מהפך במוסך: דאצ'יה כבר אינה המכונית הזולה ביותר לתחזוקה בישראל

לפני 3 שנים - 8 נובמבר 2021, כלכליסט
מהפך במוסך: דאצ'יה כבר אינה המכונית הזולה ביותר לתחזוקה בישראל
מדד הטיפולים לרכב של משרד התחבורה: סוזוקי איגניס היא הזולה ביותר לתחזוקה בקטגוריית המכוניות הקטנות; מאזדה 3 היא המכונית הזולה ביותר לתחזוקה בקרב המשפחתיות

מגיעים לטיפול במוסך? עלויות סל הטיפולים לרכבים בישראל משתנות - ודאצ'יה העממית כבר אינה המכונית הקטנה הזולה ביותר לטיפול ותיקון. כך עולה מסקירת מחירי החלפים שמפרסם משרד התחבורה. 

כפי שנחשף לראשונה ב"כלכליסט", משרד התחבורה השיק השנה "פיילוט דירוג מוצרי תעבורה" - מדד המדרג את עלויות הטיפול ברכבים פופולאריים שונים בהתאם לסקירה מיוחדת שמשרד התחבורה מבצע בקרב יבואני הרכב. הסקירה כוללת עשרות סוגים של חלפים מקוריים שמוחלפים במהלך טיפול ברכב.

שוק הרכב הישראלי כבר נמצא בתחילת גל התייקרויות של מחירי חלפים, וכפי שנחשף השבוע ב"כלכליסט", ההתייקרות המשמעותית ביותר תתבטא במחירי שמני המנוע וצפויה לצאת לפועל בעוד כשלושה שבועות.

מדד מחירי החלפים של משרד התחבורה המתייחס לאוקטובר חושף כמה שינויים מעניינים: בקטגוריה של המכוניות הקטנות, המכונית הזולה ביותר לתחזוקה היא סוזוקי איגניס. בסקירה האחרונה של מחירי מוצרי התעבורה שפרסם משרד התחבורה המתייחסת לאוגוסט (בספטמבר לא פורסמו נתונים), המכונית הקטנה הזולה ביותר להחזקה היתה דאצ'יה סנדרו העממית.

לפי הדירוג של משרד התחבורה, הסנדרו עברה באוקטובר למקום השני אחרי האיגניס. במקום השלישי נמצא דגם נוסף של סוזוקי: הסוויפט, שבאוגוסט האחרון דורג במקום השישי. במקום הרביעי מבין המכוניות הקטנות נמצאת פיג'ו 208 (שהיתה במקום השני באוגוסט) ובמקום החמישי - קיה פיקנטו (מקום רביעי באוגוסט). 

ומיהן המכוניות הקטנות שהכי יקרות לתחזוקה לפי משרד התחבורה? כאן לפי משרד התחבורה אין שינוי בכלל: מדובר ביונדאי i20, שהיתה ראשונה גם באוגוסט. הונדה ג'אז שומרת גם היא על המקום השני מסוף הטבלה.
ברכבים שפופולאריים בציי הרכב - אין שינוי משמעותי.

קטגוריה נוספת וחשובה לא פחות היא זו של  המכוניות המשפחתיות, שם לא חלו כמעט שינויים ביחס לסקירה האחרונה מאוגוסט: מאזדה 3 היא המכונית שסל המוצרים שלה היה ועודנו הזול ביותר. במקום השני נמצאת עדיין יונדאי אקסנט ואחריה במקום השלישי, כמו באוגוסט - סקודה סקאלה. 

גם בסוף הטבלה, כלומר במכוניות המשפחתיות היקרות לתחזוקה אין שינוי: טויוטה קורולה שומרת על התואר, ואחריה, במקום השני מהסוף - קיה סיד. יצוין כי בניגוד לקטגוריית מכוניות המיני בה ניכרים שינויים, קטגוריית המכוניות המשפחתיות מושפעת באופן ניכר מרכישות של ציי רכב, כלומר חברות הליסינג, שם ליבואני הרכב קשה יותר "לגלגל עלויות".

סקירת משרד התחבורה מתייחסת גם לקטגוריה הפופולארית ביותר בישראל: רכבי הכביש-שטח. כאן מדובר ב"קבוצה מעורבת", כלומר חלק מהמכירות של הרכבים מגיעות לציי הרכב וחלק ללקוח הפרטי. מהסקירה של קטגוריה זו עולה כי גם באוגוסט וגם באוקטובר, מאזדה CX 30 ממשיכה להיות רכב הכביש-שטח הזול ביותר לתחזוקה. אחריה נמצאות סוזוקי קרוס אובר וסקודה קאמיק. מדובר בשינוי מינורי: באוגוסט האחרון הקאמיק היה במקום השני ואילו סוזוקי קרוס אובר במקום השלישי. במקום הרביעי והחמישי, כמו באוגוסט האחרון, נמצאים שני דגמים של סיאט: אטקה וארונה, בהתאמה.

עוד עולה כי טויוטה ראב 4 הוא עדיין רכב הכביש-שטח היקר ביותר לתחזוקה לפי משרד התחבורה, ללא שינוי מאוגוסט, ואחריו במקום השני מהסוף - מיצובישי אקליפס קרוס. 
לעת עתה, הדירוג של משרד התחבורה אינו כולל רכב חשמלי, וזאת למרות שבפועל על כבישי ישראל נוסעות מעל 4,700 מכוניות טסלה 3. הכנסתן של מכוניות חשמליות לדירוג עשויה בהחלט לשנות את המאזן בהתחשב בעובדה שמדובר במכוניות שאינן דורשות החלפת שמן מנוע.

Support Ukraine