ניסאן תערוך בשנה הבאה ניסויים ברכב אוטונומי בכבישי יפן

לפני 6 שנים, 3 חודשים - 7 דצמבר 2017, גלובס
ניסאן תערוך בשנה הבאה ניסויים ברכב אוטונומי בכבישי יפן
שירות שיתוף הנסיעות האוטונומי של ענקית הרכב היפנית יעמוד למבחן . ניסאן ויצרנית התוכנה היפנית DeNA ציינו כי יקיימו את הבדיקות הפומביות במהלך שבועיים ביוקוהמה, בחודש מרץ

חברת ניסאן ויצרנית התוכנה היפנית DeNA מסרו היום כי בשנה הבאה הן מתעתדות להתחיל בבדיקות פומביות של שירות שיתוף הנסיעות האוטונומי שלהן.

בכך מצטרפות השתיים למספר הולך וגדל של יצרניות רכב וחברות טכנולוגיה ברחבי העולם אשר מבקשות להטמיע את טכנולוגיית הנהיגה האוטומטית בשירותי תעבורה חדשים.

ניסאן ו-DeNA ציינו כי יקיימו את הבדיקות הפומביות במהלך שבועיים ביוקוהמה, בחודש מרץ. אז יוכלו הנוסעים להשתמש באפליקציה שפיתחה DeNA כדי להזמין מכונית חשמלית מדגם ליף של ניסאן, הנוהגת את עצמה, כדי להגיע ליעדים שהותוו מראש ולשלם תמורת הנסיעות הללו.

שתי החברות, אשר קיימו ניסויי שטח במערכת "הנסיעה הקלה" שלהן מאז שחברו זו לזו השנה, ציינו כי ניסויים אלה היו הצעד הראשון בדרך להשקת שירות מלא של שיתוף נסיעות בכלי רכב אוטונומיים במדינה, בראשית העשור הבא.

יצרניות רכב ברחבי העולם מבקשות כיום להרחיב את פעילותן אל מעבר לייצור ומכירה גרידא של כלי הרכב. זאת, כדי לשרוד בתעשייה שמשנה את פניה במהירות לנוכח הופעתם של שירותים חדשים. יצרניות רבות, ובכללן ג'נרל מוטורס, מבקשות לנצל את מומחיותן בתחום תכונות הנהיגה האוטומטית למכוניות בשוק הרחב כדי לפתח שירותי ניידות.

שוק ה"תשלום תמורת נסיעה" צומח בקצב מסחרר והופך לזירה שבה ניטש קרב בין יצרניות רכב, חברות טכנולוגיה דוגמת אלפבית ואובר (Uber) וכן חברות סטארט-אפ רבות, וכל זאת לנוכח האפשרות ששיעורי הבעלות על כלי רכב יצנחו על רקע השימוש בשירותי שיתוף נסיעות.

לצד פיתוח של תכונות נהיגה עצמית שיוכלו להביא את הנוסעים ליעדם, החברות נדרשות להתמודד גם עם בעיות רגולציה, שכן ברוב אזורי העולם החוקים אינם מתירים במפורש נסיעת כלי רכב ללא נהג בכבישים.

ביפן יידרשו ניסאן ו-DeNA להתחרות בחברת הרובוטיקה היפנית ZMP בע"מ, אשר חברה אל חברת מוניות בטוקיו כדי לפתח שירות מוניות אוטונומיות שאמור להיות זמין לשימוש כבר במהלך אולימפיאדת טוקיו בשנת 2020.

Support Ukraine