ג'ילי השיקה את מותג היוקרה החדש 'גלאקסי' לצד 'גיאומטרי' ו'סטאר'

לפני שנה, חודשיים - 1 מרץ 2023, The Car
ג'ילי השיקה את מותג היוקרה החדש 'גלאקסי' לצד 'גיאומטרי' ו'סטאר'
תתכוננו להיות מבולבלים: יצרנית הרכב הסינית משיקה תת-מותג חדש בשם גלקסי, מבטיחה שבעה דגמים חדשים בתוך שנתיים, ומחזירה אל תחת כנפיה את המותג גיאומטרי

יצרנית הרכב הסינית ג'ילי השיקה אתמול (ה') בסין באופן רשמי את תת-המותג החדש 'גלאקסי' עם דגם הראשון שממותג כך – L7 – שהוא קרוסאובר היברידי-נטען בגודל בינוני. במקביל הוצג גם אב הטיפוס המהמם גלאקסי 'לייט' אשר מדמה מכונית קופה חשמלית-טהורה עתידית ששואבת השראה מפורשה.

L7, שמחירו בסין מתחיל בכ-29,000 דולר, הוא קרוסאובר קומפקטי באורך של 470 סנטימטרים אשר בנוי על בסיס גלגלים קצר יחסית של 278.5 סנטימטרים בלבד. רוחבו נדיב – 190.5 סנטימטרים, וגובהו 168.5 סנטימטרים. הוא ישווק בגרסה בסיסית עם הספק משותף (מנוע בעירה וחשמלי) של 385 כוחות סוס ובגרסת ביצועים שתספק 655 כוחות סוס. אנשי ג'ילי מבטיחים שמערכת ההנעה של הדגמים ההיברידים, שאותה הם מכנים 'NordThor Hybrid 8848' (נורד-ת'ור לקוח מן התרבות הסקנדינבית אבל 8,848 הוא גובה השיא שדל הר אוורסט) – משיגה יעילות טרמית של 44.26% וזה, לדבריהם, עושה אותה ליעילה ביותר מבין כל מקביליה בסין.

נתוני התאוצה הרשמיים של L7 הם 6.9 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש, וההבטחה היא לתצרוכת דלק משופרת בכ-15% (לא ברור ביחס למה) של 19.23 קילומטרים לליטר אחרי טעינה מלאה של הסוללה.

על אף שג'ילי משיקה מותג חדש נוסף היא למעשה עושה סדר במגוון הרחב של דגמים שהיא משווקת ברחבי סין, ומבצעת מהלך דומה לזה שביצעה BYD בתחילת השנה הנוכחית. תת-המותג גלאקסי, שקיבל כמובן לוגו עצמאי משלו, ממוקד בפלח שוק הפרימיום של "רכבי אנרגיה חדשה" – כלומר היברידים-נטענים שימותגו תחת סדרה "L" וחשמליים טהורים שימותגו תחת סדרה "E".

לא מיותר להזכיר את הדמיון בין "גלאקסיה" לבין שמו הסיני של מותג הפרימיום החדש של BYD – 'יאנגוואנג', שמשמעותו המילולית היא "לחפש למעלה".

אנשי ג'ילי לא אמרו באופן רשמי אם הם מתכוונים לייצא את תת-המותג גלאקסי אל מחוץ לסין אבל זה אולי נפלט להם בלי כוונה: בין השאר הם אומרים ששיטת אבטחת הנתונים האישיים במערכות המידע של הרכב "עומדת בתקני הפרטיות הגבוהים ביותר, כולל GDPR האירופאי" – וזה עשוי לרמז על כך שהם מציצים לכיוון שלנו. בינתיים, בסין, לאחר תקופה שבה תת-המותג 'גיאומטרי' (תת המותג היחיד שג'ילי מייצאת כרגע לישראל) שווק שם באופן נפרד מג'ילי, הוא מוחזר כעת במסגרת הארגון-מחדש אל תחת כנפיה של ג'ילי עצמה שם הוא יימצא לצד תת-המותג 'סטאר'. כל זאת במטרה לבדל ולהפריד את כל הדגמים לשלוש משפחות דגמים שמכוונות לשלושה קהלים מפולחים.

במהלך השנתיים הקרובות מתכוונים אנשי ג'ילי להשיק ארבעה דגמים היברידים-נטענים ושלושה דגמים חשמליים טהורים תחת המותג גלאקסי. הדגמים ההיברידים-נטענים ייבנו על פלטפורמת E-CMA אשר פותחה על-ידי וולוו במימון של ג'ילי ואשר משמשת שלושה דגמים של ג'ילי בסין כמו גם את וולוו XC40 ו-C40, 'פולסטאר 2' ואת לינק אנד קו 01 עד 05.

הדגמים החשמליים ייבנו על הפלטפורמה החשמלית טהורה SEA שגם היא פותחה על-ידי וולוו וזאת כבר מהווה בסיס ל'זיקר' 001 ו-009, 'סמארט #1' ומספר דגמים נוספים של לוטוס ומותגים נוספים שיושקו השנה ובעתיד הקרוב.

הדגם הסדרתי הבא שיושק תחת המותג גלאקסי יהיה מכונית סדאן היברידית-נטענת שמבוססת על L7, תיקרא L8 ותושק ברבעון השלישי השנה.

אב הטיפוס 'לייט', שהוצג אמש, מדמה כאמור מכונית קופה חשמלית שתושק עד לסוף השנה הנוכחית, ואם אתם מזהים בו קווים שמזכירים קצת את פורשה 'טייקאן' כנראה שאתם לא לבד. אגב, אם המכונית הסדרתית תכיל את הטכנולוגיה שכלולה באב-הטיפוס יהיו לה מערכות חישה מתקדמות שכוללות רדארים וליידארים, ואפילו מקלטי לוויינים שיקלטו תשדורות ושירותי תוכן מן הרשת החדשה של 72 לוויינים שג'ילי פורשת בחלל במהלך השנתיים הקרובות, כלומר עד למועד ההשקה של כל שבעת הדגמים החדשים. היתרונות של חיבור ייחודי זה כוללים, לדברי ג'ילי, כיסוי כלל עולמי ושירותי ניווט ברמת דיוק גבוהה במיוחד, כמו גם מיפוי דיגיטלי מדויק שיאפשר בעתיד פונקציונליות של נהיגה חכמה.

רעיון חביב (אך לאו דווקא מקורי) שקיים במכונית התצוגה ולא צפוי להגיע לייצור סדרתי הוא פתח ליציאת ונחיתת רחפן בחלק האחורי של הרכב.

אנשי ג'ילי מדגישים שהמיקוד של המותג גלאקסי הוא בבטיחות ובטווח הנסיעה, וכשמדובר בבטיחות מדובר גם במערכת שנועדה להגביר את בטיחות הסוללות. לצורך הזה היא כוללת – כך טוענים אנשי היצרנית – שמונה שכבות הגנה. לטענתם, מערכת זאת מציעה "ביצועים מובילים" בתחום ההגנה מפני פגיעות ישירות בסוללה בעת תאונה, ו"על הדרך" זה גם מאריך את חיי הסוללה ב-20%.

בסיכום השנה שעברה נמכרו תחת המותג ג'ילי 1.43 מיליון כלי רכב, מהם 262,253 כלי רכב חשמליים טהורים ו-66,474 רכבים היברידיים נטענים. כל השאר היו כלי רכב עם מנועי בעירה בלבד.

Support Ukraine