פולסטאר מגיעה לחשמל את ישראל

לפני שנה, 7 חודשים - 13 ספטמבר 2022, Walla!
פולסטאר
פולסטאר
במחיר שמתחיל מ-255 אלף שקלים ועם גרסת ביצועים קיצונית - הכירו את המותג החשמלי החדש בישראל

ה''בום'' של דגמים חשמליים ומותגים חדשים שנוחתים בישראל לא מפסיק והפעם זה מותג חדש שמצטרף לפלח היוקרתי יותר של שוק הרכב - הכירו את פולסטאר, בעבר חטיבת הביצועים והספורט המוטורי של וולוו, היום יצרנית רכב סינית-שוודית [וולוו היא כיום חלק מג'ילי הסינית] שמתמקדת בפלח הצר והמעניין של מכוניות חשמליות יוקרתיות ספורטיביות.

לישראל מגיע המותג תחת כנפי חברת ''מאיר'' יבואנית וולוו לישראל, והסנונית הראשונה למותג הזה שיציג דגם חדש בכל שנה היא הפולסטאר 2 - מכונית המבוססת על פלטפורמת וולוו שמשרתת גם את ה-XC40 אבל בתצורת פאסטבק מוגבהת.

עם 461 ס"מ מקצה לקצה ובסיס גלגלים של 274 ס"מ הפולסטאר 2 מציגה מימדים של משפחתית ממוצעת, אבל בשל העיצוב הקרוסאוברי שלה היא מציגה גובה נדיב יחסית למכונית נוסעים - 148 ס"מ. כמותג שמדגיש את המאפיינים הספורטיביים שלו, חלוקת המשקל של המכונית קרובה לאיזון מושלם כאשר הנתונים הם 55% לפנים ו-45% לאחור בגרסאות המנוע היחיד ו-51% לפנים ו-49% בגרסאות ההנעה הכפולה. תא המטען בנפח של 405 ליטרים צנועים יחסית, אבל עם דלת חמישית שימושית מאוד ופתרונות הטענה חכמים כמו מחיצה קשיחה מובנית ותא מטען תחתון. בחזית המכונית תא מטען נוסף בן 35 ליטרים.

הפולסטאר 2 מגיעה בארבע גרסאות הנעה שבסיסן זהות מכנית לאלו של ה-XC40 החשמלי. בבסיס נמצאות אלו עם המנוע היחיד וההנעה הקדמית ולה 231 כ"ס, תאוצה ל-100 קמ"ש ב-7.4 שניות ו-160 קמ"ש מירביים. שתי הגרסאות נבדלות זו מזו בקיבולת הסוללות ובעקבות כך בטווח הנסיעה שלהן. האחת עם 69 קוט"ש ו-471 ק"מ מוצהרים, השנייה עם מארז סוללות של 78 קוט"ש ו-540 ק"מ.

שתי תצורות ההנעה הבכירות יותר עושות שימוש בשני מנועים והנעה כפולה, לשתיהן מארז הסוללות הגדול יותר. הראשונה בעלת 408 כ"ס שמזניקות אותה ל-100 קמ"ש ב-4.7 שניות ועד 205 קמ"ש. הטווח בגרסה זו הוא 480 ק"מ. השנייה היא גרסת הפרפורמנס שמקבלת תגבור חשמלי להספק בן 476 כ"ס וזינוק ל-100 קמ"ש ב-4.4 שניות ו-220 קמ"ש מירביים. כאן הטווח הוא 462 ק"מ.

הטעינה החשמלית הביתית של כל הגרסאות היא של עד 11 קילוואט וזו מעמדות DC מהירות עומדת על עד 130 קילוואט בגרסת הבסיס של סוללת ה-68 קוט"ש ועד 155 קילוואט עם הסוללה הגדולה יותר. זמני הטעינה מ-10 ל-80% משתנים גם הם אם כי לא באופן משמעותי - 32 דקות לסוללה הקטנה ו-37 דקות לגדולה יותר.

בכל הנוגע לאבזור, בוולוו ממשיכים בגישה (הנכונה והמוצדקת לטעמנו) של ציוד כל הגרסאות באבזור נוחות זהה ללא קשר להספק או למחיר. כך שבכולן תוכלו למצוא מערכת שמע של הרמן קרדון, 4 שקעי USB, לוח מחוונים של 12.3 אינץ', מערכת מולטימדיה 11.15 אינץ', משטח טעינה, בקרת אקלים מפוצלת עם ניטור אוויר, יציאות מיזוג לאחור, כניסה ללא מפתח וגם באמצעות הטלפון הנייד, מצלמת 360, גג פנורמי ועוד.

הפערים היחידים שיש הם אלו בגרסת הפרפורמנס שמקבלת טיפול ספציפי עם קאליפרים מוזהבים לבלמי הברמבו המוגדלים והמאווררים מלפנים, שלדת פרפורמנס עם בולמי אוהלינס מתכווננים, חישוקים בעיצוב שונה ועוד שינויים בהופעה בתא הנוסעים.

מי שכן ירצו לשדרג ולהוסיף ציוד לרכב ישלמו 8,000 שקלים לחישוקי 20 אינץ' במקום 19, מושבי עור נאפה ב-25 אלף שקלים או 7,000 שקלים לצבע מטאלי.

גם רשימת מערכות הבטיחות מלאה וזהה בכל הגרסאות. בלימה אוטומטית, זיהוי תמרורים, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על רכב ב"שטח מת", התרעה על התנגשות מאחור, התרעת תנועה חוצה מאחור ומלפנים ועוד.

הפולסטאר 2 מקבלת, כמו כל דגמי וולוו העדכניים את מערכת ההפעלה המצוינת של גוגל לרכב. זה אומר מפות ומערכת ניווט של גוגל המסונכרנת עם מחשב הדרך ויודעת להציג חיזוי מצב סוללה בהגעה ליעד, הפעלה קולית באמצעות סייען גוגל, אפשרות לסנכרון חשבון הג'ימייל ליצירת פרופילים מותאמים אישית, אפליקציות ייעודיות לרכב ועוד. בנוסף ישנה אפשרות צימוד למכשירי אפל, אך לא אנדרואיד.

הפולסטאר נכנסת לשוק שהולך ומתרחב מבחינת מתחרות, כך שנכון להיום אין לה יריבה ישירה, אולם הקרובות ביותר אליה ואלו שהיא תרצה למשוך לרכישה המקוונת ולאולם התצוגה הם אלו שמסתכלים גם על טסלה מודל 3 או ב.מ.וו i4 על הגרסאות השונות שלהן. בעתיד תהייה זו גם יונדאי איוניק 6 שתמודד על אותה משבצת.

מחירי הפולסטאר בישראל מתחילים ב-255 אלף שקלים לגרסת המנוע הבודד עם 231 כ"ס וסוללת ה-69 קוט"ש. הגרסה בעלת הסוללה הגדולה יותר תעלה 275 אלף שקלים.

הגרסה כפולת המנועים עם 408 כ"ס וסוללת ה-78 קוט"ש תעלה 295 אלף שקלים וגרסת הפרפורמנס על 476 הסוסים שלה עולה ל-335 אלף שקלים.

Support Ukraine