"עד 2025, כל דגמי טויוטה ולקסוס יהיו חשמליים"

לפני 6 שנים, 3 חודשים - 9 ינואר 2018, כלכליסט
"עד 2025, כל דגמי טויוטה ולקסוס יהיו חשמליים"
כך התחייב אקיו טויודה, נשיא ענקית הרכב היפנית טויוטה, בתערוכת CES בלאס וגאס. לדברי טויודה, "כיום פחות מ-1% מהרכבים שנמכרים בארה"ב הם חשמליים, אז יש הרבה עבודה להגביר את הביקוש. אנחנו עובדים להקים תחנות טעינה ומפתחים טכנולוגיית סוללות חדשה שתהפוך אותן לקטנות וקלות יותר"

"עד 2025, כל דגמי טויוטה ולקסוס יהיו חשמליים, או יכללו אפשרות להיות חשמליים" – כך התחייב נשיא ענקית הרכב היפנית, אקיו טויודה, במסיבת עיתונאים שנערכה אתמול לקראת פתיחת תערוכת CES שנערכת השבוע בלאס וגאס.

"כיום פחות מ-1% מהרכבים שנמכרים בארה"ב הם חשמליים, אז יש הרבה עבודה להגביר את הביקוש של הציבור", אמר טויודה. "לכן אנחנו עובדים להקמת תחנות טעינה ומפתחים טכנולוגיית סוללות חדשה שתהפוך אותן לקטנות ולקלות יותר". 

טויודה הוא הדור השישי במשפחתו שמנהל את טויוטה, ובימים אלו מוביל מאמצים להכניס את החברה לעידן הרכב האוטונומי והפיכתה מיצרנית רכב לענקית טכנולוגיה. מאמצים אלו כוללים בין השאר חברה בת בשם Toyota Connected שהוקמה בשיתוף עם מיקרוסופט במטרה לפתח שירותים מחוברים לרכב. "אנחנו רואים את מכוניות העתיד כמעין עוזר חכם על גלגלים", הוא אמר. "רכבים אוטונומיים ישנו את מודל הרכב מבעלות לניידות לפי דרישה או ניידות כשירות. המטרה שלי היא להפוך את טויוטה מחברת רכב לחברת מוביליות. אנחנו רוצים למצוא דרכים חדשים לנוע ולחבר לקוחות. הטכנולוגיה משתנה במהירות וגם התעשייה, המתחרות שלנו הן לא רק יצרניות רכב אלא גם חברות כמו גוגל, אפל ופייסבוק".

במהלך האירוע חשפה טיוטה את e-Palette, קונספט מודולרי של מכונית אוטונומית שניתן להתאים לשימושים שונים בעידן שבו מכוניות ללא נהג הן מראה שכיח ברחובות. שימושים אלו כוללים חלל עבודה נייד, ואן פיצה נייד, חנות ניידת, תצורה לביצוע משלוחים, שירותי נסיעה שיתופית, שאטלים לבתי חולים או פתרונות לוגיסטיים שונים. לדברי החברה, הקונספט מאפשר שינוי השימושים תוך כדי תנועה. למכונית תצורה קבועה לאורך ותחת זו היא מתאימה את השימושים שלה לצרכים השונים – למשל שירותי נסיעה שיתופית בבוקר ומשלוח מזון בצהריים.

המכונית היא בסיס לברית חדשה שמקימה טויוטה על מנת לקדם שימושים חדשניים במכוניות אוטונומיות, ושבה חברות בין השאר גם אמזון, אובר, דידי ופיצה האט. לדברי טויודה לא מדובר בקונספט בלבד והמכונית תושק רשמית בעוד כשנה וחצי ותיכנס לראשונה לשימוש במשחקים האולימפיים שייערכו ב-2020 בטוקיו.

Support Ukraine