התפשטות יצרני הרכב הגדולים למפעלי יצור חדשים משפיעה על שוק הרכב הישראלי באופן מעניין. ל"כלכליסט" נודע כי קבוצת קרסו, יבואנית רנו, צפויה לייבא השנה לישראל מכוניות רנו מסחריות ממרוקו.
על פי בקשת הייבוא שהגישה קבוצת קרסו למשרד התחבורה, רנו אקספרס תהיה הדגם הראשון של רנו שמגיע לישראל מאפריקה. עד כה יובאו לישראל ממרוקו רק רכבים של דאצ'יה.
על פי רנו העולמית, מפעל רנו בטנג'יר מייצר מדי שנה מעל 70 אלף רנו אקספרס. המפעל נחנך בטנג'יר על ידי מלך מרוקו ב-2012 והוקם שם ספציפית מכיוון שהעיר מוגדרת כאזור סחר חופשי על ידי האיחוד האירופי. כלומר, על מכוניות רנו לא מוטל מכס בכניסה לאירופה - מה שמסביר מדוע מעל 90% מקיבולת הייצור של המפעל מיועדת לייצוא לאירופה.
מרוקו מדורגת כיום כיצרנית הרכב הערבית הגדולה באפריקה. בשנה שעברה יוצרו בה מעל 700 אלף מכוניות, בעיקר במפעלי רנו-ניסאן וסטלאנטיס. עקב השקעתם של יצרני הרכב המערביים, בשנים האחרונות קמה במרוקו תעשיית רכב מקומית עצמאית אשר עוסקת בין היתר גם בייצור רכב חשמלי.
חדשות קשורות