לא בטוחים: רוב רכבי הכביש שטח כשלו במבחן של ארגון הבטיחות האמריקאי

לפני שנה, חודש - 20 מרץ 2023
לא בטוחים: רוב רכבי הכביש שטח כשלו במבחן של ארגון הבטיחות האמריקאי
על פי התוצאות, כל הרכבים שנבחנו קיבלו ציון גבוה בסעיף ההגנה על הנהג, אך הנוסע שמאחוריו חשוף ברוב הרכבים לפגיעה צידית. איזה רכבים קיבלו ציון חלש?

ארגון הבטיחות האמריקאי (IIHS) מפרסם את תוצאות מבחני הריסוק האחרונים שערך למספר גדול של רכבי כביש שטח, שחלקם נמכרים גם בישראל. על פי התוצאות, מספר רכבים כשלו בבסעיף ההגנה על הנוסעים מאחור. מדובר בנושא שעד כה לא נבדק על ידי ה- IIHS באופן מקיף. על פי התוצאות, ברוב רכבי הכביש שטח הנהג נהנה מבטיחות גבוהה כאשר כל הרכבים שנבחנו קיבלו ציון גבוה בסעיף ההגנה על הנהג, אך הנוסע שמאחוריו חשוף ברוב הרכבים לפגיעה צידית. בפועל, מתוך 13 רכבים שנבחנו רק ארבעה קיבלו ציון "טוב" במבחן הפגיעה בנוסע האחורי – שנים מהם: טסלה מודל Y ופורד מוסטאנג מאך E הם חשמליים. 

לפי התוצאות, פורד אקספלורר, טסלה מודל Y, פורד מוסטאנג מאך E וגם סובארו ASCENT (משווקת בישראל כסובארו איבולטיס) קיבלו ציון "טוב" בהגנה על הנוסע האחורי. אך יתר היצרנים קיבלו ציונים נמוכים בגלל סעיפים שונים אשר מתייחסים להגנה על הנוסע האחורי. שברולט טראוורס המשווק גם בישראל קיבל ציון "חלקי" בסעיפי ההגנה על החזה והראש של הנוסע האחורי. טויוטה היילנדר שמשווק גם בארץ קיבל ציון "חלש" בסעיף המתייחס לעיגון של הנוסע האחורי למושב. פולקסווגן אטלס שמיובא לישראל ביבוא מקביל קיבל ציון חלקי בסעיף ההגנה על החזה. הונדה פיילוט, יונדאי פאליסייד וג'יפ גראנד צ'רוקי (מבין אלה רק הפיילוט אינו משווק בישראל) קיבלו ציון "חלש" בסעיפי ההגנה על ראשו של הנוסע בספסל האחורי, כאשר הגראנד צ'רוקי קיבל גם ציון "חלש" בסעיפי ההגנה על אזור החזה. דגם נוסף של ג'יפ שמשווק בישראל – הרנגלר, קיבל ציון "חלש" בסעיפי העיגון של הנוסע למושב באמצעות חגורת הבטיחות וציון חלקי בסעיפי ההגנה על הראש והחזה ואילו מאזדה CX9 שאינו משווק בישראל קיבל ציון חלש בסעיף ההגנה על ראש הנוסע, בדומה לניסאן מוראנו שגם לא משווק בארץ.

Support Ukraine