עזיבת בכירים בקל אוטו במסגרת האיחוד עם קרסו

לפני 3 שנים, 10 חודשים - 3 יוני 2020, כלכליסט
עזיבת בכירים בקל אוטו במסגרת האיחוד עם קרסו
מנכ"ל קל אוטו, אבי צור, הכריז על מינוי הנהלה משותפת יחד עם קבוצת קרסו; במסגרת המהלך יעזבו בכירים בקל אוטו כמו סמנכ"לי הכספים, המימון והנכסים, וכן מנהלת הרכש; במקביל תאוחד פעולת חטיבת התפעול של שתי החברות

תהליך האיחוד בין חברת קל אוטו ובין פסיפיק, זרוע הליסינג של קבוצת קרסו, החל באופן רשמי, תוך קיצוצי כוח אדם, כך עולה מתוכנו של מכתב שנשלח מהנהלת קל אוטו. העסקה למכירת קל אוטו לקרסו נסגרה סופית בחודש שעבר, ובמסגרתה כיסתה קבוצת קרסו את חובותיה של החברה הנרכשת, בהיקף של כ-1.4 מיליארד שקל. 

על פי לשון המכתב שנשלח מהנהלת החברה, השבוע הכריז מנכ"ל קל אוטו אבי צור על מינוי הנהלה משותפת שתנהל את פסיפיק ואת קל אוטו. במסגרת זו יעזבו את קבוצת קל אוטו מספר אנשי מפתח: אייל גונן, סמנכ"ל הכספים; רוני סאיג, סמנכ"ל המימון; עמיר סבג, סמנכ"ל הנכסים; אלדר קורן; ולנה ברוזנל, מנהלת רכש הרכבים. במקביל תאוחד פעולת חטיבת התפעול של שתי החברות. חטיבת השירות של קל אוטו תעבור לנהל גם את סניפי ההשכרה של ליס פור יו, חברת הליסינג של קבוצת קרסו, וגם את מוקדי השירות. 

לדברי גורמים בענף הרכב, בדומה לחברות ליסינג נוספות, קל אוטו תחת הנהלת צור נחשבת כעת לחברה "רזה" ויחסית דלה בנכסים ועובדים, מה שיקל על הטמעת חטיבותיה העסקיות של החברה לתוך פעילות קבוצת קרסו.

יוזכר כי רנו ניסאן העולמית, שקרסו היא נציגתה בישראל, עוברת בימים אלה גם היא רה אורגניזציה משמעותית הכוללת בין היתר הכרזות של ניסאן על התמקדות בשווקים גלובאליים כדוגמת ארה"ב ויפן, והפחתה משמעותית של נוכחות באירופה. מדובר במהלך הצפוי להשפיע על פעילותה של קבוצת קרסו בעתיד.

Support Ukraine