הדור השמיני של טויטה היילקס, הטנדר שהפך לאגדה בפי חקלאים, טיילים, אנשי עבודה ומחבלי דעאש - מתחיל להימכר בישראל עם מתיחת הפנים שלו ומוסיף מנוע 2.8 ליטרים חדש ושרירי.
השינויים החיצוניים הבולטים ביותר הם כמובן החזית ויחידות התאורה החדשות וכן אלו של החלק האחורי, אלו מקבלים את המראה של הטנדרים הגדולים של טויוטה מארצות הברית כמו הטונדרה והטאקומה.
בתא הנוסעים סביבת הנהג מצמצת טווח עם לוח מחוונים חדש וברמת הגימור הגבוהה (אדוונצ'ר) עם מסך מגע בקונסולה המרכזית ותאימות למכשירי אפל ואנדרואיד.
להיצע המנועים מצטרף כאמור מנוע 2.8 ליטר חדש. הספק המנוע עומד על 204 כ"ס ו-51 קג"מ. הוא מקצר את התאוצה ל-100 קמ"ש בשתי שניות ל-10.7 ומוסיף 5 קמ"ש למהירות המירבית של 175 קמ"ש. בשל המשקל העצמי הגבוה יותר של גרסה זו, כושר ההעמסה שלה יורד מ-810 ק"ג ל-790 ק"ג. נתון הגרירה נותר ללא שינוי - 750 ק"ג ללא בלמים ו-3,500 עם בלמים. גרסה זו תגיע רק בהנעה כפולה ותיבת הילוכים אוטומטית.
מנוע ה-2.4 המוכר עם 150 כ"ס ו-40.8 קג"מ, ימשיך לשרת בהיילקס בגרסאות הנעה אחורית וכפולה, עם תיבת הילוכים אוטומטית או ידנית.
צריכת הדלק המוצהרת התאורטית עומדת על 13.2 ק"מ לליטרים, פער זניח לעומת הגרסה המקבילה (אוטומטית, 4X4) עם מנוע ה-2.4 ליטרים שם הנתון הוא 13.5 ק"מ לליטר.
שינויים נוספים שעבר ההילקס נוגעים למערכת המתלים, לטענת היצרנית הבולמים מלפנים וקפיצי העלים מאחור עברו כיול לטובת שיפור נוחות הנסיעה בין השאר על ידי שימוש בתותבים חדשים. כמו כן מצהירה היצרנית על שיפור במערכת תגבור ההיגוי.
בכל הקשור לאבזור הנוחות, אין שינויים של ממש ביחס לגרסה טרום מתיחת הפנים, אבל בתחום מערכות הבטיחות ההילקס מזנק קדימה - כל עוד אתם קונים את הגרסה היקרה בעלת המנוע החזק.
שם מקבל ההילקס רשימת מערכות בטיחות הכוללת בלימה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב, זיהוי תמרורים, זיהוי הולכי רגל ורוכבי דו"ג ביום ובלילה ועוד. על רמות הגימור הנמוכות יותר נגזר להסתפק במובילאיי.
מחירי ההילקס נותרו ללא שינוי, למעט זה של המנוע החדש, שמוסיף 15 אלף שקלים למחירה של רמת הגימור "אדוונצ'ר" עם מנוע ה-2.4 ליטרים. הם חופפים פחות או יותר לאלו של מתחריו כמו מיצובישי טרייטון, פולקסווגן אמארוק, ניסאן נווארה ואיסוזו די מקס (האחרון לפני החלפה).
מחירים:
חדשות קשורות