זו יצרנית הרכב הראשונה שעלולה לקרוס בגלל הקורונה

לפני 3 שנים, 11 חודשים - 13 אפריל 2020, כלכליסט
זו יצרנית הרכב הראשונה שעלולה לקרוס בגלל הקורונה
סאנגיונג הדרום-קוריאנית זקוקה ל-400 מיליון דולר למחקר ופיתוח דגמים חדשים. הבעלים ההודית מהינדרה לא צפויה להעביר את הכסף

סאנגיונג הקוריאנית עשויה להיות יצרנית הרכב הראשונה שקורסת בגלל הקורונה - כך עולה מפרסומים בעולם.

סאנגיונג, שנחשבת ליצרנית רכב צעירה והוקמה "רק" ב-1954, עברה שורה של גלגולים לאורך השנים, שכללו רכישה על ידי דייהו - שקרסה בעצמה בשנת 1997. בשנת 2010 רכשה מהינדרה ההודית את סאנגיונג, שזקוקה בימים אלה למימון לצורך כיסוי עלויות מחקר ופיתוח של דגמים עתידיים. היקף עלויות הפיתוח, לפי פרסומים של מהינדרה עצמה, נאמד בכ-423 מיליון דולר, שמהינדרה היתה אמורה להעביר לסאנגיונג.

אלא שלנוכח הטלת הסגר בהודו וההיערכות של יצרני הרכב הגדולים - ומהינדרה ביניהם - לקיצוצי עלויות דרסטיים, מהינדרה אינה צפויה להעמיד את המימון הנדרש לסאנגיונג כדי להמשיך לפתח רכבים. בינתיים, בסוף השבוע הודיעה סאנגיונג שגייסה כ-30 מיליון דולר מקרן שבשליטת מהינדרה, אך ייתכן שסכום זה לא יאפשר ליצרנית הקוריאנית להמשיך ולפעול במתכונתה הנוכחית.

מתמחה ברכבי שטח וכביש-שטח

בניגוד ליצרניות הרכב הגדולות - שרובן מתמחות בהיצע נרחב של דגמי מכוניות - סאנגיונג, שמכוניותיה משווקת גם בישראל, החלה את דרכה כיצרנית של גרסאות מקומיות של דגמים של ג'יפ ועדיין מתמחה בעיקר בייצור רכבי שטח וכביש-שטח. המשמעות היא שהיקף השוק שאליו היא מכוונת מצומצם יחסית. לשם המחשה, בעוד שסאנגיונג מכרה אשתקד באירופה פחות מ-15 אלף מכוניות - טויוטה מכרה באירופה כ-578 אלף מכוניות רק במהלך המחצית הראשונה של 2019.

Support Ukraine