האיחוד האירופי פתח בחקירה נגד יצרני הרכב הסיניים: "התמיכה הממשלתית מעוותת את השוק"

לפני 7 חודשים, 3 שבועות - 14 ספטמבר 2023, גלובס
2023 BYD דולפין
2023 BYD דולפין
כבר בשנה שעברה הזהירו בכירי תעשיית הרכב האירופית כי ייאלצו לפטר עובדים כדי להילחם בחדירתן של מכוניות חשמליות סיניות זולות לאירופה בחסות הסכמי סחר. כעת, האיחוד האירופי נוקט צעדים. "איננו מוכנים לקבל עיוות כזה", אמרה נשיאת האיחוד

האיחוד האירופי הודיע היום (ד') כי הוא פותח בחקירה של הסובסידיות הסיניות לרכבים חשמליים. "מחיר מכוניות חשמליות סיניות נמוך באופן מלאכותי בגלל סובסידיות ניכרות מהמדינה, מה שמעוות את השוק שלנו. איננו מוכנים לקבל עיוות כזה מתוך השוק שלנו או מחוצה לו", אמרה נשיאת האיחוד האירופי, אורסולה פון דר ליין. 

כיום, על מכוניות סיניות חשמלית שמיוצאות לאירופה לא מוטל ברוב המדינות מס קנייה. לעומת זאת, כאשר מכוניות אירופיות מיוצאות לסין, מוטל עליהן מס בגובה 15%-20%. מבחינת יצרני הרכב האירופיים, היצרניות הסיניות מהוות איום במגרש הביתי שלהם בשל יכולתן למכור בזול כשהן מוגנות מפני מס קנייה מאחר שהמכוניות שלהן חשמליות.

סביר להניח שהאירוע ש"העיר" את יצרני הרכב האירופיים ואת האיחוד האירופי הוא תערוכת הרכב במינכן שנסגרה לאחרונה. בתערוכה הובהרו ממדיה של החדירה הסינית העתידית לשוק הרכב האירופי והיקף הנזק הצפוי ליצרני הרכב האירופיים הוותיקים, שאינם מסוגלים לייצר כנראה היקף מכירות דומה בסין.

בשנה שעברה הזהירו בכירי תעשיית הרכב האירופית את האיחוד כי ייאלצו לפטר עובדים כדי להילחם בחדירתן של מכוניות חשמליות סיניות זולות לאירופה בחסות הסכמי סחר. "עלינו לדרוש מהאיחוד האירופי לקבוע מכסים ומסים על מכוניות סיניות כפי שאנחנו צריכים לשלם על מכוניות אירופיות שנמכרות בסין", אמר אז מנכ"ל סטלאנטיס, קרלוס טווארס.

Support Ukraine