ישראל כ"ץ: "אפעל להוריד באופן דרסטי את המיסוי על הרכב, ולעודד שימוש בתחבורה ציבורית"

לפני 6 שנים, 5 חודשים - 21 נובמבר 2017, Walla!
ישראל כ"ץ: "אפעל להוריד באופן דרסטי את המיסוי על הרכב, ולעודד שימוש בתחבורה ציבורית"
את הדברים אמר השר כ"ץ במסגרת ועידת הרכב. כן תקף את המתנגדים להתקנת מערכות בטיחות. "זה לא יעזור לכם"

שר התחבורה ישראל כ"ץ אמר היום (שלישי) כי ימשיך לנסות להוזיל את מחירי המכוניות בישראל. "הרכב הפך לפרה החולבת של מדינת ישראל והקופה הציבורית התמכרה להכנסות מענף הרכב. ככל שהדבר יהיה תלוי בי בעתיד, אפעל להוריד באופן דרסטי את המיסוי על הרכב, ולעודד שימוש בתחבורה ציבורית ובאמצעים אחרים, בעיקר בשעות העומס, כפי שמקובל בעולם".

במסגרת הדברים שנשא בועידת הרכב שהתקיימה היום באירפורט-סיטי, הוסיף עוד כי בימים אלו משלימים את הסידורים האחרונים שנכללים ב'חוק שירותי הרכב', שמטרתו להפחית את עלויות החלפים ולהרחיב את ענף הייבוא המקביל, במטרה ליצור תחרות גדולה יותר.

השר כץ התייחס בין דבריו גם לביקורת שמופנית כלפיו וכנגד משרדו בגן החיוב בהתקנת מערכות התרעה במכוניות (כיום מציעות מערכת זו 3 ספקיות שונות בישראל). לדבריו, כל המחקרים בעולם הוכיחו חד משמעית את יעילותן, אולם בישראל מנהלים נגדו קמפיין שנועד לסכל את המהלך.

"תחסכו את הכסף שלכם - זה לא יעזור לכם! לא כתבות מוזמנות, וגם לא פניות פיקטיביות למבקר המדינה. תפקידי לקבל את ההחלטות הנכונות ולבצע אותן לטובת אזרחי מדינת ישראל." כך אמר שר התחבורה.

עוד הגיב השר לסוגיות הקשורות בהתפתחותה האיטית של התחבורה הציבורית בישראל: "למרות הקמפיין נגד הרפורמה ברכבת ישראל - היום חברת הרכבת שינתה פניה לחלוטין. למרות ההתנגדות לפתיחת ישראל לתחרות ולפעילות של חברות זרות, מהמובילות בעולם בתחום התשתיות, היום מדינת ישראל מרושתת ומתחברת לאורכה ולרוחבה ברשת כבישים, רכבות, מחלפים, רכבות קלות, שדות תעופה והחברות הישראליות עובדות מעל ומעבר".

Support Ukraine