יצרניות הרכב המובילות בעולם מתכננות להוציא קרוב ל-1.2 טריליון דולר עד 2030 לפיתוח וייצור מיליוני מכוניות חשמליות, ביחד עם הסוללות והחומרים הגולמיים הנדרשים לתמיכה בייצור, כך לפי ניתוח שערכו בסוכנות הידיעות רויטרס לנתונים ציבוריים ותחזיות שפרסמו החברות.
הנתון הזה על ההשקעות המתוכננות במכוניות החשמליות מגמד את הערכות ההשקעה הקודמות, והוא כפול לעומת החישוב האחרון שפורסם רק לפני שנה. לשם השוואה, לאלפבית, החברה-האם של גוגל, יש שווי שוק של 1.3 טריליון דולר.
לפי התחזיות, יצרניות הרכב מתכננות לבנות 54 מיליון מכוניות חשמליות עד 2030, המייצגות מעל 50% מכלל הייצור.
בראש המאמצים עומדת טסלה, שם חשף המנכ"ל אלון מאסק תוכנית שאפתנית לבנות 20 מיליון מכוניות חשמליות ב-2030. החברה אמנם לא פרסמה את תוכנית ההוצאות שלה, אך צמיחה בשיעור כזה – עלייה של פי 13 לעומת 1.5 מיליון כלי הרכב שהם מתכננים למכור השנה - תעלה מאות מיליארדי דולרים, כך לפי ההערכות ברויטרס.
גם לפולקסווגן הגרמנית תוכניות שאפתניות לעשור הנוכחי. החברה הקצתה מעל 100 מיליארד דולר לבניית פורטפוליו המכוניות החשמליות העולמי שלה, להוספת מפעלים לייצור סוללות באירופה ובצפון אמריקה ורכישת אספקה של חומרים גולמיים.
בדומה, טויוטה היפנית משקיעה 70 מיליארד דולר בייצור מכוניות חשמליות והגדלת ייצור הסוללות. בחברה מעריכים כי ימכרו לפחות 3.4 מיליון מכוניות חשמליות ב-2030. התכנון הוא ל-20 דגמים שונים כשהכוונה היא להעביר את כל דגמי לקסוס לפורמט חשמלי מבוסס סוללות.
בפורד מעלים כל העת את ההוצאות המתוכננות על מכוניות חשמליות, וכעת הן עומדות על 50 מיליארד דולר. התכנון הוא לייצר 3 מיליון מכוניות חשמליות ב-2030. מרצדס בנץ הקצתה 47 מיליארד דולר לפיתוח וייצור מכוניות חשמליות. יצרניות נוספות, ובהן BMW, סטלנטיס וג'נרל מוטורס, מתכננות להוציא כל אחת לפחות 35 מיליארד דולר על מכוניות חשמליות וסוללות. סטלנטיס הציגה גם תוכנית אגרסיבית לפיתוח סוללות, הכוללת בניית ארבעה מפעלים בצפון אמריקה.
חדשות קשורות