חברות האוטו-טק הישראליות מחממות מנועים לקראת מיזוגי ה-SPAC המתקרבים לשווי מצרפי שנושק ל-5 מיליארד דולר

לפני שנתיים, 9 חודשים - 16 יולי 2021, גלובס
חברות האוטו-טק הישראליות מחממות מנועים לקראת מיזוגי ה-SPAC המתקרבים לשווי מצרפי שנושק ל-5 מיליארד דולר
אוטונומו מודיעה על הסכם עם מרצדס, ARBE מגישה ל-SEC טפסי טרום הנפקה ו-REE חותמת על הסכם לייצור מסחריות חלוקה חשמליות בארה"ב

זירת ה-SPAC בארצות הברית ממשיכה לרתוח ומספר חברות אוטו-טק ישראליות, שניצבות לפני הנפקה באמצעות מיזוג בוול-סטריט, מחממות מנועים לקראת השלמת המהלך בשבועות ובחודשים הקרובים.

אתמול (ג') הודיעה מפתחת הפלטפורמה לכריה ומיסחור של נתוני רכב OTONOMO על חתימת הסכם שיתוף פעולה עם חטיבת שירותי הקישוריות של יצרנית רכב היוקרה מרצדס בנץ. על פי ההסכם, תספק אוטונומו את נתוני הרכב מרכבי מרצדס בנץ, שנעים ב-25 מדינות, לחברות ניהול ציים ומפעילות ציים שמשתמשות בכלי הרכב של מרצדס דוגמת חברות שליחויות, חברות השכרה. אוטונומו תאפשר להם נגישות מיידית לנתוני הרכב.

מדובר בהרחבה של שיתוף פעולה בן מספר שנים בין אוטונומו לדיימלר. אוטונומו נמצאת כיום בישורת האחרונה לקראת מיזוג ספאק שעליו הודיעה בפברואר השנה. על פי ההודעה המקורית, החברה מתכוונת לגייס 280 מיליון דולר במסגרת הנפקה לפי שווי של 1.4 מיליארד דולר.

יצוין כי תחום מסחור המידע מכלי רכב בו פועלת החברה צפוי לקבל תאוצה משמעותית בשנה הבאה לאור הרגולציה שמתגבשת כיום באיחוד האירופאי במטרה להסדיר את הנגישות, הפרטיות והבעלות על נתוני הרכב שמופקים ונאגרים בצורה אלקטרונית. ממשלת גרמניה כבר קיבלה החלטה לאמץ את הרגולציה ויצרניות רכב רבות צפויות לבצע מהלכים בנושא בשנה הקרובה. בשנה שעברה נמסר כי לאוטונומו יש חוזים ישירים עם שבעה יצרני רכב והיא מפיקה וממסחרת נתונים מלמעלה מ-20 מיליון כלי רכב.

גם ARBE ROBOTICS בדרך לספאק

עוד חברה שנמצאת בישורת האחרונה לקראת ספאק היא ARBE ROBOTICS, שפיתחה מערכת רדאר בארבעה ממדים על צ'יפ עבור כלי רכב בעלי רמת אוטונומיה גבוהה. בתחילת החודש הודיעה החברה כי הגישה לרשות האמריקנית לניירות ערך טופס F-4, שנחשב לשלב האחרון לפני הנפקה. החברה מתכוונת להתמזג עם החברה הייעודית Industrial Tech Acquisitions (ITAC) לפי שווי של כ-722 מיליון דולר אחרי הכסף (כ-572 מיליון לפני הכסף) לפי הודעת החברה מחודש מרץ.  ההערכות הן שההנפקה תתבצע עוד ברבעון הקרוב. 

ואילו REE AUTOMOTIVE, שפיתחה פלטפורמה מודולרית מתקדמת לכלי רכב חשמליים, הודיעה אתמול כי חתמה על הסכם לשיתוף פעולה עם יצרנית המרכבים JB Poindexter & Co מארה"ב כדי לפתח עבורה כלי רכב מסחריים חשמליים שישווקו תחת הלוגו "מונעים על ידי REE". זאת במטרה לעבור לייצור סדרתי מלא של כלי הרכב בארה"ב.

בשלב הראשון צפויה להיות מושקת מסחרית חלוקה בעלת רצפה נמוכה עבור שוק "המייל האחרון" של חברות השליחויות בארה"ב, שבו השותפה האמריקנית היא אחת המובילות. שתי החברות יפתחו אבות טיפוס של כלי הרכב המשותף ברבעון הראשון של 2022 במטרה לעבור לייצור סדרתי ב-2024. חברת REE מתכוונת לפתוח בארצות הברית ברבעון הרביעי של השנה מרכז אינטגרציה לגלגלים משולבי המנועי שפיתחה.

REE נמצאת כיום בתהליך לסגירת מיזוג עם חברת הספאק האמריקנית 10X Capital Venture Acquisition Corp לפי שווי של כ-3.1 מיליארד דולר, שבמסגרתו תקבל החברה כ-500 מיליון דולר במזומן.

Support Ukraine