יונדאי וקיה לקראת ריקול גדול לדגמים החשמליים שלהן

לפני חודש - 26 מרץ 2024, Walla!
יונדאי וקיה לקראת ריקול גדול לדגמים החשמליים שלהן
קונצרן הרכב הקוריאני יקרא למוסך מאות אלפי מכוניות בגלל תקלה במערכת ניהול האנרגיה. באילו דגמים מדובר ומה השתבש?

כבר כמה חודשים שבעלי דגמי יונדאי וקיה חשמליים מדווחים על תקלות משמעותיות בכמה מהדגמים הבולטים כיום בשוק, שמבוססים כולם על אותה פלטפורמה, המכונה E-MGP: יונדאי איוניק 5 ו-6, ג'נסיס GV60 וקיה EV6.

על פי הדיווחים של לקוחות בארה"ב, ארעו מקרים בהם הרכב חווה אובדן כוח מוחלט תוך כדי נסיעה, בעיות בטעינה ועוד. הרשות לבטיחות בדרכים המהירות במשרד התחבורה האמריקאי ה-NHTSA, כבר פתחה בחקירה.

בחלק מהמקרים נדרש עדכון תוכנה שפתר את התקלה במערכת, אולם בחלק גדול מהמקרים נדרשה החלפה של רכיב קריטי במערכת החשמלית של הרכב, יחידת ה-ICCU.

ICCU הינה יחידה האחראית על ניהול האנרגיה של הרכב החשמלי, לרבות ניהול ושליטה על האנרגיה בסוללות הרכב. אם מתרחשת תקלה ביחידה, ייתכן שהרכב לא יניע או ידומם תוך כדי נסיעה, הסוללה תתרוקן, או שלא ניתן יהיה לטעון את הסוללה כמקובל. הדיווחים השונים ברשתות החברתיות עולים בשווקים שונים, גם בדרום קוריאה, במערב וגם אצלנו.

בישראל נרשמו כבר מקרים ראשונים בהם נדרשה החלפת ה-ICCU במספר כלי רכב, אולם אין לנו במועד זה נתונים רשמיים מיבואניות יונדאי וקיה על היקף התקלות. בארץ נוסעות כבר כ-6,500 מכוניות מארבעת הדגמים.

בתקשורת בדרום קוריאה מדווחים כי יונדאי וקיה עומדות להוציא ריקול במדינה לכ 170 אלף כלי רכב, ועוד כ-500 אלף כלי רכב מהדגמים הרלוונטיים ששווקו באירופה וצפון אמריקה. על פי הדיווחים הוא יוכרז בשבוע הקרוב.

על מנת שהריקול יופעל גם בישראל, צריכות שתי היבואניות כלמוביל (יונדאי וג'נסיס) וטלקאר (קיה) לקבל הנחיה מפורשת מהיצרנית, והבטחה לזמינות של יחידות ICCU חדשות תחליפות להתקנה.

לקוח איוניק 5 ישראלי שנתקל בתקלה, סיפר לוואלה רכב: "האוטו הפסיק פתאום להיטען בעמדת הטעינה הביתית, וגם לא בעמדת AC ציבורית. לעומת זאת, בעמדת טעינה ציבורית מהירה DC הרכב נטען כרגיל לרבות חיווי מתאים בלוח המחוונים, דבר שלא קרה בעת החיבור לעמדות הטעינה האיטיות. הרכב נלקח למרכז שירות של יונדאי שם הוחלף רכיב ה ICCU במסגרת האחריות".

תגובת היבואניות תובא מיד עם קבלתה במערכת וואלה רכב.

Support Ukraine