בשורת סמוטריץ': מפברואר נוכל לשלם באפליקציה בתחבורה הציבורית

לפני 5 שנים, חודש - 26 נובמבר 2019, כלכליסט
Illustration
Illustration
לדברי שר התחבורה, "במקום 100 תעריפים יהיו 4 תעריפים בלבד. בנוסף, תהיה אופציה שנוכל לדעת איפה בדיוק נמצא האוטובוס, כמה הוא מתעכב ואם יש בו מקום"

"מפברואר 2020 אנו עוברים לתשלום באפליקציה בתחבורה הציבורית", כך הודיע היום (ג') שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' בכנס תחבורה ציבורית בכנסת שיזמו הח"כים אורי מקלב (יהדות התורה) ורם שפע (כחול לבן).

סמוטריץ' הוסיף, כי "במקום 100 תעריפים יהיו 4 בלבד. כיום יש בעיה בצורת התשלומים (הטבעות). אדם שנוסע עשרה ק"מ בתוך הטבעת ישלם פחות מאדם שנוסע חמישה ק"מ מטבעת לטבעת. אנחנו עושים כעת רפורמה בתשלומים כך שיהיו ארבעה תעריפים לכל הארץ. הרבה יותר שוויוני והרבה יותר ברור. שר התחבורה הוסיף: "תהיה אופציה שנוכל לדעת איפה בדיוק נמצא האוטובוס, כמה הוא מתעכב, כמה אנשים יש באוטובוס ואם יש בו מקום".

ח"כ שפע אמר כי "חייבים לשפר קודם כל את מערכת האמון בין הנוסעים למערכת התחבורה. אנשים לא עוזבים את הרכב הפרטי כי הם לא סומכים על קו האוטובוס שיגיע בזמן או שיהיה להם מקום על הרכבת. אנחנו רואים שגם הוזלה של התעריפים לא מעבירה נוסעים מהרכבים הפרטיים לתחבורה הציבורית ולכן רק שיפור דרמטי של התחבורה הציבורית יפתור את הבעיה".

ח"כ אורי מקלב הדגיש: "אם עושים הוזלה בתחבורה הציבורית חייבים לשפר את השירות ולהוסיף קווים נוספים. הוזלת המחירים תביא לעלייה בשיעור הנוסעים וללא תגבור קווים שירותי התחבורה הציבורית תקרוס". 

מרב דוד, סמנכ"לית לובי 99 שנכחה אף היא בדיון, מסרה כי "הרפורמה בתעריפים היא חיובית, כמו כל מהלך שיהפוך את השימוש בתחבורה הציבורית לנוח יותר. עם זאת, בתקופה בה הממשלה תעבוד ללא תקציב מאושר ומהלכים גדולים של הקמת תשתיות תחבורה לא יקודמו, צריך להתרכז בשיפור משמעותי במערך האוטובוסים שדורש פחות כסף אך חיוני לטיפול במשבר הפקקים - סימון נתיבי תחבורה ציבורית, פתרון בעיית הרכש של 2,000 אוטובוסים חסרים ותוספת לתדירות נסיעות הקיימים. משמח מאוד לראות כי בחודשים האחרונים משרד התחבורה עושה מהלכים בכיוון הזה, לטובת תחבורה באוטובוסים".

Support Ukraine