בעיני רבים, פיאט 500 המקורית של שנות השישים נחשבת לפיאט העירונית הראשונה. אבל למעשה, פיאט ייצרה את הדור הראשון של פיאט 500 עוד בשנת 1936 כמכונית עירונית דו-מושבית ומינימליסטית - כזו שעשתה שימוש במנוע זעיר בנפח 0.6 ליטרים שהפיק 13 כוחות סוס והביא את הפיאט הזעירה למהירות מרבית מסעירה של 85 קמ"ש. מחירה של הפיאט הקטנה עם הצגתה היה 9,700 לירות איטלקיות (כלומר פחות מ-20 שקל של היום) והאיטלקים רכשו 520 אלף מכוניות פיאט טופולינו עד שהמכונית האחרונה ירדה מפס הייצור בטורינו ב-1955.
כעת, בפיאט מתכננים גרסה חדשה של הטופולינו שתתבסס על מכונית של יצרנית רכב אחרת - סיטרואן, שהיא חברה-אחות לפיאט בקונצרן סטלאנטיס. המכונית שעל מכלוליה צפויה הפיאט טופולינו החדשה להתבסס היא סיטרואן AMI הקטנה, שהניבה גרסאות מסחריות ואפילו מכונית תצוגה שמיועדת לשטח.
בימים אלה יצרני רכב אירופיים - החל ברנו וכלה בפולקסווגן - "מחיים" לראשונה דגמים היסטוריים ומציגים גרסאות חשמליות חדישות של רכבי עבר. אבל במקרה של פיאט, הטופולינו החדשה לא תהיה דגם הרטרו הראשון של היצרנית. פיאט כבר הציגה את פיאט 500 החשמלית שמשווקת גם בישראל.