מכרז הליסינג של רשות הטבע והגנים: הרבה דיזל, מעט דגמים היברידיים

לפני 3 שנים, 5 חודשים - 16 נובמבר 2020, כלכליסט
מכרז הליסינג של רשות הטבע והגנים: הרבה דיזל, מעט דגמים היברידיים
מתוך 14 דגמים אשר בהם מיועדים לנסוע 150 בעלי תפקידים ברשות הטבע והגנים – רק שניים הם היברידיים. חלק מן הדגמים מצויידים במנועי דיזל, זאת למרות שיש להם גם מקבילים היברידיים בשוק

מכרז הליסינג החדש של רשות הטבע והגנים כולל שני דגמים היברידיים בלבד ולא מעט דגמי דיזל, שנחשבים למזהמים יותר. ממסמכי המכרז אשר הגיעו לידי "כלכליסט" עולה כי מבין 14 דגמים אשר בהם מיועדים לנסוע 150 בעלי תפקידים ברשות הטבע והגנים – רק שניים הם היברידיים. יתרה מזאת, חלק מן הדגמים מצויידים במנועי דיזל, זאת למרות שיש להם גם מקבילים היברידיים בשוק. עובדי רשות הטבע והגנים יוכלו לבחור באחת משתי מכוניות היברידיות - טויוטה יאריס או הונדה ג'אז.

עובדים של רשות הטבע והגנים שיחפצו במכונית משפחתית יוכלו לבחור בין רנו גראנד קופה דיזל ובין סקודה אוקטביה 1.5 טורבו. מכוניות כדוגמת טויוטה קורולה ההיברידית או יונדאי איוניק ההיברידית אינן מופיעות במכרז. בין הדגמים אשר מוצעים לעובדי רשות הטבע והגנים נמצא גם דאצ'יה דאסטר דיזל הן בגרסת 2X4 והן בגרסת 4X4 וגם סובארו פורסטר. יש לציין כי במכרז ניכרת העדפה לדגמים נוספים של קונצרן רנו. כך יכולים העובדים לבחור גם ברנו קליאו וברנו קנגו.

רשות הטבע והגנים מסרה בתגובה: רשות הטבע והגנים עוסקת במגוון רחב של תחומים בנושאי שמירת טבע, מורשת וטיילות בכל הארץ מצפון ועד דרום, מסביב לשעון וגם בתנאי שטח מורכבים בכל מזג אוויר. הרכבים נועדו לשרת את עובדי הרשות במגוון משימות אלה.במכרז רכבי הליסינג הוגדרו רכבים שעונים באופן מיטבי, לאחר ניסיון ובחינה מעמיקה, על מכלול השיקולים בהם התאמה לאופי העבודה, ביצועים ורמת העבירות הנדרשת בשטח, רמת זיהום, צריכת דלק ועלויות. רשימת רכבים זו נבחנת מעת לעת בהתאם לקריטריונים ולהיצע הקיים בשוק. יצוין כי רובם של הרכבים מיובאים מאירופה עם תקני הזיהום המחמירים ביותר והחל משנת 2021 אף יהיה להם תקן מחמיר עוד יותר.כך גם בהתייחס לרכב הדאסטר, שיחידות ספורות ממנו צפויות להשתלב בצי הרכבים הכולל".

Support Ukraine