עשירים יקנו הכל: בנטלי מראה איך למכור פחות ולהרוויח הרבה יותר

לפני שנה, 5 חודשים - 8 נובמבר 2022, כלכליסט
עשירים יקנו הכל: בנטלי מראה איך למכור פחות ולהרוויח הרבה יותר
יצרנית רכבי היוקרה הבריטית סיכמה את הרבעון השלישי של 2022 עם זינוק של פי שניים בהכנסות ל-575 מיליון יורו, למרות עלייה צנועה הרבה יותר במספר הרכבים שמסרה; בנטלי מכרה הרבה יותר מכוניות במהדורה מיוחדת ובגרסאות ייחודיות, במחירים גבוהים יותר

בנטלי מוטורס פירסמה את דוחות הרבעון השלישי של 2022, שבה רשמה יצרנית הרכב האולטרה-יוקרתי הבריטית רווח תפעולי בגובה 575 מיליון יורו - זינוק של 109% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, וזאת בשנה בה חלק נאה מן האוליגרכים חדלו מלרכוש מכוניות. 

בנטלי מסרה בתשעת החודשים הראשונים של השנה 11,316 מכוניות, כלומר היקף דומה לזה שטויוטה מייצרת בשבוע. נתון זה מייצג עלייה צנועה מאוד של 3% ביחס לאשתקד, אבל הכנסותיה של בנטלי טיפסו ב-28% ל-2.5 מיליארד יורו. 

ניתוח מסירות בנטלי לפי שווקים חושף תמונה מעניינת: היצרנית נפלה במזרחת התיכון, באפריקה ובהודו בשיעור של 5%, אבל בשוק הבית הבריטי בנטלי זינקה ב-25%. באירופה מדובר בזינוק של 18% ובאופן מעניין בסין, הונג קונג ומקאו המכירות ירדו ב-17%. אבל את הנתון החשוב ביותר בנטלי לא מפרסמת, רק מציינת אותו בנימוס בריטי מאופק: בשנת 2022 בנטלי מכרה הרבה יותר מכוניות במהדורה מיוחדת. מדובר במכוניות שמבחינה הנדסית כבר פותחו על ידי היצרנית, עלויות המו"פ שלהן כוסו היטב, וכל מה שנותר הוא להוסיף להן גימיקים שיהפכו אותן למיוחדות, לטובת לקוחות עם כיסים עמוקים ששמחים לשלם הרבה יותר עבור בנטלי שאינה כמו זו של השכנים. 

כך, לפי הנתונים שבנטלי עצמה מפרסמת, דגמים כמו ה-GT מולינר נחשבו השנה ל"פרות מזומנים" כבדות שאיפשרו לבנטלי לגבות פרמיות גבוהות מלקוחות אמידים שמסוגלים להרשות לעצמם הרבה יותר מבנטלי רגילה- מה שמוכיח שגם במכוניות יוקרה יש איפה ואיפה, ויש מי שמוכן לשלם יותר עבור הדגם הנכון. 

Support Ukraine