הזיכיון על שיווק מכוניות אופל בישראל עובר ללובינסקי של משפחת מנור

לפני 5 שנים, 3 חודשים - 21 ינואר 2019, כלכליסט
הזיכיון על שיווק מכוניות אופל בישראל עובר ללובינסקי של משפחת מנור
מי שהחזיקה בזיכיון בשמונה השנים האחרונות היא קבוצת שלמה, וכעת הוא עובר ידיים ליבואנית פיג'ו וסיטרואן. העברת הזיכיון עדיין טעונה אישור של הממונה על ההגבלים

זיכיון השיווק של מכוניות אופל בישראל עובר ידיים מקבוצת שלמה לקבוצת לובינסקי, יבואנית פיג'ו וסיטרואן.

קבוצת שלמה, זכיינית חברת ההשכרה סיקסט, קיבלה את הזיכיון על אופל לפני כשמונה שנים, לאחר שזה היה בידי קבוצת umi במשך מעל עשור.

מכירות אופל אמנם עלו בתקופה שהיו תחת הזיכיון של קבוצת שלמה, לאחר שבידי umi הידלדלו למסירות ספורות בחודש, אך עם זאת הן לא התרוממו לקצב המצדיק את החזקת המותג. כיום אופל מהווה חלק מתאגיד psa, חברת האם של פיג'ו וסיטרואן, מה שמקל על הטמעת מערך המכירות והחלפים בקבוצת לובינסקי.

אופל עצמה נוסדה טרם מלחמת העולם השניה. החברה ידעה אינספור גלגולים, כולל רכישה על ידי ג'נרל מוטורס. בעבר ייצרה החברה מספר נרחב של דגמים פופולאריים לשוק הישראלי, כדוגמת הקאדט והאסקונה.

כיום ממוקדת החברה בייצור דגמים משפחתיים כדוגמת האסטרה ורכבי כביש-שטח דוגמת קרוסלנד וגרנדלנד המבוססים על מכלולים של psa, החברה האם של פיג'ו.

יש לציין כי עם העברת זיכיון אופל, התלוי באישור הממונה על ההגבלים, שבה קבוצת שלמה להיות נטולת מותגי רכב ביבוא פעיל, לפחות עד שתחל לייבא באופן מסודר מכוניות מתוצרת byd הסינית שהקבוצה מחזיקה בזיכיון היבוא שלה.

בעבר החזיקה קבוצת שלמה גם בזיכיון היבוא של סקודה, עד שזו, בדומה לאופל, הוטמעה בתוך יצרן גדול יותר (קבוצת פולקסווגן) ועברה לידי צ'מפיון מוטורס.

Support Ukraine