מזה כמה שנים שרנו נעדרת משוק הקרוסאוברים הגדולים, שאותו שירתה בעבר עם הקולאוס שהציע 5 מושבים ועם האספאס שהיה מרווח ל-7 אבל במראה המיני-ואן היעיל שחינו סר בשנים האחרונות. עכשיו רנו נכנסת למשחק עם אבן שאיתה היא מקווה להרוג שתי ציפורים - גם קרוסאובר וגם 7 מושבים.
הרכב החדש מקבל את השם המחייב של האספאס, אבל יהיה למעשה גרסה מגודלת ומוארכת של האוסטרל הקומפקטי, אח לניסאן אקסטרייל ומיצובישי אאוטלנדר ומתחרה לסקודה קודיאק, פיג'ו 5008, טיגואן אולספייס וגם צ'רי טיגו 8 פרו.
עם 4.7 מטר מקצה לקצה הוא ארוך בכ-20 ס"מ מהאוסטרל ובסיס הגלגלים שלו מתארך ב-7 ס"מ ל-2.74 מטר. זה לא הרבה עבור רכב 7 מושבים, בטח לא בהשוואה למה שמעניקים מיני-ואנים בגודל מלא אותם הוא מתיימר להחליף. בתצורת 7 מושבים ובשימוש בכולם תא המטען מצטמצם ל-159 ליטר, בשימוש בחמישה מושבים הוא עומד על 777 ליטר.
גם ההנעה מתבססת על זו של האוסטרל, כאן זה מנוע ה-E-tech שמשלב מנוע בנזין שלושה צילינדרים 1.3 ליטרים ויחידת הנעה חשמלית שמספקים יחד 200 כ"ס. את הכוח לגלגלים הקדמיים הוא מעביר דרך תיבת ההילוכים החדשה של רנו, זו שעושה שימוש בתיבת 4 הילוכים למנוע הבנזין ועוד אחת עם שני יחסי העברה למנוע החשמלי. התיבה שפגשנו גם בארקנה וגם בדאצ'יה ג'וגר ההיברידי לא עושה שימוש בממיר מומנט או מצמדים, אלא משלבת את ההילוכים באמצעות מנוע חשמלי נוסף. הביצועים הם 8.8 שניות ל-100 קמ"ש ו-175 קמ"ש מירביים.
סביבת הנהג היא זו של האוסטרל, מסך מולטימדיה אורכי של 12 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי של 12.3 אינץ' ולפחות ברמת הגימור הגבוהה גם תצוגה עילית על השמשה בגודל 9.3 אינץ'. מה שנראה כמו ידית מצערת של מטוס בקונסולה המרכזית היא למעשה משענת יד, בורר ההילוכים עצמו נמצא על ההגה. ומאחוריו ידיות השליטה בעוצמת הבלימה הרגנרטיבית. עוד ברמת הגימור הגבוהה, היגוי אחורי שמאפשר לו רדיוס סיבוב כשל מכונית סופר מיני - 10.4 מטרים.
מערכת ההפעלה של המולטימדיה מתבססת על גוגל ותספק (בשווקים תומכים) לא רק ניווט אלא גם אפשרות תפעול על ידי סייעת קולית ומידע המבוסס על מנוע החיפוש.
מערכות הבטיחות כוללות בלימה אוטומטית, תיקון סטייה מנתיב, התרעת רכב ב"שטח מת", התרעה מפתיחת דלת לנתיב לא פנוי, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תנועה חוצה מאחור כולל בלימה ועוד.
האספאס, שחנך ב-1984 את תור הזהב של המיני-ואנים באירופה, במקביל לדודג' קרוואן/קרייזלר וויאג'ר בארצות הברית (וחולקים סיפור מרתק של שורשים מוקדמים משותפים) התגלגל לאורך חמשת הדורות שלו עד שנת 2021, אז הופסק הייצור שלו בשל ירידה מתמשכת במכירות. ירידה שלא ייחודית לו, אלא רוחבית ונוגעת גם למיני-ואנים אחרים באירופה שהולכים ונעלמים מהשוק. כאשר נכון להיום זה רק השוק האמריקני שמוסיף לתחזק את החיבה לכלי הרכב האלו.
מפריסבי (לשעבר קרסו), יבואנית רנו לישראל, נמסר כי צפי ההגעה של האספאס החדש לארץ הוא במהלך 2024.