חיפה: פיילוט של כ-200 רכבים שיתופיים בדגש על רכב חשמלי

לפני 7 שנים, 9 חודשים - 24 יוני 2016, Walla!
חיפה: פיילוט של כ-200 רכבים שיתופיים בדגש על רכב חשמלי
כלי הרכב בניסוי התחבורה יסופקו על ידי car2go וחברת החשמל תקים את נקודות הטעינה בחודשים הקרובים

עיריית חיפה, בשיתוף עם איגוד ערים חיפה והמשרד לאיכות הסביבה, החלה לקדם ביישום תכנית "פיילוט" לרכב שיתופי בעיר ובסביבותיה. התוכנית כוללת בין השאר שירות השכרת רכבים חשמליים בתעריף שעתי, שיועמדו לרשות הציבור במוקדים שונים בעיר. כחלק מההסכם חתמה עיריית חיפה חתמה עם חברת car2go הסכם להפעלת שירות השכרת רכבים חשמליים והפעלתו בעיר. מודל השירות שנבחר יאפשר למשתמשים ברכבים לאסוף אותו בנקודה אחת ולהחזירו בכל אחת מעמדות ההטענה הפזורות בעיר. בימים הקרובים יפגשו נציגי החברה עם הצוות המקצועי של העירייה הכולל מהנדסים ואנשי תפעול במטרה להכין מפה של תחנות הטענה לרכבים ברחבי העיר.

מקורות בענף הרכב אמרו ל"גלובס" כי בשלב הראשון מתכוונת car2go לרכוש או להחכיר לצורך הפרויקט "הצפוני" צי שכולל כ-120 מכוניות חשמליות לגמרי ו-80 היברידיות, עם אפשרות להרחבת מספר המכוניות החשמליות בכפוף למחיר.

החשמליות ייטענו נוסף כ-120 נקודות טעינה, שתקים חברת החשמל במוקדים אסטרטגיים, וכל אחת מהן תוכל לטעון 2 מכוניות בו זמנית. קאר2גו צפויה להתחיל בהצטיידות המעשית לקראת סוף השנה.

תושבי העיר אשר יהיו מנויים לשירות יוכלו באמצעות כרטיס אשראי, שיונפק להם במיוחד, לעשות שימוש ברכבים בכל עת וללא הגבלה על פי תעריף שעתי שטרם נקבע. עלותו של הפרויקט מוערכת בכ-10 מיליון שקל.

יצוין כי הפרויקט בחיפה מקדים למעשה את הפרויקט המקביל של עיריית תל אביב, עליו הוכרז לאחרונה, והוא יהיה הראשון בארץ, שבו כבר התקבלה החלטה ברורה לעשות שימוש נרחב בכלי רכב חשמליים "נטו". עם זאת, כרגע עדיין לא ברור אילו מכוניות חשמליות יוצעו לספקים ובאילו מחירים. נכון לרגע זה לא מיובאת לישראל באופן סדיר ולו גם מכונית חשמלית אחת.

Support Ukraine