"השוטרת המשקרת": הנהגים דורשים פיצוי רטרואקטיבי בגין הדוחות המפוברקים

לפני 5 שנים, 9 חודשים - 4 יולי 2018, Walla!
"השוטרת המשקרת": הנהגים דורשים פיצוי רטרואקטיבי בגין הדוחות המפוברקים
נהגים שנפלו קורבן למעלליה הקימו קבוצה בפייסבוק שמטרתה לרכז את כל הדוחות שקיבלו ולבטלם. עו"ד ערן דמרי: "אופן פעולתה ודרך אכיפתה שתועדו על ידי נהגים רבים, עומדת לכאורה בניגוד לכל נוהל משטרתי קיים ומהווה עילה לבחינה מחודשת של מכלול ההרשעות בגין הדוחות"

"דעתי שבסוף היא תיפול. חבל על אחרים טובים ונקיים שסובלים". כך אומר לוואלה רכב, מתנדב במשטרה שמכיר מזה זמן רב את התנהלותה של השוטרת שנתפסה מספר פעמים מפברקת דוחות לנהגים תמימים ברחבי אשדוד.

חשיפת הפרשה עוררה סערה ברשת כאשר מאות נהגים טוענים כי נפלו קורבן למעשיה של השוטרת במהלך השנים האחרונות. על רקע זה קמה קבוצה בפייסבוק בשם: "השוטרת המשקרת מאשדוד", קהילה שתכליתה לאגד את כל התלונות כנגד השוטרת במטרה לפנות לערכאות ולרשויות הרלוונטיות על מנת לנהל הליך לביטול רטרואקטיבי של הדוחות, ביטול הנקודות והשבת הכספים ששולמו על ידי הנהגים.

עו"ד ערן דמרי, מומחה לדיני תעבורה שחשף את השוטרת ומייצג בימים אלו רבים מהנהגים שטוענים לעוול שנעשה להם, מחדד שוב את שיטת עבודתה: "היא מאתרת נהג שלרוב נמצא לבדו ברכב, לא עוצרת אותו במקום ביצוע העבירה, אלא לפחות חמש מאות מטרים ואף קילומטרים ממקום ביצוע העבירה, תוך יצירת מצב בו הוא יתקשה להוכיח כי העבירה לא בוצעה ובאופן שמונע מצב בו עדים שצפו בהתרחשות יכולים לשפוך אור על נסיבות העבירה שלא בוצעה".

לדבריו "התנהלותה השיטתית של השוטרת, אופן פעולתה ודרך אכיפתה שתועדה על ידי נהגים רבים עומדת לכאורה בניגוד לכל נוהל משטרתי קיים ומהווה עילה לבחינה מחודשת של מכלול ההרשעות בגין הדוחות שנתנו על ידה וכל ההסדרים המקלים ששולמו על ידי נהגים שנכנעו להתנהלותה. מתן דוחות מפוברקים לצורך קיום עבירה מהווה עבירה על חוק העונשין, בין ביתר בשל בידוי ראיות ומתן ידיעות כוזבות הגובלות בשיבוש מהלכי משפט".

המשטרה מטפלת

התנהלותה של השוטרת מוכרת היטב למשטרת ישראל. אולם, לא ברור כמה זמן עבר מרגע שהתבססה הנחת העבודה כי השוטרת קונסת נהגים תמימים ועד שהוחלט להעבירה מתפקידה משוטרת תנועה לסיור. משטרת ישראל מסרה, כי "השוטרת אכן פעלה בחוסר מקצועיות שאינו אופייני לשוטר במערך התנועה ובכלל - ולכן הוחלט לנקוט נגדה צעדים פיקודיים, להעבירה מתפקיד במערך התנועה ובמקביל תפקודה ייבחן בעתיד גם בתפקידה החדש. יחד עם זאת, מקרה חריג זה שטופל בהתאם אינו מעיד על עשרות אלפי שוטרים שעושים את עבודתם נאמנה ומצילים חיי אדם מדי יום ביומו".

תגובת המשטרה לא הניחה את דעתם של הנהגים שחוו את נקמנותה של השוטרת. מאז חשיפת הפרשה, קמה קול צעקה ציבורית באשר לעובדה כי היא עדיין מועסקת כשוטרת וטרם בוטל תפקידה במשטרת ישראל. אורן, תושב אשדוד שקיבל דו"ח ממנה אומר לוואלה רכב: "אני פשוט לא מבין את האבסורד הזה. שחור על גבי לבן הוכח פעם אחר פעם כי היא מועלת בתפקידה וכותבת לנהגים דוחות על לא עוול. היא לא צריכה להיות שוטרת". עוד הוא אומר לנו, "זה משגע אותי איך בן אדם שנתפס לא עף מהמערכת". דנה, גם היא כאמור תושבת אשדוד שקבלה דו"ח ממנה כתבה: "אם היא לא תושעה באופן מיידי, אני ועוד עשרות שקבלו ממנה דו"ח שקרי נארגן הפגנה מול מטה משטרת אשדוד ונדרוש את השעייתה המיידית עד לבירור הנושא".

בסרטון רואים בבירור כי הולכת הרגל מגיעה למעבר החציה רק לאחר שהנהג כבר השלים את חצייתו. ואם לא די בכך, אזי כדי ליצור עבירה ציינה השוטרת: "כאשר הרכב בנתיב הימני עצר, הנהג הנ"ל המשיך בנסיעה". הניידת הסמויה, כפי שניתן לראות, ממוקמת במקום ממנו ניתן להבחין בבירור באופן השתלשלות האירוע. כאמור, מדובר במקרה אחד בלבד שהגיע לשולחננו, אולם מחקירה של עו"ד דמרי התברר כי השוטרת נהגה כך כלפי מספר גדול של נהגים, בתואנה לעבירות שונות ומשונות שלא היו ולא נבראו.

אחד מהמתנדבים עימם שוחחנו מצר על ההתנהלות השוטרת, אך מדבריו משתמע כי אין היא התפוח הרקוב היחיד שפועל באזור ויש לנקוט במשנה זהירות: אני מתחנן לנהגים שיתקינו מצלמות דרך. חובה".

Support Ukraine