ההיענות חלקית, ומשרד התחבורה ידחה את השקת מחירון הרכב העממי

לפני 3 שנים, 3 חודשים - 9 פברואר 2021, כלכליסט
Illustration
Illustration
גורמים בסביבת המשרד טוענים כי השקת המחירון נדחית בגלל הקורונה, אבל גם בשל היענות מוגבלת של הציבור לדווח על מחירי העסקאות. המחירון עשוי להתפרסם בין פסח ליום העצמאות

מחירון הרכב העממי שיזמה שרת התחבורה מירי רגב מתקשה להמריא. ל"כלכליסט" נודע כי במשרד התחבורה הוחלט לדחות את השקתו של המחירון, ככל הנראה לאזור פסח עד יום העצמאות. לדברי גורמים המקורבים למשרד, השקת המחירון נדחית גם בגלל הקורונה וגם בשל היענות חלקית בלבד של הציבור בישראל לדווח על מחירי העסקאות.

בקיץ אשתקד הודיע משרד התחבורה על השקת מחירון הרכב העממי - מחירון רכב אשר יהווה תחרות למחירון הרכב של השמאי לוי יצחק. מחירון הרכב העממי של משרד התחבורה מתבסס על דיווח הדדי של הקונה ושל המוכר על גובה עסקת המכירה, כלומר בכמה נמכר הרכב. נתונים אלה מוזנים למאגר מידע ומאגר מידע זה ישמש כבסיס לקביעת מחירי הרכב המשומש בישראל. מטבע הדברים, לוי יצחק, הנפגע העיקרי מן המהלך ניסה לפנות אל משרד התחבורה באמצעים משפטיים אך ללא הועיל. במסגרת הקמת המחירון הושק אתר ניסיוני אשר היה מיועד להיחשף לציבור בשלהי ינואר, אך כאמור כעת נדחית ההשקה להמשך השנה וזאת בהסתמך על נתונים אשר ייאספו מן הקונים והמוכרים ובהסתמך על התפשטות הקורונה.

שוק הרכב המשומש חווה במהלך החודשים האחרונים עדנה בלתי צפויה, זאת דווקא בגלל הקורונה: בהיעדר תחבורה ציבורית, ישראלים רבים מצאו עצמם במצב בו הם נאלצים לרכוש מכוניות זולות יחסית כדי להימנע מהצפיפות בתחבורה הציבורית, או מהיעדרה. להערכת גורמים בענף עם פתיחת המשק בהדרגה צפוי היקף רכישת המשומשות לגדול. 

במשרד התחבורה בחרו שלא להגיב לדברים.

Support Ukraine