יצרנית הרכב הבריטית לוטוס חושפת רכב כביש שטח ראשון מתוצרתה - לוטוס אלטרה. מדובר גם ברכב החשמלי הראשון של לוטוס, לאחר שלפני מספר שנים היא הציגה את האוויג'ה, אך לא ייצרה אותה בייצור סדרתי נרחב.
לוטוס, שמכוניותיה אינן מיובאות לישראל באופן סדיר, נחשבת לאחת מיצרניות מכוניות העל הוותיקות בעולם, לצד פרארי, למבורגיני ומזראטי. בדומה ליצרנים אלו, גם לוטוס מוצאת עצמה במצב בו בעוד שנים ספורות לא תוכל לייצר עוד מכוניות בעלות מנועי בעירה פנימית מזהמים, מה שדורש מן היצרנית שינוי כיוון הן מבחינת תצורת הרכב והן מבחינת סוג ההנעה.
רוב יצרני מכוניות העל כבר הציגו רכבי כביש שטח - למבורגיני הציגה את אורוס, אסטון מרטין הציגה את DBX ואילו פרארי נערכת להצגת הפרוסאנג. רכבים אלו מהווים חלק נכבד מעוגת הרווחים של היצרניות.
לפי נתוני לוטוס, האלטרה משתרע על אורך של 5.1 מטרים ולגובה של 1.63 מטרים. ההנעה מתבצעת באמצעות צמד מנועים חשמליים אשר מפיקים כ-600 כוחות סוס. לפי לוטוס, טווח הנסיעה המשוער בין טעינות יהיה כ-600 קילומטרים, כאשר האלטרה יוכל להוסיף לטווח הנסיעה 400 קילומטרים בטעינה של 20 דקות בעמדת טעינה מהירה. המהירות המרבית היא 260 קילומטרים לשעה.
לפי לוטוס, האלטרה יהיה הראשון מבין שלושה רכבי כביש שטח אשר ייוצרו בסין. עבור לוטוס, שנחשבה מאז ומתמיד לחברה בריטית במהותה, הייצור בסין מהווה תפנית משמעותית בתדמיתה. אך לוטוס נמצאת כיום בשליטת ג'ילי הסינית, ששולטת בין היתר גם בוולוו, מה שמכתיב ייצור בסין כדי לחסוך בעלויות.