ירושלים מגדילה את ההשקעות בתחבורה ציבורית וברכיבת אופניים. ועדת הכספים העירונית אישרה בשבוע שעבר שורה של מיזמי תשתית, הכוללת תקציב של כמיליארד שקל לתשתיות תחבורה, רובן למימון המשך פיתוח רשת הרכבת הקלה ואלטרנטיבות לשימוש ברכב פרטי. התוכנית תובא לאישור מועצת העיר בישיבתה הקרובה.
הרכבת הקלה: 665 מיליון שקל יושקעו בהרחבת רשת הרכבת הקלה, הכוללת כבר את הקו האדום שמוארך כרגע להדסה עין כרם ולשכונת נווה יעקב, את הקו הירוק שבבנייה, ואת הקווים הכחול והסגול שנמצאים במכרז. הסכום כולל כ-322 מיליון שקל לשירותי תכנון, ניהול ופיקוח של מיזם הרכבת הקלה; כ-116 מיליון שקל עבור ביצוע עבודות אינפרא 1 במקטע 24 של הקו הכחול - דרך חברון, בין הרחובות נעמי וינובסקי (כ-1.2 ק"מ); כ-113 מיליון שקל לעבודות אינפרא 1 מצומת פת ועד לרחוב הפרסה, במסגרת הקמת הקו הכחול וכ-111 מיליון שקל עבור עבודות אינפרא 1 בתת מקטע 23 של הקו הכחול לאורך דרך חברון בין הרחובות צבי נוימן לעין גד (כקילומטר אחד). לביצוע יהיו אחריאות תכנית אב לתחבורה וחברת מוריה.
תחבורה ציבורית: 97 מיליון שקל לכ-90 ק"מ של נתיבי תחבורה ציבורית. כ-66 מיליון שקל מיועדים לתכנון מוקדם של נת"צים במעלה דרגה (הר חומה) והכבישים בייט, קוליץ, יגאל ידין, עוזי נרקיס, בנייני האומה אזר התעשייה גבעת שאול, ועוד. כ-16 מיליון שקל מיועדים עבור הכנת רחובות שבטי ישראל והנביאים לקראת הסטת התח"צ מהמלך ג'ורג' בתקופת העבודות להקמת הקו הכחול. העבודות כוללות הסדרי תנועה זמניים לתקופת הביצוע: ביצוע מעקות, גדרות, תמרורים זמניים ושלטים זמניים. כ-15 מיליון שקל ישמשו עבור המשך עבודות להקמת נת"צ במקטעים ב' ו-ז' בכביש בגין.
הפרדות מפלסיות: 200 מיליון שקל. הסכום נחלק בין 80 מיליון שקל להמשך הקמת שיקוע שז"ר ליד בניני האומה וחניון בן 1,300 מקומות חניה שמעליו תבוצע הפרדה מפלסית כדי ליצור מנהרה לתנועת כלי רכב, לקראת הפתיחה לציבור בספטמבר ו-50 מיליון שקל שישמשו לקידום זמינות לכביש 22, הכניסה הנוספת לאזור התעשייה והתעסוקה בהר חוצבים מכיוון שדרות יגאל ידין (כביש 9). הכביש באורך 1.3 ק"מ כולל גשר מעל נחל צופים, שיתחבר למחלף רמת שלמה ויכלול נת"צ לשכונת רמת שלמה. כ-70 מיליון שקל מיועדים להאצת ביצוע מיזם ההפרדה המפלסית בצומת הגבעה הצרפתית.
כבישים: 158 מיליון שקל. כ-78 מיליון שקל לכבישים במזרח העיר, כולל כביש אל-תון אל מוחאג'ר וכבישי גישה למוסדות חינוך ולגנים באבו טור, אום טובא, עיסאוויה, ג'בל מוכאבר ובשועפאט. 50 מיליון שקל ישמשו לתכנון וקידום זמינות כביש 437, לכיוון בנימין, כולל הרחבת חתך הכביש לדו נתיבי דו מסלולי ונת"צ לכל כיוון. כ-30 מיליון שקל מיועדים להרחבת כביש חוסאן-אלעזר.
אופניים: כ-25 מיליון שקל לתכנון וביצוע שבילי אופניים ברחבי העיר, כולל 10 מיליון שקל לתכנון וביצוע שבילי אופניים במזרח העיר, שבילי אופניים נוספים ברחובות שבתאי הנגבי והמור בגילה, מאיר פיינשטיין-רזיאל בארמון הנציב, שביל אופניים וסימונים טקטיים ברחוב גולומב וכן הקמת מסילות עבור רוכבי אופניים ברחבי העיר לנשיאת אופניים במדרגות. 900 אלף שקל ישמשו להמשך פריסת מערך השכרת האופניים העירוני ברחבי שכונות העיר, ירופאן.
ראש העיר ירושלים, משה ליאון, הסביר כי "התקציבים שאושרו עם פתיחת שנת הכספים החדשה, יאפשרו קידום וזירוז של עבודות התשתית בבירתנו ירושלים. התקציב ישמש להקמת קווי הרכבת הקלה, תשתיות כבישים ותחבורה ציבורית בכל חלקי העיר ויאפשר לחלץ את העיר מהפקקים ויאפשרו תחבורה ציבורית יעילה, מהירה ו'ירוקה'".