הבשורה של אלון מאסק לנהג שהטסלה שלו הושחתה בתל אביב

לפני שנתיים, חודש - 28 מרץ 2022, כלכליסט
הבשורה של אלון מאסק לנהג שהטסלה שלו הושחתה בתל אביב
בתגובה לציוץ של בעלי מכונית טסלה ישראלי בטוויטר, מאסק הגיב כי הוא בוחן את הפעלת מצב Sentry בישראל. מצב זה מאפשר למכוניות טסלה חונות לתעד את המתרחש סביבן באמצעות מצלמות הרכב, ואסור לשימוש בישראל כיום
אלון מאסק ידוע בשימוש שהוא עושה בטוויטר כאמצעי להעברת מסרים. מי שזכה אתמול לתגובה ממנו הוא בעלים של מכונית טסלה שהושחתה ע"י עבריינים בתל אביב ופנה למאסק בבקשה כי יפעיל את מצב SENTRY בישראל. בתגובה אמר מאסק כי הנושא נמצא בבדיקה.
כיום ישראל היא אחת המדינות הבודדות בעולם בהן לא מתאפשרת הפעלתו של אחד המאפיינים החשובים ביותר במכוניות טסלה: מצב Sentry. מצב Sentry הוא מצב שמאפשר למכוניות טסלה חונות לתעד את המתרחש סביבן באמצעות מצלמות הרכב. בישראל, השימוש במצב זה אסור, בין היתר בשל השגות של משרד התחבורה בנושא.
בפועל, הפעלת מצב Sentry היא הליך פשוט מאוד שלא לוקח זמן רב. יתרה מזאת, השימוש במצב זה מקל גם על חברות ביטוח בבואן לנתח מקרי תאונות עם רכבים חונים ולאתר נהגים אשמים, אבל כאמור - לא בישראל. בעבר, הפעלתו של מצב זה התאפשרה לפרק זמן קצר בשל "טריק" שבוצע בתוכנת הרכב, אך אפשרות זו נחסמה במהרה. 
לדברי אלעד ג'רבי, מנהל קהילת Tesla Club IL לבעלי מכוניות טסלה בישראל: "אני מזועזע מן המקרה האמור - מקרה זה אינו המקרה היחיד שאירע בארץ והיו עוד מקרי ונדליזם לרכבי טסלה. אני מקווה שאלון מאסק באמת יטפל בנושא ונוכל לראות במהרה ובהקדם שימוש במערכת Sentry Mode בישראל.
Support Ukraine