHonda HR-VHonda Odysseyhow toHuaweiHummerhybridhydrogenhyperloopHyundaiHyundai BayonHyundai Custohyundai elantraHyundai Elantra NHyundai i10hyundai i30Hyundai IoniqHyundai Ioniq 5Hyundai KonaHyundai Santa FeHyundai SonataHyundai StariaHyundai TucsonHyundai VelosterIDFIIHSimportindiaInfinitiinfotainmentInnovizinsuranceintelIPOiranisisIsraelIsrael RailwaysjaguarJaguar i-pacejapanjeepJeep CompassJeep Grand CherokeeJeep WranglerJerusalemkawasakiKiaKia Carnivalkia ceedkia niroKia Optimakia picantokia riokia sorentoKia Soulkia sportageKia stingerkia stonicKia TellurideKia XCeedKobe SteelktmLA Auto ShowLadalamborghiniland roverLand Rover DefenderlawsuitleasingLeolexuslidarlight railLimeLincolnlockdownlrtluxuryluxury carslyftmarvelmaseratimaybachmazdaMazda 3Mazda 6Mazda CX-30Mazda CX-5Mazda MiataMazda MX-30Mazda MX-5Mazda6mecedesmercedesmetroMexicoMGMG ZSmicrosoftMilan Motorcycle ShowmilitaryminiMini CooperMinistry of TransportminivanMiri RegevMitsubishimitsubishi ASXmitsubishi outlandermobileyeMoose TestmoovitmotorcyclemotorsportnavigationNCAPNEVSNew YorkNew York Auto ShowNexarNHTSANIOnissanNissan FrontierNissan Jukenissan leafnissan navaraNissan QashqaiNissan RogueNorwayNvidiaoecdofoopelopel corsaOpel Insigniaopel mokkaOtonomopanasonicPangoparis motor showparkingpeugeotPeugeot 2008Peugeot 3008Peugeot 308Peugeot 5008Peugeot 508pickuppolicePorscheportugalpricepricespsapublic transportQorosrailwayRakevet Israelramrange roverratingsrecallrecallsREErenaultRenault ClioRenault MeganeRenault ZoeRImacRivianroad 6road accidentroad accidentsroad safetyroadsrobotaxiRolls-Royceroyal enfieldrussiasafetysafety ratingsafety ratingssafety testsSaverOnescandalscooterseatseat aronaSeat IbizaSECself-driving carself-driving carsSEMASiemensskodaskoda citigoSkoda EnyaqSkoda FabiaSkoda KodiaqSkoda Octaviaskoda rapidSkoda ScalaSkoda SuperbSoftBanksolar energysouth koreaspainspy shotspy shotsSsangYongstartupsstatisticsstrikestudysubarusubaru ascentSubaru BRZsubaru foresterSubaru VizivSubaru WRXsubaru XVsupercarssuvsuzukisuzuki jimnySwedenSYMTactile MobilitytakatatariffTASEtaxtaxestaxitechnologytel avivTel Aviv MetroTel Aviv Stock Exchangetel-avivtenderterrorismteslaTesla Model 3Tesla model XTokyo Motor ShowtoptoyotaToyota Camrytoyota corollatoyota hiluxToyota Land Cruisertoyota priustoyota rav4Toyota SupraToyota TundraToyota Yaristrade wartrafficTraintransporttrendstriumphtrucktruckstuninguberUBQukUMIunion motorsUnited StatedUnited StatesususaViaVolkswagenVolkswagen GolfVolkswagen ID.4Volkswagen PoloVolkswagen TaosVolkswagen TiguanvolvoVolvo v60Volvo XC40Volvo XC60Volvo xc90vwVW PolowaymowazeWindyamahayandexyangoаварииавтобусавтобусыавтобусы в субботуавтобусы в шабатавтомобиль годаавтопилотавторемонтные мастерскиеавторынокавтострахованиеавтостраховкаАЗСАккоАрадаренда автоаренда автомобиляАфикимАфулаАшдодашкелонаэропортаэропорт Бен-ГурионАялонБАГАЦБат-ЯмбезопасностьБейт-ШемешБейтар-ИлитбензинБецалель СмотричБеэр-ШеваБней-БраквелосипедвелосипедистывелосипедыВерховный судводительские прававыборыГерцлиягибридгибридные автогибридный автомобильГиватаимгородской транспортгорючееГуш ДанДавид ЛубинскиДелек Моторсдизельдизельгейтдорогадорогидорожные камерыДТПЕвропажелезная дорогазабастовказаконодательствозаконызаправкизапчастизарядка для электроавтоИерусалимИзраильимпортимпорт автоинфраструктураИранИсраэль КацКавимкамерыканатная дорогакарантинКарасо МоторсКармельКармиэлькарнтинКирьят-АтаКирьят-ГатКитайклассикаклассические автоКнессетКольмобилькомпенсациякоронавирускоррупциякредитыКфар-СабализингЛодлокдаунльготымарафонМеирМертвое мореминистерство транспортаминтрансмотоциклнаводнениеНалогналогиНегевНетанияобщественный транспортограниченияотзывотзывыпараллельный импортпаркингпарковкапарковкиПДДперекрытияПетах-Тикваплатные дорогиплатный въезд в Тель-Авивподержанные автоподержанные автомобилипожарполицияПольшапочтапочта Израиляправилаправительствопревышение скоростиПрибрежное шоссепробкипродажа автопродажипроишествияРаанаРаананаРав-КавРакевет ИзраэльРакевет ИсраэльРамат-ГанРамларегистрация авторейтингрейтингиреформаРеховотРишон ле-ЦионСамарияСАМЛАТСдеротсервисскандалскоростной трамвайсоветыстатистикастатитстикастрахованиестраховкасубботние автобусысудсудебные решенияСупербуссуперкарыСШАтаксиТалькартарифыТверияТель АвивТель-Авивтендертерроризмтест на вождениетехнологиитехосмотртехпаспорттопливотрамвайТрансизраильское шоссетранспорттранспорт в шабаттраснпорттрафикугонугон автоугон автомобилейУправление регистрации автотранспортауход за автомобилемХадераХайфаХермонХолонЦАХАЛценаценыЦфатЧемпион МоторсШкодашоссешоссе АялонштрафштрафыЭгедЭйлатэкзамен на вождениеэкзамен на праваэкзамен по вождениюэкологияэлектроавтоэлектроавтомобильэлектровелосипедэлектровелосипедыэлектромобилиэлектромобильэлектросамокатэлитные автоЮнион МоторсЯндексЯффоאאודיאגדאגף התנועהאגרת גודשאגרת רישויאובראודיאוויסאוטובוסאוטובוסיםאוטודילאוטוטקאופלאופל אינסיגניהאופל מוקהאופל קורסהאופנועאופנוע שטחאופנועיםאופנייםאופניים חשמלייםאופניים שיתופייםאיגוד המוסכיםאיגוד יבואני הרכבאיכות הסביבהאילתאינטלאינפיניטיאירופהאיתוראןאכיפהאלבראלון דאיאלון מאסקאלפא רומיאואלפא רומיאו סטלביואפליקציותארהאשדודאשראיבב.מ.ווב.מ.וו.בטיחותבטיחות בדרכיםבטיחות ברכבבטר פלייסביטוחביטוח חובהביטוח מקיףביטוח רכבבינה מלאכותיתבירדבית המשפטבנזיןבנימין נתניהובנק ישראלבצלאל סמוטריץ'בריטניהגג'יפג'יפוןג'יפיםג'ירו ד'איטליהג'נסיסג'נרל מוטורסגוגלגוש דןגיוס הוןגניבות רכבגניבת רכבגריטהדאצ'יהדאצ'יה דאסטרדודו גלגלידואר ישראלדוד לובינסקידוחות חניהדוחות כספייםדוקאטידיזלדיימלרדלקדלק מוטורסדלק רכבדןהאיחוד האירופיהוזלההונדההונדה סיוויקהטבות מסהלוואותהלשכה המרכזית לסטטיסטיקההמס הירוקהמשרד להגנת הסביבההעלאת מחיריםהרכבת הקלההרפורמה בתחבורה הציבוריתהרשות הלאומיתהרשות הלאומית לבטיחות בדרכיםהשכרת רכבווייזוולווועדת הכלכלהועדת הכספיםזיהוםזיהום אווירחחברות ביטוחחברת החשמלחדשות הרכבחדשנותחולוןחוק ההסדריםחורףחיפהחלקי חילוףחניהחניוניםחרדיםטויוטהטויוטה יאריסטויוטה פריוסטויוטה קאמריטויוטה קורולהטויוטה ראב4טכנולוגיהטלקארטסטטסטיםטסלהטסלה נכנסת לישראלטרייד איןטרקטורוןטרקטורוניםיבואיבוא אישייבוא מכוניותיבוא מקביליבוא רכביבואן רכביבואני הרכביבואני רכביגואריד שנייהיד2יונדאייונדאי i20יונדאי טוסוןיונדאי קונהיוניון מוטורסייבוא רכבימאההיפןיצרניות רכבירושליםירין שטרןישראלישראל כץכבישכביש 6כביש החוףכבישיםכלי רכבכלכלה שיתופיתכלמובילכריות אווירכרמיאלכרמליתללובינסקילוחית רישוילוי יצחקלימוד נהיגהליסינגלנד רוברלקסוסמאזדהמבחן דרכיםמבחן נהיגהמבחני ריסוקמבצעמבצעי רכבמבצעי רכב באודימבצעי רכב באופלמבצעי רכב ביונדאימבצעי רכב במאזדהמבצעי רכב במיצובישימבצעי רכב בניסאןמבצעי רכב בסובארומבצעי רכב בסוזוקימבצעי רכב בסיאטמבצעי רכב בסיטרואןמבצעי רכב בסקודהמבצעי רכב בפולקסווגןמבצעי רכב בפורדמבצעי רכב בפיאטמבצעי רכב בפיג'ומבצעי רכב בקיהמבצעי רכב ברנומבצעי רכב בשברולטמהירותמובילאיימוניותמוניות שירותמוניתמוסךמוסכיםמחאהמחירוןמחירון רכבמחירי הדלקמחיריםמחקרמטרו מוטורמיזוגים ורכישותמיכאל לוימינוי בכיריםמינימיניוואןמיסוימיסוי ירוקמיצובישימיצובישי אאוטלנדרמיצובישי אטראז'מיצובישי ספייס סטארמירי רגבמכון התקניםמכון רישוימכוניותמכוניות היברידיותמכוניות חדשותמכוניות חשמליותמכוניות יוקרהמכוניות משומשותמכוניות סיניותמכוניות קלאסיותמכוניתמכונית אוטונומיתמכונית היברידיתמכונית השנהמכונית חשמליתמכונית יוקרהמכונית משומשתמכונית משפחתיתמכונית שיתופיתמכירה פומביתמכירות כלי רכבמכירות רכבמכסמכרזמכשירי תנועהמלחמת סחרממשלהמס הבלומס ירוקמס קנייהמסיםמסירותמסירות רכבמסירות רכב חדשמסירת מכוניותמערכות בטיחותמצלמות מהירותמרצדסמשאיותמשאיתמשה כחלוןמשומשותמשטרהמשטרת התנועהמשטרת ישראלמשרד האוצרמשרד האנרגיהמשרד האנרגיה והמיםמשרד הביטחוןמשרד המשפטיםמשרד הרישוימשרד התחבורהנגיף הקורונהנהגיםנהיגהנהיגה מונעתניסאןניסאן אלטימהניסאן ג'וקניסאן ליףניסאן מקסימהניסאן סנטרהניסאן קשקאיניסוינמל אשדודנסיעות שיתופיותנפטנתנתבנתיב פלוסנתיבי איילוןנתיבי ישראלנתיבי תחבורה ציבוריתססאן יאנגסאנגיונגסאנגיונג רקסטוןסובארוסובארו אימפרזהסובארו פורסטרסוזוקיסוזוקי איגניססוזוקי ג'ימניסוזוקי ויטרהסוזוקי סוויפטסוזוקי קרוסאוברסולרסטארט אפסטטיסטיקהסיאטסיאט איביזהסיאט ארונהסיאט לאוןסיטרואןסיטרואן ברלינגוסייברסיןסמלספורטספורט מוטוריסקודהסקודה אוקטביהסקודה סופרבסקודה סקאלהסקודה פאביהסקודה קארוקסקודה קודיאקעעבירות תנועהעובדי מדינהעומסי תנועהעופר אבנירעיריית תל אביבעליבאבאעמדות טעינהעמדת טעינהענף הרכבערדפוינטרפולקסווגןפולקסווגן טיגואןפולקסווגן טרנספורטרפולקסווגן פולופורדפורד פוקוספורשהפיאטפיג'ופיג׳ופיז'ופיצוייםפלאג איןפנגופסחפקק תנועהפקקי תנועהפקקיםפראריפשיטת רגלץצ'מפיון מוטורסצהציי רכבצריכת דלקק.ט.מקאדילקקאוואסאקיקבוצת קרסוקופרהקורונהקורוסקורקינטקורקינט חשמליקורקינט שיתופיקורקינטיםקטנועקטנועיםקיהקיה נירוקיה סורנטוקיה סידקיה ספורטאז'קיה פיקנטוקיה קרניבלקיה ריוקל אוטוקנאביסקנוןקנסותקרוסאוברקריאה לתיקוןקרייזלרקרלוס גוהןקרסו מוטורסראליראםרב קורגולציהריקולרישוירישיוןרישיון נהיגהרישיון רכברכברכב אוטונומירכב היברידירכב חברהרכב חדשרכב חשמלירכב ירוקרכב משומשרכב פנאירכב צמודרכב שטחרכבי יוקרהרכבי שטחרכבים משומשיםרכבתרכבת ישראלרכישת רכברמי אונגררמת גןרנורנו זואירנו מגאןרנו קדג'אררנו קליאורנו קפצ'וררשויות מקומיותרשות ההגבלים העסקייםרשות המסיםרשות שדות התעופהרשיון נהיגהשאטליםשברולטשברולט אקווינוקסשברולט טראוורסשברולט ספארקשבתשווי שימוששוק הרכבשטחשלמה SIXTשמאיםשר התחבורהתתאונהתאונותתאונות דרכיםתאונת דרכיםתביעה ייצוגיתתגמולי ביטוחתחבורהתחבורה ציבוריתתחנות דלקתיקוןתל אביבתל אופןתל-אביבתל-אופןתערוכת ז'נבהתעשיית הרכבתשתיותתשתיות תחבורהתשתית