זול ופשוט יותר: טויוטה חושפת את הלנד קרוזר החדש

לפני 8 חודשים, שבועיים - 9 אוגוסט 2023, כלכליסט
טויוטה לנד קרוזר 2024
טויוטה לנד קרוזר 2024
לפי היצרנית היפנית, הדגם יהיה היברידי עבור הקהל האמריקאי ויעלה כ-50 אלף דולר; כנראה שבהמשך ישווק לאירופה עם מנועי טורבו-דיזל

טויוטה חשפה הלילה (ג') את הלנד קרוזר החדש, אחד משמות המותג המזוהים ביותר עם היצרנית היפנית, פרט לקורולה. 

הלנד קרוזרים הראשונים ירדו מפסי הייצור של טויוטה בשנות החמישים, כאשר זו נחשבה ליצרנית יפנית שנאבקה, כמו יצרנים רבים ביפן של אותם ימים, על הגדלת פלחי השוק הגלובליים שלה בכל דרך אפשרית - וכאשר הממשל האמריקאי פנה לטויוטה בבקשה שתיצור רכב שטח שישמש את האמריקאים במלחמה בקוריאה זו מיהרה לספק את מה שהיה עקרונית חיקוי של הג'יפ האמריקאי. מאז הפך הלנד קרוזר לאגדה ולאחד המותגים המזוהים ביותר עם טויוטה העולמית, כאשר היצרנית הצליחה עד כה לייצר מיליוני יחידות ממנו בעשרות גרסאות שונות: החל בטנדרים ספרטניים שמשרתים עשרות שנים באוסטרליה ובאפריקה וכלה בגרסאות מפוארות כמו הלנד קרוזר 200 שאינו נופל ברמת האבזור ממכוניות יוקרה גרמניות. 

המשותף לדגמי הלנד קרוזר באשר הם, פרט לשם, הוא העובדה שמדובר ברכבי שטח אמיתיים, כאלה שמבוססים על שלדת סולם חסונה ומצוידים בהילוך כוח לנסיעה בשטח קשה - והדור החדש שהוצג הלילה אינו שונה מהם. עם זאת הלנד קרוזר החדש מציג שינוי משמעותי, לפחות בגרסתו האמריקאית: הוא היברידי. סביר להניח שבהמשך תציג טויוטה גם גרסאות "אירופיות" של הדגם, שמיועדות להחליף את הלנד קרוזר הנוכחי (הלנד קרוזר פראדו בישראל ובשווקים נוספים) שיצוידו במנועי טורבו-דיזל. 

על פי המפרט שפרסמה טויוטה, הלנד קרוזר החדש הוא דגם ש"חוזר למקורות". כלומר, הוא יהיה יחסית פשוט וזול. המחיר לצרכן האמריקאי יהיה כ-50 אלף דולר, ירידה ניכרת ביחס לדור האחרון של הלנד קרוזר ששווק בארה"ב במחיר של מעל 80 אלף דולר והיה גדול משמעותית מהדגם הנוכחי. 

לפי טויוטה, הלנד קרוזר החדש יוצע בגרסה בעלת חזית רטרו עגולת פנסים וכן בגרסה מודרנית יותר, כאשר באופן מעניין מערכת ההנעה מבוססת על מנוע בנזין בנפח 2.4 ליטרים עם מגדש טורבו ומערכת היברידית שמפיקים יחד 326 כוחות סוס. אורך הלנד קרוזר החדש הוא כ-5 מטרים, רוחבו כ-2 מטרים וגובהו כמעט 2 מטרים. טויוטה גם מדגישה כי בדומה לכל הלנד קרוזרים - גם הדור החדש יצויד בהילוך כוח לנסיעה בשטח קשה.

Support Ukraine