בשבוע שעבר הכריזה מובילאיי על שיתוף פעולה עם SAIC, אחת מיצרניות הרכב הגדולות בסין, במסגרתו תשתמש החברה שמייצרת את דגמי MG שנמכרים בארץ בטכנולוגיית המיפוי של של החברה הירושלמית, שנרכשה בידי אינטל לפני שנתיים.
סין קיימת דרישה רבה לטכנולגיות מתקדמות בתחום הרכב, ובארץ מחפשים המשקיעים את מובילאיי הבאה. על רקע זה נודע ל"כלכליסט" כי מיכאל לוי, הבעלים של קבוצת סמל"ת, יבואנית מותגי קבוצת פיאט-קרייזלר, פרארי, מזראטי וסובארו, הקים בשבועות האחרונים אקסלרטור לטכנולוגיות רכב לשוק הסיני ביחד עם איש העסקים אמיר גל אור, יו"ר ועידת החדשנות וההשקעות ישראל-סין (Innonation), ומבעלי קרן ההשקעות אינפיניטי סין.
משרדי מרכז החדשנות החדש כבר פועלים בבייג'ינג, בניהולם של גלעד דגן, סמנכ"ל הפיתוח העסקי בקבוצת סמלת, המרכז בנוסף את תחום החדשנות בארגון וגל אור. המטרה של המיזם הוא לגייס וללוות 10 חברות טכנולוגיות רכב ישראליות לכניסה לשוק הסיני, שצפויות להגיע מתחומים כמו רכב אוטונומי ופיתוחים בתחום סביבת הנהג והדפסה תלת ממדית. בנוסף, יערכו החברות בקיץ 2020 כנס ישראל- סין ייעודי לשוק האוטו-טק.
"תעשיית האוטו-טק נמצאת בימים האלה בשיא פריחתה בישראל ומושכת אליה התעניינות רבה מכלל תעשיית הרכב העולמית. תעשיית הרכב בסין מייצרת קרוב לשליש מכלל הרכבים המיוצרים בעולם והממשלה הסינית ביחד עם חברות הרכב הסיניות נמצאות בחיפוש מתמיד אחר טכנולוגיות חדשות", מסביר שי פלדמן, מנכ"ל סמל"ת. "כיבואן רכב המייצג כמות מכובדת של מותגי רכב בישראל וברומניה וכחברה אשר צברה בשנים האחרונות ניסיון רב בעבודה מול חברות טכנולוגיה בעולמות התחבורה והרכב, אנו מאמינים כי שיתוף הפעולה עם Innonation יסייע לחברות ישראליות בליווי והיכרות עם שוק הרכב הסיני ויתרום לקידום טכנולוגיות ישראליות בעולם".
גל אור, הישראלי היחיד המחזיק ב"תואר החברות הלאומי" שמעניק נשיא סין, תואר הכבוד הגבוה ביותר שיכול אזרח זר לקבל בסין, הוסיף כי "העבודה מול סין היא מאתגרת, ייחודית ודורשת מקצועיות וניסיון מסוג אחר. Innonation על כל זרועותיה ואנפיניטי יכולים להעניק לחברות טכנולוגיה ישראליות את הדחיפה להתפתח מול שוק הרכב הסיני. יש הרבה אקסלרטורים, אנחנו יצרנו חיבור בין שני גופים מקצועים מאוד בתחומם, עם מערכת קשרים, תשתית ויכולות שמסוגלת לקצר מאוד את ה–TIME TO MARKET לחברות האוטו-טק".