תם הייצור של פולקסווגן שירוקו. אין מחליפה באופק

לפני 6 שנים, 6 חודשים - 16 אוקטובר 2017, Walla!
תם הייצור של פולקסווגן שירוקו. אין מחליפה באופק
כפי שדיווחנו לפני מספר חודשים פולקסווגן תיפרד מהשירוקו בעקבות ירידה חדה בביקוש ומעבר לפלטפורמה מודרנית. האם תם עידן מכונית הספורט-קופה של היצרן הגרמני?

בשבוע האחרון התחזקו הדיווחים בקרב מספר שלוחות של פולקסווגן, לפיהם לא ניתן יותר להזמין עוד "שירוקו חדשה מהמפעל", כי אם רק להוציא את מה שנשאר מהמחסנים. כך הם פני הדברים ככל הנראה בעקבות פרסומים בגרמניה לפני כמה חודשים שטענו שקונצרן VW נערך להיפרד מהקופה החטובה אחרי כמעט עשור של ייצור על בסיס הדור השלישי. בפולקסווגן, טרם הגיבו רשמית.

השירוקו, כמו החיפושית ועוד כמה דגמי 3 דלתות בחטיבות הליבה, היו על הכוונת של הקברניטים מזה זמן רב. הזרז הגיע בעקבות סקנדל "דיזלגייט" שאילץ את החברה לשלם מיליארדי דולרים פיצויים ללקוחות וגם עבור הבראת המותגים בהם התגלתה תוכנה לזיוף נתוני זיהום האוויר כאמור.

השירוקו, שנולדה ב-1974, קצת לפני הגולף כיורשת לא ישירה של קרמן גיהה הקלאסית זכתה להצלחה בקהילת חובבי הנהיגה, על כל דורותיה. אולם בשנים האחרונות, על רקע הצלילה בביקוש למכוניות קופה מסוגה, פולקסווגן התקשו למצב אותה כאלטרנטיבה ספורטיבית לגולף GTI או לגולף R ולהפחית את מחירה בהתאם.

הדור השני של השירוקו שנחשף ב-1985 שרד עד 1992, וקצת לאחר מכן נפרדו ביצרן גם מהקוראדו החביבה. רק ב-2006 פולקסווגן החיו מחדש את הכותר "שירוקו" עם רכב תצוגה בשם Iroc Concept שהוצג בתערוכת פריס. הייצור החל ב-2007 על פלטפורמת גולף דור 5 ומנועי טורבו דיזל וטורבו בנזין. שנים לאחר מכן הפציעה שירוקו R עם כ-260 כ"ס וכן זכה הדגם למתיחת פנים סמלית ב-2015.

בשלב זה, ממשיכה השירוקו להמכר בישראל ('צמפיון מוטורס') בשתי גרסאות - 160 ו-220 כ"ס, במחירים שנעים בין 178 ל-209 אלף שקלים. על פי דוח איגוד היבואנים האחרון, עולה כי מתחילת שנת 2017 נמכרו בארץ כ-20 יחידות מסדרת השירוקו.

Support Ukraine