GMC, מותג הרכב המסחרי האמריקאי שנעדר מישראל מאז שלהי שנות התשעים, נערך לחזרה לשוק הרכב הישראלי, כך עולה מנתונים שהגיעו לידי כלכליסט.
לאחרונה, כך עולה מן הנתונים, הוגשה בקשה למשרד התחבורה מטעם UMI, זכיינית ג'נרל מוטורס בישראל, לחידוש של זיכיון היבוא של GMCI. חברת UMI היא נציגתה של ג'נרל מוטורס בישראל וכתוצאה מכך גם יבואנית GMC. מותג זה נחשב "רדום" בישראל מזה שנים.
על פי המסמכים שהוגשו למשרד התחבורה, בקשת היבוא נוגעת לארבעה סוגים שונים של רכבי GMC: מכוניות נוסעים רגילות, מכוניות נוסעים לשימוש להסעות, רכב מסחרי במשקל של עד 3.5 טונה וגם רכב מסחרי במשקל גדול יותר.
GMC עצמה נחשבת לאחד המותגים הוותיקים ביותר במאגר של ג'נרל מוטורס ונהנתה גם מהצלחה ניכרת בישראל, בין היתר בשירות צה"ל. GMC עצמה נוסדה בשלהי המאה ה-19 ועברה מספר גלגולים, אבל בשנת 1911 הפכה לחברת GMC, כלומר חברת המשאיות והמסחריות של ג'נרל מוטורס. במהלך מחציתה הראשונה של המאה הקודמת ייצרה GMC משאיות ולאחר מכן עברה בהדרגה לייצר גם רכבי שטח, רכבי כביש שטח ורכבים מסחריים של המותג שברולט, אשר מותגו כרכבי GMC. אחת הדוגמאות הבולטות ביותר והזכורות ביותר לצרכנים בישראל היו התאומות GMC ספארי ושברולט אסטרו אשר שווקו בישראל זו לצד זו על ידי צמד זכייניות ג'נרל מוטורס באותם ימים – חברת ליאו גולדברג וחברת המזרח, וזאת עד להקמת UMI ב-1993.
כיום GMC מייצרת מספר רכבי שטח, רכבי כביש שטח וגם טנדרים, החל בדנאלי, באקדיה וביוקון וכלה בטנדר של GMC - הסיירה. ואולם, אחד הדגמים היותר מעניינים של ג'נרל מוטורס אשר משווק תחת המותג GMC הוא ההאמר החדש והחשמלי. GMC גם נחשבת כיום ל"חוד החנית" של ג'נרל מוטורס בכל הנוגע לפיתוח של טנדרים חשמליים כאשר היצרנית נערכת להצגת גרסה חשמלית ראשונה של הסיירה דנאלי – טנדר חשמלי ראשון של GMC שיצויד במנוע אשר מפיק 745 כוחות סוס ויהיה מסוגל, לפי הערכות שמפרסמת GMC, לנסוע מעל 500 קילומטר בין טעינות.
חדשות קשורות