+ פרסום מודעה חינם !
מודעות: לא נמכר - 1317, סה"כ - 27041

הוא מכוון למכנה המשותף הרחב ביותר, הוא גם פוגע?

11 יוני 2022 - Walla!

הוא מכוון למכנה המשותף הרחב ביותר, הוא גם פוגע?

החשמלית הראשונה של טויוטה, bZ4X, מגיעה למגרש חדש עם מעט מתחרים. האם היא מציעה יתרון כלשהו? זה מה שלמדנו מהמפגש הראשון איתו

אתחיל הפעם מהשורה התחתונה. לטויוטה יש כאן מוצר טוב עם שתיים וחצי בעיות מרכזיות: איכות חומרים פשוטה בתא הנוסעים, בידוד רעשים חסר, וחצי בעיה בתחום נוחות הישיבה שלא תתאים לכל אחד.

עכשיו משהורדנו את האבן מהלב, נכיר את הבחור החדש בשכונה. הוא נקרא bZ4X ובגדול, זהו רכב פנאי חשמלי בממדים גדולים במעט מאלה של ראב 4, על בסיס אותה פלטפורמה בגרסתה החשמלית. המראה מזכיר את זה של ראב 4, לאחר שלעס ובלע את האח הקטן טויוטה C-HR.

התוצאה היא קווים יותר מחודדים ונחושים מאלה של ראב 4, עם המון משטחים מכופפים ופחות מקופלים. המראה המשובב ממשיך גם בפנים עם המון זוויות ושילוב של חלקים בהמון חיתוכים ושילובים שיוצרים מראה מושך ומעניין. במרכז, מסך מולטימדיה ענק, 12.3 אינץ', שמשחק משחק כפול: גם נראה חדשני, וגם מדגיש את רוחב התא יחד עם הקונסולה הגבוהה והרחבה בין המושבים. מתחת לקונסולה תאים שונים עמוקים ושימושיים שלמעשה מחליפים את תא הכפפות החסר כי אולי כבר אף אחד לא משתמש בכפפות ואפשר לוותר על התא. לוח המחוונים קטן יחסית (7 אינץ') אבל עשיר במידע, והתפעול של רוב המערכות בסך הכל נוח.

בטויוטה גאים בהיותם מיינסטרים, אבל זו חרב פיפיות. הם אולי יותר מכל יצרן רכב אחר צריכים לדעת את זה. כי בדרך למכנה המשותף הרחב ביותר טויוטה וויתרה על חלק מהדברים הבסיסיים. למשל איכות החומרים בתא הנוסעים. למעט רצועת בד לרוחב התא, כל חלל הנוסעים מורכב מפלסטיק נוקשה, ומהזן החלול. הוא אולי יחזיק לעד, אבל הוא פחות מזמין למראה ולמגע. וכשזה מה שאתה רואה ומרגיש כשאתה יושב במכונית שקנית בכספך, זה פחות נעים. בטח במחיר הנדרש לרכב שכזה.

הישיבה מלפנים מעט מוזרה, כשהתנוחה נמוכה, הברכיים באוויר, והרגלים שלוחות הרחק לפנים. זו לא ישיבה של "רכב פנאי", ולא ממש ישיבה ספורטיבית של רכב פנאי שובב כמו שרומז העיצוב והדמיון ל-C-HR. בגלל שהמושב עצמו קצר, והבסיס עצמו נמוך, הוא מחסיר תמיכה. מסיבה כלשהי טויוטה גם ניסו לעשות פיג'ו ומיקמו את ההגה מתחת ללוח המחוונים. כדי לא לפגוע בתצפית ללוח המחוונים ההגה לא עולה מספיק, כך שכל רצון להשיג תנוחת נהיגה נכונה, או ישיבה נוחה לא מסתדר. או שהראש קרוב מידי לתקרה והידיים בזווית נמוכה, או שהישבן נמוך על הרצפה והברכיים באוויר.

הסיבה לכך היא בעיקר המרחב המצומצם בין הרצפה לתקרה בגלל הסוללות שמתחת. כדי לסדר מרווח ראש הולם, טויוטה מיקמו נמוך את המושבים. זה נכון מלפנים, כשלנהג זה מפריע יותר מאשר לנוסע שלצידו, ונכון גם מאחור, כאשר גם שם הברכיים נמצאות באוויר בתנוחה שלאורך זמן תהיה לא נוחה. מצד שני יש מרווח עצום בין המושב האחורי לקדמי, בין היתר בחסות בסיס הגלגלים הארוך - 16 ס"מ יותר מזה של ראב 4.

גם תא המטען סובל מאותה בעיה, של רצפה יחסית גבוהה וזה אומר שאת השקיות מהסופר תצטרכו להניף גבוה יותר. בנוסף, הגלילה המסתירה את התכולה יחסית נמוכה, וזה פוגע בשימושיות התא.

טויוטה גם מציעה את מה שהיא חושבת שהכי נדרש בתחום יחידות הכוח. יש רק 2 גרסאות מנוע/הנעה, וסוללה אחת. הראשונה היא גרסת הנעה קדמית עם 204 כ"ס. השנייה היא מנוע קדמי מופחת הספק, ומנוע אחורי שמכפר על החסר, יחד הם יוצרים הנעה כפולה ו-218 כ"ס. גישה זו - של תפוקה דומה בשתי הגרסאות - שונה מהמוצע בתעשייה בה ברוב המקרים גרסאות ההנעה הכפולה חזקות משמעותית ומציעות כמעט או מעל 300 כ"ס. אז השאלה המתבקשת נשאלה והתשובה של טויוטה הייתה: "אנחנו לא רוצים להפתיע את הלקוחות עם מנוע חזק מידי." זו גם הסיבה שבגרסת ה-204 כ"ס ההנעה היא קדמית ולא אחורית כמו אצל חלק מהמתחרים: "רוב הלקוחות שלנו רגילים מהמכוניות שלהם כיום להנעה קדמית". מצהירים בטויוטה. זו גישה שונה לחלוטין מקו "לא עוד מכוניות משעממות" שהתווה ראש טויוטה, אקידו טויודה, לפני כמה שנים. גישה שהוציאה את טויוטה ממשבצת הבינוניות בה התיישבו מרבית דגמיה בנוחות מעוררת פיהוק.

כדי לוודא שהעסק לא משעמם, להשקה הגיעו רק גרסאות ההנעה הכפולה ואלה סיפקו ביצועים טובים, גם אם אלה של המתחרים טובים יותר. ליטוף דוושה מוציא את המכונית חרישית מהחניה. דריכה ברוטאלית, תשחרר את המכונית מהמקום כמו רקטה לאחר השהייה שברירית, ועד לסביבות 80 קמ"ש כשהתאוצה תתמתן. כי בואו, בכל זאת קנית מכונית חשמלית בשביל לשמור על הסביבה, ולא לבזבז אנרגיה בתאוצות בין רמזורים. בכל מצב ביניים אחר הכוח מגיע לינארית ויכול לספק כל צורך בעקיפה זריזה.

הסוללות הן בקיבולת של 71.4 קילוואט שעה ומספקות בגרסת ההנעה הכפולה טווח רשמי של 470-411 ק"מ (תלוי בגודל החישוקים). סה"כ קיבולת וטווח רשמיים דומים לשל המתחרים. במדידה שלי השגתי צריכת אנרגיה טובה של 18.6 קוט"ש, שיוצרת טווח אמיתי של סביבות 350 ק"מ עם מזגן. המתחרים מספקים נתונים דומים. לטענת טויוטה, הם יכולים לבצע מיני שינויים. למשל הם יכולים להוסיף סוללות כדי להגדיל את הטווח, להציע כמה דרגות בלימה רגנטיבית עם ידיות מאחורי גלגל ההגה וגם לספק טעינה מהירה יותר מזו המוצעת של 150 קילוואט: "אבל אין בכך צורך" הם אומרים. רוב הלקוחות לא זקוקים למצברים גדולים כי הם מטעינים בבית/עבודה, הרוב לא רגילים או רוצים לשנות את הרגלי הבלימה שלהם, לא נוסעים כל כך הרבה, וממילא זו התשתית הקיימת ברוב העמדות המהירות שיש כיום (גם בישראל). הם סוגרים את הפינה עם אמירה של עלות-תועלת, אבל בעיקר נראה שטויוטה בחרה שלא לטלטל את הספינה עם יכולות עילאיות ומערכות חדשניות.

מנגד יש מקומות בהם טויוטה בחרה בקו העדכני של אקידו טויודה כמו: הטיפול שלה במערכת המתלים שיודעת גם להציע נוחות גבוהה וגם יכולות כביש משובחות. גם עם חישוקי "20 ענקיים, מערכת המתלים יודעת לבלוע את רוב סוגי השיבושים כולל במפרים נבזיים. אפילו בנסיעת שבילים המתלים מטפלים מצוין ומסננים את קפלי הקרקע. המקום היחיד שחסר במעט שיכוך הוא במעבר על שיבושים קטנים, אבל גם זה נעשה בצורה טובה. לצד הנוחות הגבוהה המתלים מציעים ריסון מעולה. כך שיחד עם מרכז כובד נמוך, בלמים עם נשיכה חזקה ויכולת הדרגתית, מושגת התנהגות דינמית גבוהה. כדי להשלים את חווית איכות הנסיעה צריך גם בידוד מוצלח וכאן bZ4X זקוק לשיפור. רעש הצמיגים הרחבים כבר נוכח ב-80 קמ"ש, ורעש הרוח מצטרף בסביבות 100 קמ"ש ומתגבר בהמשך כך שב"מהירות כביש 6" העסק כבר ממש רועש.

לא יכולתי להימנע מהתחושה שבדרכה להתאים למכנה המשותף הרחב ביותר, בחלק מהמקרים טויוטה ביצעה צעד לאחור. כאילו היא בדרכה להרגליה הישנים בה כל סעיף מקבל ציון "עובר" כי אחרת משהו יחשוב שהם הגזימו ויוותר על הרכישה. אבל זו נקודת ראייה רחבה שנוגעת יותר להתנהלות המותג ופחות לרכב עצמו, כי סה"כ מדובר ברכב פנאי חשמלי טוב, שמפספס בכמה סעיפים, אבל גם מציע כמה מעלות כמו נוחות נסיעה טובה מאוד, מרחב גדול, טווח שימושי וביצועים נאותים.

מחירי bZ4X עומדים על 230,000 שקלים לגרסת הנעה קדמית ו-250,000 שקלים להנעה כפולה. יקר מהמתחרים באותן רמות אבזור. אבל בעולם של ביקוש גבוה מההיצע, טויוטה ישראל מדווחת כי כל המשלוח לרבעון הקרוב, כ-400 כלים, נמכר בתוך 48 שעות עוד לפני שגלגל אחד דרך על האספלט, וברור שזה יהיה המצב גם עם המשלוחים הבאים שיצטרפו בהמשך.

על הצד הטכני: טויוטה bZ4X (הנתונים בסוגריים של גרסת ההנעה הקדמית)

מנוע, הנעה: חשמלי, כפולה (קדמית)
סוללה: 71.4 קוט"ש
הספק (כ"ס): 218 (204)
מומנט (קג"מ): 34.4 (27.2)
תיבת הילוכים: אוטומטית יחס יחיד

מידות:
אורך (ס"מ): 469
רוחב (ס"מ): 186
גובה (ס"מ): 165
בסיס גלגלים (ס"מ): 285
תא מטען (ליטרים): 452
משקל (ק"ג): 1,995 (1,905)

ביצועים:
תאוצה 0-100: 6.9 שניות (7.5)
מהירות מירבית: 160
טווח (מוצהר): 459 (502)

מתחרים:
יונדאי איוניק 5, סקייוול ET5, סקודה אניאק, AIWAYS U5. בקרוב: קיה נירו EV, רנו מגאן E TECH, ניסאן אריאה, סובארו סולטרה.

מחיר:
250 אלף שקלים (230 אלף שקלים)

חדשות לפי תגיות

accidentsacuraadvertisingAIairbagairbagsairportalfa romeoamazonAmnon Shashuaandroidandroid autoappappleApple Carplayappsapriliaaston martinaudiAudi e-tronAustraliaauto industryAutoMotorautonomous carautonomous carsautonomous vehicleAutonomous Vehiclesautonomus carAutopilotAutotechAvisavtoVAZawardsAyalonBaidubatterybentleybicyclebikebikesbirdbitcoinbmwBMW X5BoschBubblebugattiBuickbusesBYDCadillacCadillac EscaladeCadillac XT5CaliforniaCanadacar buying guidecar importcar insurancecar marketcar sharingcar theftCarasso MotorsCarlos GhosncarpoolCESChampion MotorschargingchevroletChevrolet Boltchevrolet corvetteChevrolet SparkChevrolet SuburbanChicago Auto ShowchinaChryslerchrysler pacificacitroencitroen C4class actionclassic carclassicscongestion chargeconsumer reportscoronavirusCOVID-19crash testcrash testscrossoverdaciaDacia DusterDacia JoggerDacia SanderoDacia SpringDaihatsuDaimlerDanDelekDensoDetroit Auto Showdieseldiesel scandaldieselgateDodgeDonald Trumpdrag racedriverless cardriverless carsdriving tipsDSDS3ducatie-scooterE-ScooterseggedEICMAElbitElectraElectreonelectricelectric bikeElectric VehiclesElon Muskemission scandalemissionsEUeuropeevfcaferrarifiatFiat 500fordFord BroncoFord ExplorerFord F-150Ford FiestaFord FocusFord Mondeoford mustangFord PumaFord RangerfranceFrankfurt Motor Showfuelfuel economy scandalfuel pricefunnyGACgamesgeargeelyGeneral MotorsgenesisGeneva Motor ShowgermanygettGetTaxigmGMCgooglegoogle mapsgovernmentgreenhackersHaifaharley-davidsonhealthHertzhondaHonda CivicHonda Civic Type Rhonda cr-vHonda HR-VHonda JazzHonda OdysseyHonda Passporthonda pilothow toHuaweiHummerhybridhydrogenhyperloopHyundaiHyundai BayonHyundai Custohyundai elantraHyundai Elantra NHyundai i10hyundai i30Hyundai IoniqHyundai Ioniq 5Hyundai KonaHyundai PalisadeHyundai Santa CruzHyundai Santa FeHyundai SonataHyundai StariaHyundai TucsonHyundai VelosterIDFIIHSimportindiaInfinitiinfotainmentInnovizinsuranceintelIPOiranisisIsraelIsrael RailwaysIsuzujaguarJaguar i-pacejapanjeepJeep CompassJeep Grand CherokeeJeep RenegadeJeep WranglerJerusalemkawasakiKawasaki NinjaKiaKia Carnivalkia ceedKia EV6kia niroKia Optimakia picantokia riokia sorentoKia Soulkia sportageKia stingerkia stonicKia TellurideKia XCeedKobe SteelktmLA Auto ShowLadalamborghiniland roverLand Rover DefenderlawsuitleasingLeolexuslidarlight railLimeLincolnlockdownlrtluxuryluxury carslyftmarvelmaseratimaybachmazdaMazda 2Mazda 3Mazda 6Mazda CX-30Mazda CX-5Mazda CX-60Mazda MiataMazda MX-30Mazda MX-5Mazda6mecedesmercedesmetroMexicoMGMG ZSmicrosoftMilan Motorcycle ShowmilitaryminiMini CooperMini CountrymanMinistry of TransportminivanMiri RegevMitsubishimitsubishi ASXMitsubishi Miragemitsubishi outlandermobileyeMoose TestmoovitmotorcyclemotorsportnavigationNCAPNEVSNew YorkNew York Auto ShowNexarNFTNHTSANIOnissanNissan 400ZNissan AriyaNissan FrontierNissan Jukenissan leafnissan navaraNissan QashqaiNissan RogueNissan ZNorwayNvidiaoecdofoopelopel corsaOpel Insigniaopel mokkaOtonomopanasonicPangoparis motor showparkingpeugeotPeugeot 2008Peugeot 3008Peugeot 308Peugeot 5008Peugeot 508pickuppolicePorscheportugalpricepricespsapublic transportQorosrailwayRakevet Israelramrange roverratingsrecallrecallsREErenaultRenault ClioRenault MeganeRenault ZoeRImacRivianroad 6road accidentroad accidentsroad safetyroadsrobotaxiRolls-Royceroyal enfieldRoyal Enfield Himalayanrussiasafetysafety ratingsafety ratingssafety testsSaverOnescandalscooterseatseat aronaSeat IbizaSECself-driving carself-driving carsSEMAsemiconductor crisisSiemensskodaskoda citigoSkoda EnyaqSkoda Fabiaskoda karoqSkoda KodiaqSkoda Octaviaskoda rapidSkoda ScalaSkoda SuperbSoftBanksolar energySonysouth koreaSPACspainspy shotspy shotsSsangYongstartupsstatisticsStellantisstrikestudysubarusubaru ascentSubaru BRZsubaru foresterSubaru SolterraSubaru VizivSubaru WRXsubaru XVsupercarssuvsuzukisuzuki jimnySwedenSYMTactile MobilitytakatatariffTASEtaxtaxestaxitechnologytel avivTel Aviv MetroTel Aviv Stock Exchangetel-avivtenderterrorismteslaTesla Model 3Tesla model XTesla Model YTokyo Motor ShowtoptoyotaToyota AygoToyota BZ4XToyota Camrytoyota corollaToyota GR CorollaToyota Harriertoyota hiluxToyota Land Cruisertoyota priustoyota rav4Toyota SupraToyota TacomaToyota TundraToyota Yaristrade wartrafficTraintransporttrendstriumphtrucktruckstuningTurkeyuberUBQukUMIunion motorsUnited StatedUnited Statesususaused car buying guideUVeyeViaVolkswagenVolkswagen GolfVolkswagen ID.4Volkswagen PoloVolkswagen TaosVolkswagen TiguanvolvoVolvo v60Volvo XC40Volvo XC60Volvo xc90VroomvwVW PolowaymowazeWindyamahayandexyangoаварииавтобусавтобусыавтобусы в субботуавтобусы в шабатавтомобиль годаавтопилотавторемонтные мастерскиеавторынокавтострахованиеавтостраховкаАЗСАккоАрадаренда автоаренда автомобиляАфикимАфулаАшдодашкелонаэропортаэропорт Бен-ГурионАялонБАГАЦБат-ЯмбезопасностьБейт-ШемешБейтар-ИлитбензинБецалель СмотричБеэр-ШеваБней-БраквелосипедвелосипедистывелосипедыВерховный судводительские прававыборыГерманияГерцлиягибридгибридные автогибридный автомобильГиватаимгородской транспортгорючееГуш ДанДавид ЛубинскиДелек Моторсдизельдизельгейтдорогадорогидорожные камерыДТПЕвропаЕгипетжелезная дорогазабастовказаконодательствозаконызаправкизапчастизарядка для электроавтоИерусалимИзраильимпортимпорт автоинфраструктураИорданияИранИсраэль КацКавимкамерыканатная дорогакарантинКарасо МоторсКармельКармиэлькарнтинКирьят-АтаКирьят-ГатКитайклассикаклассические автоКнессетКольмобилькомпенсациякоронавирускоррупциякредитыКфар-СабализингЛодлокдаунльготымарафонмашинное маслоМеирМертвое мореМетроминистерство транспортаминистерство финансовминтрансминфинмотоциклмотоциклынаводнениеНагарияНалогналогиНацеретНегевНетанияНетивей Исраэльобщественный транспортограниченияотзывотзывыпараллельный импортпаркингпарковкапарковкиПДДперекрытияПетах-Тикваплатные дорогиплатный въезд в Тель-Авивподержанные автоподержанные автомобилипожарполицияПольшапочтапочта Израиляправилаправительствопревышение скоростиПрибрежное шоссепробкипродажа автопродажипроисшествияпроишествияпрокат автоРаанаРаананаРав-КавРакевет ИзраэльРакевет ИсраэльРамат-ГанРамларегистрация авторейтингрейтингиремонт автореформаРеховотРишон ле-ЦионРоссияСамарияСАМЛАТСдеротсервисскандалскоростной трамвайсоветыстатистикастатитстикастрахованиестраховкастраховка автосубботние автобусысудсудебные решенияСупербуссуперкарыСШАтаксиТалькартарифыТверияТель АвивТель-АвивТельдортендертерроризмтест на вождениетехнологиитехосмотртехпаспорттопливотрамвайТрансизраильское шоссетранспорттранспорт в шабаттраснпорттрафикугонугон автоугон автомобилейУкраинаУправление регистрации автотранспортауход за автомобилемХадераХайфаХермонХолонЦАХАЛценаценыЦфатЧемпион МоторсШкодашоссешоссе АялонштрафштрафыЭгедЭйлатэкзамен на вождениеэкзамен на праваэкзамен по вождениюэкологияэлектроавтоэлектроавтомобильэлектровелосипедэлектровелосипедыэлектромобилиэлектромобильэлектросамокатэлитные автоЮнион МоторсЯндексЯффоאאאודיאגדאגף הרישויאגף התנועהאגרת גודשאגרת רישויאובראודיאוויסאוטובוסאוטובוסיםאוטודילאוטוטקאוטותלאופלאופל אינסיגניהאופל אסטרהאופל מוקהאופל קורסהאופנועאופנוע שטחאופנועיםאופנייםאופניים חשמלייםאופניים שיתופייםאיגוד המוסכיםאיגוד יבואני הרכבאיכות הסביבהאילתאינטלאינפיניטיאירופהאיתוראןאכיפהאלבראלדןאלון דאיאלון מאסקאלפא רומיאואלפא רומיאו ג'וליהאלפא רומיאו סטלביואלקטריאוןאסטון מרטיןאפליקציותאפריליהארהאשדודאשראיבב.מ.ווב.מ.וו M4ב.מ.וו סדרה 4ב.מ.וו.בטיחותבטיחות בדרכיםבטיחות ברכבבטר פלייסביטוחביטוח חובהביטוח מקיףביטוח רכבבינה מלאכותיתבירדבית המשפטבית המשפט העליוןבלובנזיןבנטליבני ברקבנימין נתניהובנק ישראלבצלאל סמוטריץ'בריטניהבת יםגג'יליג'יפג'יפ רנגלרג'יפוןג'יפיםג'ירו ד'איטליהג'נסיסג'נרל מוטורסגוגלגוש דןגיוס הוןגנבי רכבגניבות רכבגניבת רכבגריטהדאצ'יהדאצ'יה דאסטרדודו גלגלידו-גלגלידואר ישראלדוד לובינסקידוחות חניהדוחות כספייםדוקאטידיזלדיזלגייטדיימלרדלקדלק מוטורסדלק רכבדןהאיחוד האירופיהארלי דיווידסוןהוזלההולכי רגלהונדההונדה ג'אזהונדה סיוויקהוצאה לפועלהטבות מסהיברידיתהלוואותהלשכה המרכזית לסטטיסטיקההמס הירוקהמשרד להגנת הסביבההנפקה ראשונית לציבורהעברת בעלותהעלאת מחיריםהרכבת הקלההרפורמה בתחבורה הציבוריתהרשות הלאומיתהרשות הלאומית לבטיחות בדרכיםהשכרת רכבהתייקרויותווייזוולווועדת הכלכלהועדת הכספיםזיהוםזיהום אווירחחברות ביטוחחברת החשמלחדשות הרכבחדשנותחולוןחוק ההסדריםחורףחיישני תנועהחיפהחלפיםחלקי חילוףחניהחניוניםחנייהחניית נכיםחרדיםטויוטהטויוטה אייגוטויוטה יאריסטויוטה פריוסטויוטה קאמריטויוטה קורולהטויוטה ראב4טכנולוגיהטלקארטסטטסטיםטסלהטסלה מודל 3טסלה מוטורסטסלה נכנסת לישראלטעינהטעינת רכב חשמליטרייד איןטרקטורוןטרקטורוניםיבואיבוא אישייבוא מכוניותיבוא מקביליבוא רכביבואן רכביבואני הרכביבואני רכביגואריד שנייהיד2יונדאייונדאי i20יונדאי i30יונדאי איוניקיונדאי וניויונדאי טוסוןיונדאי פליסיידיונדאי קונהיוניברסל מוטורסיוניון מוטורסיוקר המחיהייבוא רכבימאההיפןיצרניות רכבירושליםירין שטרןישראלישראל כץכבישכביש 6כביש החוףכבישיםכלי רכבכלכלה שיתופיתכלמובילכריות אווירכרמיאלכרמליתללובינסקילוחית רישוילוי יצחקלימוד נהיגהליסינגלמבורגינילנד רוברלנד רובר ריינג' רוברלקסוסממאזדהמבחן דרכיםמבחן נהיגהמבחן רכבמבחני ריסוקמבצעמבצעי רכבמבצעי רכב באודימבצעי רכב באופלמבצעי רכב ביונדאימבצעי רכב במאזדהמבצעי רכב במיצובישימבצעי רכב בניסאןמבצעי רכב בסובארומבצעי רכב בסוזוקימבצעי רכב בסיאטמבצעי רכב בסיטרואןמבצעי רכב בסקודהמבצעי רכב בפולקסווגןמבצעי רכב בפורדמבצעי רכב בפיאטמבצעי רכב בפיג'ומבצעי רכב בקיהמבצעי רכב ברנומבצעי רכב בשברולטמגדל ביטוחמדד התחבורה הציבוריתמהירותמובילאיימוניותמוניות שירותמוניתמוסךמוסכיםמחאהמחדל הפקקיםמחירוןמחירון רכבמחירי הדלקמחיריםמחקרמטרומטרו מוטורמטרופוליןמיזוגים ורכישותמיכאל לוימינוי בכיריםמינימיניוואןמיסוימיסוי ירוקמיסיםמיצובישימיצובישי אאוטלנדרמיצובישי אטראז'מיצובישי ספייס סטארמירוץמירי רגבמכון התקניםמכון רישוימכוניותמכוניות היברידיותמכוניות חדשותמכוניות חשמליותמכוניות יוקרהמכוניות משומשותמכוניות סיניותמכוניות קלאסיותמכוניתמכונית אוטונומיתמכונית היברידיתמכונית השנהמכונית חשמליתמכונית יוקרהמכונית מינימכונית מעופפתמכונית משומשתמכונית משפחתיתמכונית ספורטמכונית שיתופיתמכירה פומביתמכירות כלי רכבמכירות רכבמכירות רכב חדשמכירות רכב חדש ישראלמכסמכרזמכשירי תנועהמלחמת סחרממשלהמסמס הבלומס ירוקמס קנייהמסיםמסירותמסירות כלי רכבמסירות רכבמסירות רכב חדשמסירת מכוניותמערכות בטיחותמצלמות מהירותמרב מיכאלימרצדסמשאיותמשאיתמשה כחלוןמשומשותמשומשתמשטרהמשטרת התנועהמשטרת ישראלמשרד האוצרמשרד האנרגיהמשרד האנרגיה והמיםמשרד הביטחוןמשרד המשפטיםמשרד הרישוימשרד התחבורהנגיף הקורונהנהגיםנהיגהנהיגה מונעתניסאןניסאן אלטימהניסאן ג'וקניסאן ליףניסאן מקסימהניסאן סנטרהניסאן קשקאיניסוינכיםנמל אשדודנסיעות שיתופיותנפטנתנתבנתיב פלוסנתיב תחבורה ציבוריתנתיבי איילוןנתיבי ישראלנתיבי תחבורה ציבוריתססאן יאנגסאנגיונגסאנגיונג רקסטוןסבסודסובארוסובארו אאוטבקסובארו אימפרזהסובארו פורסטרסוזוקיסוזוקי איגניססוזוקי ג'ימניסוזוקי ויטרהסוזוקי סוויפטסוזוקי קרוסאוברסוללותסולרסטארט אפסטארט-אפסטטיסטיקהסיאטסיאט איביזהסיאט ארונהסיאט לאוןסיטרואןסיטרואן ברלינגוסייברסיןסלקוםסמלסמלתספורטספורט מוטוריסקודהסקודה אוקטביהסקודה אניאקסקודה סופרבסקודה סקאלהסקודה פאביהסקודה קאמיקסקודה קארוקסקודה קודיאקעעבירות תנועהעובדי מדינהעומסי תנועהעופר אבנירעיריית תל אביבעליבאבאעליית מחיריםעמדות טעינהעמדת טעינהענף הרכבערדפוינטרפולקסווגןפולקסווגן גולףפולקסווגן טוארגפולקסווגן טיגואןפולקסווגן טרנספורטרפולקסווגן פולופורדפורד פוקוספורשהפיאטפיג'ופיג'ו 308פיג׳ופיז'ופיצוייםפלאג איןפנגופסחפקק תנועהפקקי תנועהפקקיםפראריפרויקט המטרו של גוש דןפשיטת רגלץצ'מפיון מוטורסצהציי רכבצמיגיםצריכת דלקק.ט.מקאדילקקאוואסאקיקבוצת קרסוקופרהקורונהקורוסקורקינטקורקינט חשמליקורקינט שיתופיקורקינטיםקטנועקטנועיםקיהקיה נירוקיה סולקיה סורנטוקיה סידקיה ספורטאז'קיה פיקנטוקיה קרניבלקיה ריוקימקוקל אוטוקנאביסקנוןקנסקנסותקסדהקרוסאוברקריאה לתיקוןקרייזלרקרלוס גוהןקרסוקרסו מוטורסראליראםראשון לציוןרב קורגולציהרוסיהריקולרישוירישיוןרישיון נהיגהרישיון רכברכברכב אוטונומירכב היברידירכב חברהרכב חדשרכב חשמלירכב ירוקרכב כביש שטחרכב משומשרכב משפחתירכב פנאירכב צמודרכב שטחרכב שיתופירכבי יוקרהרכבי שטחרכבים חשמלייםרכבים משומשיםרכבתרכבת ישראלרכישת רכברמי אונגררמת גןרנורנו זואירנו מגאןרנו קדג'אררנו קליאורנו קפצ'וררעננהרפורמהרשויות מקומיותרשות ההגבלים העסקייםרשות המסיםרשות שדות התעופהרשות שוק ההוןרשיון נהיגהשאטליםשבביםשברולטשברולט אקווינוקסשברולט בלייזרשברולט טראוורסשברולט ספארקשבתשווי שימוששוק הרכבשטחשלמה SIXTשלמה סיקסטשמאיםשר התחבורהתתאונהתאונותתאונות דרכיםתאונת דרכיםתביעה ייצוגיתתגמולי ביטוחתחבורהתחבורה חכמהתחבורה ציבוריתתחנות דלקתיקוןתל אביבתל אביב יפותל אופןתל-אביבתל-אופןתערוכת ז'נבהתעשיית הרכבתשתיותתשתיות תחבורהתשתית