המחסור העולמי במכוניות חדשות פוגע בשווקים רבים, אך לפעמים דווקא שוקי הבית של יצרני הרכב - השווקים שבהם מפעלי הבית של היצרנים ממוקמים - הם אלה שנפגעים באופן הניכר ביותר.
כך בעוד בישראל לקוחות של יונדאי נאלצים להמתין מעל לחצי שנה לדגמים מסוימים, לדוגמה איוניק 5, לקוחות בקוריאה נאלצים להמתין מעל לשנתיים למכונית חדשה. לפי פרסומים בדרום קוריאה, דווקא לקוחות מקומיים של קונצרן יונדאי-קיה נדרשים להמתין במקרים מסוימים עד 30 חודשים, כלומר שנתיים וחצי, להגעת מכוניתם החדשה.
לפי הפרסומים בדרום קוריאה, הלקוחות טוענים שיצרני הרכב הקוריאנים מעניקים עדיפות לשווקים הבינלאומיים, מפני שבשווקים אלה היצרניות הקוריאניות נהנות מרווחים גבוהים יותר מן השוק המקומי - גם בגלל הביקוש העולמי למכוניות וגם בגלל שערי מטבע שפועלים לרעת השוק המקומי, המשלם בוון קוריאני.
לפי נתונים שמתפרסמים בדרום קוריאה, בשנת 2021 עמד זמן ההמתנה למכונית חדשה מתוצרת יונדאי-קיה על 11 חודשים, אך בשנת 2022 זינק משך ההמתנה ל-30 חודשים, כלומר לקוחות קוריאנים שיזמינו כעת מכונית חדשה מתוצרת מקומית יזכו לקרוע את הניילונים רק במהלך שנת 2024.