יצרנית הרכב הנמכרת ביותר בארץ משקיעה בסטארט אפ ישראלי: יונדאי הקוריאנית הובילה סבב גיוס בסך 10 מיליון דולר בגאוזי, שפתיחה שמשה חכמה המתכהה חשמלית. בסבב השתתפו גם אייברי דניסון ו-Blue Red Partner VC מסינגפור.
משבר הקורונה לא עוצר את ההשקעות בתעשיית האוטו טק. הטכנולוגיה של גאוזי מאפשרת שליטה אקטיבית ומבוקרת בדרגת התאורה ברכב, תוך החשכת או הבהרת השמשות, בלחיצת כפתור ותוך העברת זרם חשמלי בסרטים דקיקים בתוך השמשה, שיכולה להיות מורכבת מזכוכית או מחומרים פלסטיים. השמשה החכמה יכולה לשמש כחלון שמש ברכב, כאשר האפשרות להכהות אותה חשמלית יכולה לחסוך את המנגנון החשמלי וגוזר המקום המשמש כיום לפתיחה ולסגירה של סאנרוף.
כאשר היא מותקנת בשמשות הקדמיות, האחוריות וחלונות הצד, משמשת הזכוכית של גאוזי להחשכת השמשה לטובת הצללת המושבים עבור ילדים ישנים, לחיזוק הפרטיות, או להקרנת פרסומות ומידע החוצה, למשל סימן של משולש אזהרה לרכב תקוע, במקום משולש פיזי שיוצב ליד הרכב ועלול להיעלם, או לבלוט פחות.
אוזי הוקמה ב-2009 ומעסיקה כיום 110 עובדים. החברה גייסה 40 מיליון דולר, ונמצאת כיום בגיוס של 25 מיליון דולר, ש-10 מיליון הדולר שבגיוסם השתתפה יונדאי נכללים בהם. יונדאי היא יצרנית הרכב הראשונה שמשקיעה בגאוזי, כאשר מרצדס הייתה יצרנית הרכב הראשונה שהכריזה שתשתמש בטכנולוגיה שלה. לחברה פסי ייצור בתל אביב ובשטוטגרט, כאשר האחרון מיועד לשרת את תעשיית הרכב הגרמנית. 11 יצרני רכב כבר נמצאים בהליכי שילוב השמשות שלה בדגמים עתידיים שלהם, שהראשון שבהם צפוי להיכנס לייצור סדרתי בסוף 2021.
"השימוש הראשון בטכנולוגיה שלנו יהיה בחלונות שמש ברכב", אומר אייל פסו, מנכ"ל גאוזי. "יש יצרנים שיציעו סאנרוף רק עם הטכנולוגיה שלנו, ויש מי שיציעו גם את הדגם המסורתי וגם את שלנו כתוספת יקרה ויוקרתית יותר. הקורונה לא מעכבת השקעות וגם לא משנה כל כך מהר את התוכניות של יצרני הרכב, שעובדים במחזורים של כמה שנים, כך שהחלטות לגבי המפרטים של המכוניות שיושקו בשנים הבאות כבר התקבלו".
כמו במקרה של ספקים קטנים אחרים בתעשיית הרכב, גם את השמשות של גאוזי ירכזשו יצרני הרכב באמצעות הספקים הבכירים, כמו קונטיננטל, בוש ואחרים.
במקביל מייצרת גאוזי שמשות חכמות גם לבניינים, ושמשות שלה הותקנו בבניין החדש והחכם של אינטל בפתח תקווה ובבית החולים לילדים דנה באיכילוב. הטכנולוגיה שלה מסננת עד 99.5% מהאור, כולל אינפרא אדום ואולטרה סגול, וכך גם מסייעת לשמור על הטמפרטורה במכוניות או בבניינים. במקרה של שימוש בה ברכב חשמלי, היא מקטינה את השימוש באנרגיה לקירור ולחימום, ויכולה לסייע בהארכת טווח הנסיעה של הרכב.
עבור יונדאי מדובר בהשקעה הרביעית המשמעותית בתעשיית האוטו טק הישראלית בשנים האחרונות. החברה, שמחזיקה גם בקיה, השקיעה כמה מיליוני דולרים ב-MDGo, שפיתחה פלטפורמה שמנתחת בזמן אמת את חומרת הפציעה של נוסעי רכב בתאונות דרכים ומעבירה את המידע לכוחות הצלה ורפואה, וב-Kardome המפתחת טכנולוגיות לשיפור הזיהוי הקולי ברכב, כדי לאפשר שימוש נרחב יותר בפקודות קוליות. יונדאי השקיעה גם בסטארט אפ הבינה המלאכותית allegro.ai. יונדאי מפעילה בתל אביב מרכז חדשנות והשקעות.
חדשות קשורות