מכוניות פולקסווגן בישראל שבעליהi לא נענו לדרישה לבצע את ריקול ה"דיזלגייט", הושבתו על ידי משרד התחבורה. כך נודע ל"כלכליסט".
לפני כשבע שנים נחשף כי קונצרן פולקסווגן העולמי שתל במיליוני מכוניות דיזל חדישות בעלות מנועים מסדרות מסוימות מתקן שמפחית את כמות המזהמים כאשר הרכב נמצא בבדיקת זיהום. בישראל היה מדובר בכ-12 אלף מכוניות בעלות מנועי דיזל מתוצרת סיאט, סקודה, אאודי וכמובן גם פולקסווגן.
בשעתו דרשה רשות המסים מאות מיליוני שקלים מיבואנית פולקסווגן ומחברת "בוש" ובסופו של דבר התפשרה כל כ-70 מיליון שקל. כעת נודע ל"כלכליסט" כי רוב המכוניות בישראל טופלו, אבל יש קבוצה של בעלי מכוניות שבחרה לא לבצע את הריקול.
החוק קובע שרכב שמזומן לריקול ואינו מתוקן בתוך חצי שנה לא יכול לחדש רישיון, והרכב מושבת.
במשרד התחבורה מדגישים כי הסירוב לבצע את הריקול נובע, בין היתר, מסיבות משפטיות וגם מחשש מפגיעה בביצועי הרכב.
עוד נודע ל"כלכליסט" כי במהלך השבועות הקרובים צפויה להתקבל בבית המשפט המחוזי הכרעה בתביעה שהגישה מדינת ישראל בשם כלל הציבור בפרשה, תביעה בסך של יותר מחצי מיליארד שקל.
חדשות קשורות